שניידר אלקטריק

כיצד לקצר זמן היציאה לשוק באמצעות פלטפורמת MachineStruxure?

שניידר אלקטריקבעידן, בו ניתן להגיע מנקודה לנקודה כמעט באופן מידי, לקוחות הקצה דורשים יותר ויותר מיצרני המכונות. הדרישה מחד, למכונות בעלות רמה גבוהה יותר של ביצועים, ומאידך, להוזלת עלויות התפעול שלהן, הפכה להיות שכיחה ולגיטימית.
שוק יצרני המכונות, מתמודד כיום עם אתגרים רבים, החל מקיצור זמן היציאה לשוק (Time to market), דרך שיפור הביצועים, ועד לפיתוח של העסק, יחד עם צמצום העלות הכוללת.
התייעלות זו הדירקטיבה והיא הכרחית, מתן מענה על האתגרים הללו, ועוד רבים שכמותם, יהיה זה אשר ייקבע בסופו של יום, האם נוביל את השוק או נהיה מובלים.
חשוב להבין, שלא מדובר בעוד שורת דרישות מעיקות להתמודד עמן, אלא בהזדמנות פז לשפר יעילות ארגונית, ולהביא ערך מוסף ללקוח. הערך המוסף בהתנעת מהלך לפני שהוא הופך להכרחי, הוא ביצירת מרחב זמן חיוני לתמרון, הורדת רמת הסיכון עקב כך, ויצירת יתרון תחרותי בשוק.
לא פעם כאשר אנו מדברים על צמצום עלויות, אנו מנסים באופן טבעי, להוזיל את עלות הרכיבים במכונה. אך אם נסתכל במבט רחב יותר, ממה מורכבת עלות המכונה, נגלה שלמעלה מ-60 אחוזים מהעלות, הם למעשה הוצאות עבור פיתוח, בניית האפליקציה, הרצות בדיקות, וקבלת אישורים עבור המכונה.
פועל יוצא הוא, שלא מדובר רק בהפחתת עלויות הרכיבים, אלא מדובר על הפחתה כוללת, של כל המכונה. ככל שנקצר את זמן הפיתוח, ההרצות, והבדיקות, נוכל לחסוך הרבה יותר.
הקושי ביכולת לבצע התייעלות, טמון בכך שמערכות של אוטומציית המכונה, מורכבות כמעט תמיד מ”איים” שונים של פונקציונליות, הפרושים לאורך המכונה, ולכן ישנו קושי ליצור את התיאום ביניהן. הביזור, מוביל לכך שאנשי מקצוע רבים, מעורבים בהליך קבלת ההחלטות. עקב זאת לא תמיד מתבצע תהליך איכותי, המשלב ראיה כוללת של תועלות החברה. קשה מאוד לזהות עלות, או לקשר את שעות העבודה לניהול ההוצאות, המתבסס על הנחות, במקום על מספרים מדויקים. פועל יוצא מכך, הינו ההבנה הבסיסית, שאת מה שלא ניתן לראות, לא ניתן לחסוך ולשפר.
ארכיטקטורת ה-MachineStruxure מבית שניידר אלקטריק, מהווה את הפתרון הטוב והפשוט ביותר לצורך מטרות אלו. היא מספקת פתרונות אוטומציה עבור מכונות תעשייתיות, המסייעים ליצרניות לתכנן אותן במהירות ולהתחיל בייצורן בהקדם, תוך חיסכון בעלויות ובאנרגיה, ומקסום הביצועים לכל אורך חיי המכונה. פלטפורמת הבקרה מותאמת היטב לדרישות הספציפיות של המכונות, במונחי פונקציות וביצועים, ובאופן זה ממטבת היצרנית גם את העלויות.
פתרונות ה-MachineStruxure, מבוססים על אפליקציות מאושרות, בדוקות ומוכנות לשימוש. וכן חבילת תוכנה יחידה ה-SoMachine המקושרת למבחר רחב של ארכיטקטורות אוטומציה, גמישות ומדרגיות.

סביבת פיתוח יחידה לשליטה ובקרה על כל חלקי המערכת

כיצד לקצר את זמן היציאה לשוק – פרקטיקה
יש לבחור פלטפורמת בקרה מוכנה לשימוש, עבור מגוון רחב של מכונות ואפליקציות. כל אחת מהפלטפורמות, יכולה להוות את מערכת הבקרה של המכונה, או חלק מהמכלול הכולל. פלטפורמה כזו מגיעה בדוקה, מאושרת, ובעלת תיעוד מלא, כך שכל מה שנותר, הוא רק להכיל אותה בתוך הפרויקט.אחד היתרונות הבולטים, המאפשרים את קיצור זמן היציאה לשוק, הוא חבילת התוכנה SoMachine, תוכנה זו מודולרית, ומאפשרת שימוש חוזר במגוון רחב של בלוקי פונקציה שונים, מה שמקל על המשימות של תכנות והסמכת המכונה. בנוסף, מאפשרת חבילת התוכנה, עבודה בו זמנית של מספר מתכנתים על יישומים שונים במכונה, ללא תלות בפלטפורמת הבקרה בה משתמשים, ולבסוף לאגד אותם לקובץ אחיד של הפרויקט.
תוכנת ה-SoMachine מאפשרת תכנות, גישה שקופה, ביצוע סימולציה וקבלת דיאגנוסטיקה מלאה, לרכיבים השונים במערכת האוטומציה כגון: ממשקי אדם-מכונה, בקרת מנוע, חיישנים, ויישום של רשתות.
כיצד ניתן לשפר את הביצועים?
ארכיטקטורת ה-MachineStruxure, תומכת במגוון פלטפורמות בקרה, כך שניתן להתאים אותה לצרכים הספציפיים של המכונה. ובכך לחסוך קניית חומרה נוספת ושעות עבודה עבור התקשורת ביניהן.
יתרונות עיקריים:
קומפקטיות – בקר ה-HMI, מאגד במוצר אחד את הפונקציות של ממשק אדם-מכונה ואת הבקרה, ומקנה התאמה טובה יותר.
תנועה פשוטה של צירים – בקר משולב ביחידת ההינע (בקר הינע) המספק פתרון חסכוני.
יישומים המצריכים גמישות וביצועים מדרגיים (I/O) – בקרי לוגיקה מתכנתים (PLCs).
מערכות אוטומציה מתוחכמות המפעילות צירים מסונכרנים – בקרי תנועה (PAC) בעלי רמת ביצועים גבוהה ביותר.

פלטפורמות בקרה שונות בהתאם לצרכים

כיצד לפתח את העסק?
ללא כל צל של ספק, אנו שואפים לחשוב קדימה, אך ברוב הפעמים אנו מנסים לסיים את המכונה במהירות האפשרית, ולשלוח אותה ללקוח. על כן, השאלה שתמיד צריכה לעמוד לנגד עינינו בעת תהליך הייצור היא – כיצד בונים בצורה נכונה, יעילה, וחכמה את המכונה של היום, תוך מחשבה על צרכי המחר.
הכשרת אנשי שירות ותמיכה בסביבת פיתוח יחידה, יחסכו זמן וכסף, ויגדילו בצורה משמעותית, את היכולת להעניק תמיכה בצורה מהירה ללא תלות ביצרן הציוד. כמו כן, מתן שירות ותחזוקה אצל הלקוח, יהיה טוב יותר כאשר יתאפשר לאיש השירות, לראות במסך אחד דיאגנוסטיקה מלאה של המערכת, יחד עם היכולת לבצע שינויים “ללא תפר”. יכולת זו תספק יתרון משמעותי בהיבט של פרודוקטיביות, כיוון שניתן לחולל שינויים באופן לא מקוון. בצורה זו, לא ייאלצו המפעילים להתמודד עם מגוון גרסאות המשתנות באופן הדרגתי, אצל יצרני ציוד שונים, מה שיצמצם את אי-הבהירות, וישפר את האמינות. היכולת
לבצע שינויים מהותיים אוף – ליין, מעניקה למהנדסים ולאינטגרטורים, את הגמישות לבצע שינויים באתרים שלהם, בצורה יותר מבוקרת ובדוקה.
תהליך הטמעת ארכיטקטורת ה-MachineStruxure אצל יצרני המכונות, יקנה פלטפורמה יעילה, לתכנון וביצוע מהיר של מכונות חדשות, בעלות רמה גבוהה יותר של ביצועים, ותודות לצמצום העלויות וקיצור זמן היציאה לשוק, הגדלת הרווחיות שלהן.

מאת: יעקב אשכנזי, שניידר אלקטריק ישראל

יעקב אשכנזי הינו מנהל מוצר בתחום בקרה ואוטומציה, שניידר אלקטריק ישראל

תגובות סגורות