האם קלטת את המסר? הבטחת העברה יעילה ואמינה של תוכן, על גבי רשת שילוט דיגיטלי לישומים בעלי חשיבות גבוהה

כיום, כאשר כל החנויות הקמעונאיות מתחרות על הדולר “הכל יכול” של כל לקוח שלהן, מערכות שילוט דיגיטליות לקמעונאים מעניקות להן מגוון כלים ויישומים ומסייעות בידיהם להגדיל את ההכנסות תוך שמירת העלויות תחת שליטה. לשילוט דיגיטלי עבור קמעונאים יש היסטוריה מוכחת של הצלחה ביישומים בנקודות המכירה, במכשירי פרסום בחנויות, מסעדות שירות מהיר, חנויות מכולת ובקניוני קניות. בעבר, חנויות בידלו עצמן רק על ידי זה שהיה להם שילוט דיגיטלי. כיום, בהתבסס על העובדה שבחנויות רבות נעשה שימוש בכלי תקשורת זה, יש צורך למצוא דרכים חדשות על מנת להתבלט מעל ההמון.

רקע
על מנת להיות תחרותי בעולם המסחר הקמעונאי, הקמעונאים חיפשו תמיד דרכים לשפר את חווית הקניה ולהפוך את עובדיהם ליעילים יותר. שילוט דיגיטלי וקיוסקים לשירות עצמי הוכיחו עצמם בשנים האחרונות ככלים רבי יכולת, שיכולים לשפר את חווית הקנייה בחנות, והם אפילו מספקים תזרים הכנסות נוסף לחנויות. שילוט דיגיטלי לחנויות קמעונאיות משמש בחזיתות החנויות על מנת למשוך לקוחות, בשולי החנויות ובעמדות של קופת התשלום, על מנת לעורר דחף נוסף לקניות, ומסכי מגע יוצרים חוויה אינטראקטיבית עשירה.
שילוט דיגיטלי משמש באופן נרחב גם בבתי ספר, במשרדים של חברות ובידי רשויות ממשלתיות. בתי ספר, חברות ומשרדים ממשלתיים מנצלים כיום את היתרונות הנגזרים מהיכולת לעדכן הודעות חזותיות וקוליות באתרים מרובים – במשרד הראשי, לחברי צוותים, לסטודנטים ותלמידים או למבקרים. השימוש בשילוט דיגיטלי הולך ומתרחב באוניברסיטאות ובבתי ספר פרטיים וציבוריים, ומפשט את שיתוף התקשורת והמידע עם הסטודנטים והתלמידים. אפשר להפיץ הודעות מטעם פקולטות, הודעות על מצבי חירום במזג האוויר, תוצאות של משחקי ספורט ומועדים של אירועים אקדמיים. במשרדי חברות או במחלקות ממשלתיות שילוט דיגיטלי יכול להעביר מידע אל חדרי המתנה, חדרי ישיבות ולאתרים נוספים שבהם מתאספים עובדים ואנשים אחרים.

תוכן רב יכולת הוא “המלך”
משתמשי הקצה מושפעים באורח גובר והולך מהודעות מתאימות ומקטעי וידיאו שמושכים את העין, המוצגים על גבי תצוגות השילוט הדיגיטלי, במיוחד בסביבות מסחר קמעונאי ותעבורה. בעוד שרעיון זה נראה פשוט, ההשפעה על הצופה – בין אם הוא לקוח קמעונאי או נוסע – צריכה להיות בלתי נראית, מתחת לפני השטח – אך הפתרון מורכב יותר, במידת מה. ואכן, בעוד שתוכן טוב במדיה דיגיטלית מחוץ לבית יכולה להיות מושכת, כאשר מתרחשות תקלות, יש להן השפעה שלילית רבת עוצמה. השפעתם של תרחישים שונים על משתמשי קצה, החל מהתרחיש הגרוע ביותר (הודעת שגיאה על המסך) ועד תוכן המועבר בצורה גרועה, כזה שקופא מדי כמה שניות, תהיה עוינת ותיחשב להטרדה. ובמקרה זה, תושג השפעה הפוכה מזו שלמען השגתה הוצב השילוט מלכתחילה. במקרים מסוימים, כמו למשל במתקנים של מערכות תעבורה, התקלות שבמסכים יוצרות השפעה ישירה על עלויות והכנסות. במקרה שיש תקלה במסך רישום כניסה בשדה תעופה, היא תהפוך את עמדת רישום הכניסה לבלתי שמישה, ותגרום בכך פשוט “לבזבוז של מקום”.

גורמים טכניים חשובים ברשתות DOOH
עד לא מכבר, היו רבות מבין מערכות השילוט הדיגיטליות מורכבות יותר ממחשב אישי פשוט, שמחובר לרשת ומציג תמונות על מסך LCD, מסך פלזמה או במסך LED. דרך פעולה מסורבלת זו גרמה להופעה הבלתי נמנעת של הודעות “שגיאת מערכת” מפעם לפעם, והביצועים היו מוגבלים לאלו הנגזרים מהמעבד הגרפי של המחשב האישי.
כיום מופיעות כמה מגמות טכניות חדשות אשר יוצרות פרדיגמת משתמש חדשה כאשר משתמשים קמעונאיים, ארגוניים ומוסדיים, מרגישים סוף כל סוף “נוחות” מסוימת בנוגע למערכות שברשותם, ואין הם מבלים את זמנם בהמתנה לקריסה או לתקלה, שעומדות להתרחש בכל רגע. פתרונות משובצים מיושמים בקצב גובר בסביבת השימוש הקמעונאי, אשר בהם הנגן ממומש בצורה של ערכת שבבים שמותקנת בתוך המסך עצמו. מצד שני, התפתחו גם תיבות נגני מדיה ברמה תעשייתית, ואלו משמשות יותר ויותר במצבים חיוניים לביצוע המשימה, והשפעתם גדולה. ואכן אנו עדים ליותר ויותר מקרים של חברות שיש להן צורך בשילוט דיגיטלי זמין במשך 24 שעות, במהלך 7 ימים בשבוע, ועל פני 365 ימים בשנה, ובמקרים אלו, נגנים ברמה תעשייתית בעלי ביצועים גרפיים גבוהים יהיו הפתרון הלוגי היחיד שמאפשר להימנע מביצועים גרועים. למטרה זו, חברת Advantech, שהיא מובילה עולמית במחשוב משובץ שמספקת פתרונות של פלטפורמות משובצות בתחומים של שווקים אנכיים רבים, יצאה השנה לשוק עם הטווח החדש שלה של נגנים ברמה תעשייתית והציגה אותו בתערוכת ISE באמסטרדם.
הקו החדש הזה של נגני מדיה היה קיים כבר קודם בשוק, דרך השימוש במעבדי Atom המתקדמים ביותר, בעלי הליבה הכפולה, שחיברו אותם עם מודול וידיאו וגרפיקה רב עוצמה מבית (GT218), אשר איפשר הצגת תמונות נעות ברורות יותר וחלקות יותר, ברמת Full HD. במלים אחרות, לעולם לא ייראו עוד תמונות “קטועות” או “קפואות” שנובעות מהצורך לעבד ולשמור מידע רב מדי של וידיאו במחשב אישי. גם אם נשתמש בממשק משתמש תלת ממדי (3D), הכל יפעל כשורה, כפי שאפשר לצפות ממנו. תכונה חשובה נוספת היא המראה של הפתרון. מבחינה זו, מאחר שליחידה יש תכנון בעל פרופיל נמוך במיוחד, אפשר לשלב אותה לא רק בשילוט דיגיטלי, אלא גם בקיוסקים לשירות עצמי וביישומים עתירי גרפיקה אחרים. דוגמה נוספת היא ARK-DS220 של חברת Advantech – זוהי פלטפורמת שילוט דיגיטלי מבוססת ION2 לפי תקן OPS אשר מציגה את המודול הגרפי ION2 של חברת NVIDIA והמעבד המשובץ החדש Atom של Intel. את הפלטפורמה הזו אפשר לחבר על ידי תקיעתה למארזי תצוגות רבים, והיא מתוכננת להיות תואמת לתקן הנתקע הפתוח OPS, כלומר, היא גמישה באופן יוצא דופן בתחום זה של יישומים.
“”מעצם היותם מוצרים בזרם המרכזי, המוצרים ARK-DS520 ו-ARK-DS220 מתאימים שניהם לשמש בטווח רחב של יישומים, שבהם לאמינות יש חשיבות גבוהה,” אמר באס סמיטס [Bas Smeets], המשמש כמנהל פיתוח עסקי בחטיבת השירותים החכמים ב-Advantech. “טווח השימושים נע בין מערכות מידע לטיסות לבין שילוט דיגיטלי במסך יחיד, שכמותו אפשר לראות במאפייה המקומית. בדרך כלל, המחשבים התעשייתיים יהיו יקרים ביותר ולעומתם חומרה המשמשת למוצרי צריכה אינה מספיק אמינה, וזאת נוסף לעובדה שמוצרים כאלו משתנים כל הזמן”.
סמיטס מצביע על העובדה שלפתרון זה יש פתרון בעלות הבעלות כוללת:
“בעזרת ARK-DS520 ו-ARK-DS220, אנו יכולים להציע חומרה ברמה תעשייתית, בעלת יחס מצוין של מחיר לעומת ביצועים. היע”מ
() Atom של Intel בעלת הליבה הכפולה המשולבת בגרפיקה ION2 רבת היכולת של NVIDIA תמלא את הדרישות של יותר
מ-90% מבין כל הפרוייקטים של שילוט דיגיטלי, ועל כן, היא נחשבת לפלטפורמה מצוינת עבור אינטגרטורים, אשר יכולים להשתמש בה כבנגן מדיה סטנדרטי”. ובאס מוסיף, “השילוב שאנו מציעים, הכולל חומרה ברמה תעשייתית עם ערכת שבבים גרפית, אשר בדרך כלל, מיועדת לשוק מוצרי הצריכה (ION2), מביא לתוצאה של נגן שילוט דיגיטלי אמין ביותר, שלא חורג באופן אוטומטי מהתקציבים”.
הן ARK-DS520 וגם ARK-DS220, כיכבו בתערוכת ISE שנערכה באמסטרדם, בין 31 בינואר לבין 2 בפברואר.

חידושים חשובים בתחום הממשקים
הממשק של נגן מדיה חשוב למערכת באותה מידה שבה צמיגים חשובים למכונית! אם למכונית יהיה מנוע נהדר שיספק כמות הספק רבה מאוד, אך היא תהיה מצוידת בצמיגים באיכות גרועה, היא לעולם לא תוכל להמיר את ההספק לאנרגיה שימושית על הכביש. כך נכון הדבר לגבי מערכות שילוט דיגיטלי. חיוני שהממשק ומערכת הכבלים יהיו בעלי איכות אופטימלית, כדי שיוכלו להבטיח את התוצאה הרצויה על המסך.
להתקנים חדשים, כגון ARK-DS520 יש שילוב עשיר הכולל ממשקי יציאה וידיאו (לדוגמה, שתי יציאות VGA ,VGA ו-HDMI HDMI ו-DVI), כדי לספק יציאת תצוגה כפולה בו זמנית. לצורך קבלת קישוריות טובה יותר, ARK-DS520 תומך בשני ממשקי MINI PCIe עבור פונקציות נוספות, כמו כרטיסי רשתות אלחוטיות וכרטיס מקלט טלוויזיה. כמו כן, הוא תומך בארבעה חיבורי USB, שני חיבורי (RS-232) ובחיבורי DIO לצורך אינטגרציה של המערכת ועבור יישומים.

ניהול מרחוק
ניהול נגנים ומסכים מרחוק – מאתר מרכזי – הוא גם פונקציה שאולי אינה חדשה, אך היא התפתחה והפכה להיות פשוטה יותר בהרבה ויעילה מאוד. המעגלים המתקדמים ביותר של חברת Advantech משולבים היטב
ביישום SUSIAccess. היישום SUSIAccess מיועד לאינטגרטורים של מערכות אשר מתרכזים בניטור ובניהול נגני מדיה. על ידי כך שהם מספקים פתרון מוכן לשימוש של גישה מרחוק, אינטגרטורים של מערכות יכולים להתמקד יותר ביישומים של עצמם, ולאפשר ליישום SUSIAccess לבצע קונפיגורציה של המערכת, לנטר את התקינות של ההתקנים שלהם, ולבצע התאוששות מאסון בכל מקרה שהמערכת עלולה לקרוס. באס סמיטס מדגיש את הנושא: “שווה בנפשך את העלות שעלולה להיות אם תרצה לשלוח מהנדס לעבודת תיקון בכל פעם שתקבל דיווח על מסך ריק. רשתות שמציגות פרסומת, צריכות היות אמינות ככל האפשר. מסכים ריקים אינם מייצרים הכנסה”.
בחלק “ניטור” של היישום SUSIAccess מנהל הרשת FIDS יכול לעקוב באופן דינמי אחרי המצב של כל נגן מדיה כהתקן יחיד. הניטור של המידע של כל ההתקנים כולל: טמפרטורה, מתח, מהירות מאוורר, והתקנים היקפיים כדוגמת SQFlash, עוצמת אות תקשורת בדור 3.5 ומצב טעינת הסוללה שנותרה – מידע חיוני לניהול אמין של המערכת המשובצת. המידע ניתן לגבי מצב ההתקן והתרעות מופקות ברגע שמופיעה בעיה כלשהי. מנהל הרשת מקבל את המערך של האתר המרוחק, ורישום פעילות החומרה מאפשר מעקב אחר השימוש.

ביצוע קונפיגורציה משולבת מרחוק
אינטגרטורים של מערכות יכולים להשתמש ביישום SUSIAccess כדי לבצע כיוונון מרחוק של הגדרות ההתקן, כמו למשל, מהירות המאוורר, המתח, עוצמת הקול, הבהירות וההעברה של קבצים. אפשר לשלוט בכמה גורמים, כגון החומרה (בקרה כללית), בהירות של המסכים, העברה של קבצים, לכידה של מסכים ויומן האירועים של Windows.
אם ההתקן אינו פעיל ולא מבצע תקשורת עם השרת, המפעילים יכולים להשתמש בפונקציה “Get Screen” (הבא מסך) על מנת לבצע לכידה של המסך ולבדוק שמא הוא קרס או ניתקע. במצב כזה הם יכולים לבצע אתחול מרחוק של נגן מדיה מקונסולת SUSIAccess, לאפס את כל ההגדרות ולשקם את המערכת. במילים אחרות, מנהלים יכולים לקבוע מרחוק אמות מידה לניטור עבור הודעות קופצות לאזהרה וליידוע באמצעות דוא”ל, עבור אותם זמנים שבהם מערכת ההפעלה של ההתקן המשובץ לא מצליחה לבצע אתחול בצורה נכונה או אפילו גורמת לקריסה של המערכת. אפשר לבצע גיבוי של המערכת כולה ושל הקבצים שלה בכל רגע. לכן אפשר לשקם בקלות את המערכות, מאחר שגיבוי חכם שומר תמונות באתר FTP נפרד.
מבחינת החיסכון באנרגיה, אפשר להגדיר את נגן המדיה, באופן כזה שיכבה באופן אוטומטי למשך הלילה. למעשה, רוב המפעילים יעדיפו להשאיר את המערכת במצב פועל, מאחר שזה הזמן המתאים ביותר להעלות תוכן או גרסאות תוכנה. באמצעות SUSIAccess קל לקבוע לוחות זמנים יומיים לתחזוקה שבהם יכבה נגן המדיה בזמנים מסוימים ויופעל שנית על פי רצונם. אפשר לממש את פונקצית ההפעלה והכיבוי גם אם לחצן ההפעלה והכיבוי בנגן המדיה הועבר קודם לכן למצב כבוי.

הוכחת ההצגה
הפונקציה “Get Screen” (הבא מסך) מומשה על מנת לאפשר איתור תקלות על ידי לכידה של מסכי התצוגה. בגרסת הדור הבא הזו של SUSIAccess, המשתמשים יכולים להגדיר את התדירות של לכידות המסך באמצעות הפונקציה “Get Screen”, כך שתתבצע לכידה של המסכים באופן אוטומטי במרווחי זמן על פי הגדרת המשתמש, תכונה שהיא שימושית ביותר לצורך אבחון בעיות. תכונה זו חשובה גם לפרסום, כאשר מודעה מוצגת כחלק מתוכן המולטימדיה והוכחת “ההצגה” אחד המדדים החשובים לכל ההערכה של ההחזר על ההשקעה.

מקרה לדוגמה
מערכות הצגת מידע לגבי טיסות (FIDS) משמשות באופן נרחב בשדות תעופה ובתחנות רכבת ברחבי העולם, לא רק על מנת להציג זמני הגעה ויציאה, אלא גם כדי להציג בזמן אמת מידע לגבי עיכובים, מזג אוויר מידע בטיחותי, וכן גם תוכן בילוי ופרסום. תצוגות אלו של הדור הבא יכולות להפחית את עומס העבודה מעל חברי צוותים, (פחות שאילתות ועדכוני לוחות זמנים), וכן לקצץ בזמני ההמתנה, כפי שהם נתפסים על ידי הנוסעים. זמני הפרסום נמכרים למשווקים שמעוניינים להגיע אל נוסעים בשדות תעופה, ופלטפורמות השילוט הדיגיטלי של Advantech מספקות את נגני המדיה ומנועי התצוגות העומדים מאחורי המסכים.
ברור שלעיתים, אי אפשר להימנע מכך שבמערכות תצוגת מידע לטיסות, יופיעו מדי פעם בעיות טכניות ותידרש להם תמיכה מהירה באתר. מערכות FIDS האופייניות כוללות פריסה רחבה של יותר מ- 100 מסכים, ויש לנהל אותם בקפדנות. זה המקום שבו בא לידי ביטוי היישום SUSIAccess.

הפתרון
מאחר שרוב שדות התעופה נסגרים סביב שעת חצות בלילה, אפשר לארגן תמיכה באתר רק בשעות הלילה, והעבודה חייבת להסתיים בהקדם, לפני שיוצאות הטיסות הראשונות אך שעות ספורות לאחר מכן. רוב מפעילי המערכות חייבים להפעיל (או לקבל במיקור חוץ) כמה מהנדסים ולשלם להם תעריפים יקרים של שעות נוספות. כל אלו מוסיפים לעלות הבעלות הכוללת. ומאחר שיישומי תוכנה רבים של ניהול ושליטה מרחוק שמוצאים על ידי בתי תוכנה לשילוט, לא יכולים להבטיח תאימות בין פונקציות התוכנה לבין פלטפורמות החומרה, מנהלי המערכות חייבים לא פעם להיוועץ בצוותים לתמיכה טכנית, הן בצוותים של ספקי התוכנה והן של ספקי החומרה, על מנת לפתור בעיות. כדי להתגבר על סוגים כאלו של תרחישים, חברת Advantech פיתחה את היישום SUSIAccess כיישום מיועד לניטור ולביצוע קונפיגורציה מרחוק בעל ערך מוסף, בנוסף לפלטפורמת נגן המדיה שלנו. בשימוש עם היישום SUSIAccess מובטחת התאימות וקיימת נקודת התקשרות יחידה לתמיכה טכנית. בנוסף, מאחר שסביר להניח שרוב נגני המדיה יהיו מותקנים בקרבת תצוגות LCD, מאחוריהן או מעל התקרה, היישום SUSIAccess יהפוך תמיד את התחזוקה לקלה יותר באמצעות פונקצית ניהול מרחוק.
תמיכת שירות – חלק חיוני של המשוואה
“חברת Advantech גמישה ביותר במונחים של קונפיגורציית מוצר, התקנות Image מראש וכל הסוגים האחרים של תמיכה במערכות הפעלה, כגון Linux ו-Windows Embedded”, אומר באס סמיטס.
“מעבר לכך אנו מציעים שירותי אחריות מורחבים (עד חמש שנים) ויש לנו טווח של אפשרויות זמינות לקבלת שירות לאחר תקופת האחריות, כמו למשל שירות התיקונים 24- שעות ביממה, אשר אותו אנו מציעים. בצד המסחרי אנו מעונינים לעבוד בשיתוף פעולה עם הלקוחות שלנו ולשתף את הידע והרשת שלנו בתחום השוק, במקום רק להיות ספקי חומרה”.

הכתבה באדיבות חברת IES נציגתה של אדונטק בישראל

מאת: באס סמיטס, ADVANTECH

תגובות סגורות