נשיא Cadence: אפליקציות מאתגרות את יצרני השבבים

Arik Weinstein

במסיבת עיתונאים שנערכה במשרדי החברה בהרצליה סקר  ליפ-בו טאן  (Lip-Bu Tan), נשיא ומנכ”ל קיידנס העולמית, את  המגמות העיקריות בתעשיית השבבים וסכם את השנה האחרונה מבחינת פעילות החברה.
“יצרני הסיליקון מתמודדים היום עם תכנונים שהם מכווני יישומים: ה- iPhone של חברת אפל מריץ למעלה מ-450 יישומים, מכשירים מבוססי Android  מריצים למעלה מ-250 יישומים. חברות כמו אפל, גוגל ופייסבוק מובילות את המגמה הזו ומאתגרות את חברות השבבים. יישומים אלו משפיעים על דרישות הספק, ארכיטקטורות המעבדים כולל דרישה לריבוי-ליבות, יכולות עיבוד ווידאו ואודיו ושילוב חיישנים שונים. בניגוד לעבר, גם חברות השבבים  מבדלות את עצמם מהמתחרים ע”י היישומים שבהם המוצרים שלהם תומכים.”
מגמה אותה רואה ליפ-בו טאן בדאגה מסוימת היא ירידה חדה בהשקעות בחברות השבבים ע”י קרנות הון הסיכון: “כיום ההשקעות המובילות הם בתחום הרשתות החברתיות ואינטרנט בצפייה לקבל החזר השקעה מהיר – במידה ומגמה זו תמשך אנו נעמוד בפני אתגרים גדולים בהמשך הדרך. אני צופה שבשנה הקרובה תהיה האטה כל שהיא בתעשייה אך בטווח הארוך של 5 שנים ויותר תגדל תעשיית השבבים העולמית  ב- 8 עד 10 אחוז“.
ליפ בו טאן מונה לתפקידו ב-2009 והוא מכהן בדירקטוריון החברה משנת 2004. טאן מכהן במקביל כיו”ר קרן וולדן להון סיכון אותה ייסד ב-1987 ומנהלת כ-2 מיליארד דולר בשנה והוא נבחר לאחד מ-50 אנשי הון הסיכון המובילים ע”י מגזין פורבס.  הוא הגיע לישראל לרגל כנס המפתחים השנתי של החברה ה-CDNLive  שנערך במרכז הכנסים אווניו והתמקד בחזון ה- EDA360.  ע”פ  תוכנית ה- EDA360   שהציגה החברה במהלך 2010 תפתח החברה לא רק כלים  שמיועדים לתכנון IP   כי אם גם מתודולוגיות וכלי אינטגרציה שיעזרו ללקוחות להתמודד עם האתגרים העכשוויים עימם הם מתמודדים.

ליפ-בו טאן - מנכ"ל ונשיא קיידנס העולמית

“חברות השבבים נדרשות היום לספק לא רק את הסיליקון עצמו כי אם גם את התוכנה ולכן אנו רואים היום שחברות השבבים מעסיקות הרבה מאד מהנדסי תוכנה, יש חברות שזה הגיע ליחס של 3 מהנדסי תוכנה על כל מהנדס חומרה, דבר שמגדיל את עלות התוכנה והתאם מעלה דרישה לכלים חדשים. מגמה נוספת שמעלה את הצורך בכלי אינטגרציה מתקדמים  היא השימוש הגדל והולך בטכנולוגיות  mixed signals – דבר הדורש תמיכה מיצרניות כלי ה- EDA   החל משלב התכן, בדיקות שלימות הסיגנלים ( Signals Integrity), ביצועי בספק, אינטגרציה ועד לטכנולוגיות אריזת השבב”.
ליפ-בו טאן חזר והדגיש כמה פעמים במשך הראיון את כוונת החברה להיות המובילה הטכנולוגית – אולי רמז למתחרות על כוונת החברה לחזור לעמדה המובילה בתחום ה- EDA וזאת לאחר המשבר שעברה עם הניסיון הכושל לרכוש את אחת משלוש גדולות ה- EDA  – חברת מנטור גרפיקס.
כחלק מחזון ה- EDA360 ביצעה קיידנס כמה רכישות כדי לחזק את הכלים שהיא מספקת ללקוחותיה:
Azuro – האמריקאית שנרכשה ביולי האחרון ופיתחה כלים שמייעלים את השימוש בשעון מקבילי בתכנוני SoC  ובכך מביעים לשיפור ההספק  וביצועים.
Altos – שפיתחה כלים מתקדמים לאיפיון ופיתוח IP.
Denali שפיתחה IP מתקדמים בתחום הזיכרונות כמו DDR2 ,DDR3.
ברכישות אלו רוצה החברה לחזק את הפתרונות המוצעים ללקוחות בשלש רמות:
מימוש ברמת מערכת הכוללת תכנון מלא של פלטפורמות כולל חומרה ותוכנה.
מימוש ברמת מערכת-על-שבב הכולל תכנון ארכיטקטורה, תיכנון IP  ואימות.
מימוש ברמת הסיליקון  שכולל את כל המסלול מהתכנון עד לייצור ואריזת השבב.
טאן המכיר היטב את השוק הישראלי גם דרך תפקידו כיו”ר קרן השקעות וולדן העולמית (שהשקיעה בחברות מלנוקס ו- Passave שנמכרה ל-PMCSierra האמריקאית)  רואה חשיבות גבוהה לשוק הישראלי המאופיין בחברות סטארט-אפ רבות וזאת לאור המיזוגים והרכישות ע”י החברות הגדולות כמו אינטל וברודקום: ”ככל שהחברות גדלות הם נאבקות בחסר גידול או בגידול חד סיפרתי ולכן צריכות ליצור מנועי צמיחה חדשים ע”י טכנולוגיות חדשות. תזרים המזומנים הגדול שבקופתם מאפשר להם ליצור זרועות פיתוח חדשות ומנועי צמיחה ע”י רכישת חברות סטארט-אפ דבר שהופך את השוק הישראלי ליעד לחברות אלו  כמו גם  לקיידנס“.
לשאלתי האם בהמשך למגמת פיתוח מוכוון יישומים אנו צפויים לראות רכישה של חברת תוכנה ע”י קיידנס בדומה לרכישת ווינדריבר ע”י אינטל ענה ליפ-בו טאן  בערפל מסוים: ”הצורך לקצר זמן הגעה לשוק דורש היום להתחיל את שילוב חומרה-תוכנה בשלבים הרבה יותר מוקדמים משלב ה- Tapeout ולכך נדרשים כלי סימולציה ואינטגרציה מתקדמים בשיתוף יצרני התוכנה, יחסנו עם יצרני התוכנה ימשיכו להיות קרובים ואף יתקרבו בעתיד…” גם בקרב חברות ה-EDA המובילות הוא לא צופה מיזוגים כי אם מאמין ביכולת צמיחה על סמך פיתוח עצמי או רכישות ממוקדות של טכנולוגיה.
ארז צור, מנכ”ל קיידנס ישראל, מציין שמתוך הראייה שהשוק הישראלי הוא מרכז חדשנות גלובלי – קיידנס עובדת בשיתוף פעולה מלא עם לקוחות הישראלים תוך כדי מתן פתרונות ייחודיים ומחויבות למתן פתרונות ללקוחות גם בטווח הארוך.  החברה מחזיקה במרכז פיתוח מוביל בישראל בתחום אימות תיכנון (Verification)  וזאת  לאחר רכישת חברת Verisity  הישראלית ב-2005 .

תגובות סגורות