סמטק ישראל

מחברים וכבלים – חדשנות טכנולוגית

 סמטק ישראלניר רוזנבלום, מוטי הייטנר ויניב קוטלר, סמטק ישראל

סמטק מציעה מגוון רחב מאד של מוצרים חדשים לתחומים רבים ומתמקדת בעיקר במוצרי HIGH SPEED שבה לחברה מגוון של פתרונות, מחברים וכבלים.
התמקדות החברה בשנים האחרונות היא בפיתוח מוצרים חדשים והוצאתם לשוק כמוצרי נישה וכמובילי שוק בתחומים השונים.
להלן מספר סדרות חדשות אשר יצאו לשוק ומובילות מבחינת ההיצע והפתרונות המכניים והחשמליים שניתן לקבל.
סדרות ומשפחות רכיבים אלו הינם בגדר רכיבים חדשים אשר נותנים מענה ופתרונות לחיבורי כרטיסים וכבלים שונים, בזרמים ובתדרים שונים:

RF CONNECTORS
CABLES &
החברה הגדילה בשנים האחרונות את היצע הפתרונות בתחום ה-RF שלה ומאפשרת ללקוחותיה לקבל מענה לכל בקשה כמעט לתחום תדרים של עד GHz. בנוסף ישנם פתרונות לתדרים של עד GHz.
מעבר להיצע הסטנדרטי בתחום ה-RF כגון SMA ,MCX ,MMCX ,SMB ,TNC ודומיהם, ניתן למצוא פתרונות יחודיים בחברה הבאים לתת פתרון יצירתי וחדשני בדיוק כפי שמתבקש בעולם ההייטק המתפתח ומתחדש מיום ליום.
בין אותם פתרונות ייחודיים ניתן למצוא את ה-HDBNC שהוא למעשה הפתרון האולטימטיבי לבעיית מקום על פני פנל כפי שניתן לראות בתמונה. בשטח של 4 BNC סטנדרטיים ניתן לאכלס 16 מחברי HDBNC.
פתרון נוסף הינו ה-BULLS EYE. פתרון זה מאפשר חיבור מהיר ע”י חצי סיבוב באמצעות פין קפיצי אל המחבר שנמצא על הכרטיס ומהווה למעשה תחליף ל-SMA ואין צורך לשנות עריכה. כך למשל, מי שמפתח או משתמש בכרטיס EVALUATION לצורך בדיקות, חוסך זמן רב (וגם כסף) ע”י ביצוע חצי סיבוב לעומת 2-3 סיבובים מלאים עבור כל חיבור של SMA בכרטיס. מעבר לחיבור יחיד ניתן למצוא פתרון לכמות גדולה של חיבורים (עד 22) ובכך לחסוך מקום עצום על פני המעגל.יש לציין כי ניתן להעביר עד
GHz על פני כל אחד מהכבלים הנ”ל.
פתרון אחרון ששוחרר רק עתה הינו חיבור RF המיועד לפתרונות חיבור לפנל בסטנדרט של 68IP.
סדרת ה-ACR/ACP-16 מאפשרת שילוב של RF וסיגנלים כאשר בשלב מאוחר יותר תשחרר החברה את סדרת ה-ACR/ACP-22 שבה ישולבו פתרונות רחבים יותר של RF.

High Speed, High Density Arrays
סדרת ה-SEARAY הינה אחת מהסדרות היותר פופולריות של החברה בתחום ה-HIGH SPEED ומיועדת לאפליקציות המיועדות להעברת קצבים גבוהים של עד (12.5GHz@-3dB) ב-STACKING HEIGHT משתנה שבין 7 מ”מ ל-17.5 מ”מ.
כמות הפינים נעה בין 60 ל-500, המחבר בעל PITCH של 1.27 מ”מ וניתן להעביר דרכו סיגנלים מהירים ו/או זוגות דיפרנציאלים.הסדרה זמינה בתצורת חיבור ישר (ורטיקלי), 90 מעלות (הוריזונטלי) ומיועדת גם לחיבורי (BACK PLANE).
תהליך ההשמה נקרא SOLDER CHARGE המאפשר עמידה בפני טמפרטורת קיצון הזהה טכנולוגית לתהליך השמת BGA. כמו כן קיימת גם אפשרות להשמת PRESS FIT.
הקונטקט (המגע) עצמו מאפשר הכנסה והוצאה של הזכר לנקבה בצורה אלכסונית (“ZIPPERING”) ולאו דווקא ישרה זו כלפי זו. ניתן להכניס ולהוציא עד 2500 פעם (תלוי בעובי הציפוי).
ביצועי המחבר הינן גבוהות מאוד ובשוק המקומי לא מעט חברות כבר משתמשות בו ליישומים הדורשים יכולות העברת אותות בקצבים מהירים ובצורה מושלמת (SI) ומדווחות על ביצועים יוצאים מן הכלל.
לכן, בפעם הבאה שתצטרכו למצוא פתרון להעברת כמות גדולה של סיגנלים מהירים במרחק שנע בין 7-17.5 מ”מ ותרצו לשלב סיגנלים בודדים וזוגות דיפרנציאלים – הפתרון עבורכם נמצא פה!

FIREFLY – MICRO FLYOVER SYSTEM
בתחילת השנה הוצגה מערכת ה-FireFly שמציעה פתרון של חיבור בין שני צ׳יפים או בין שתי כרטיסים או בין שתי מערכות ע״י שימוש בכבל מנחושת או כבל אופטי.
ייחודיותה של המערכת היא בכך שניתנת אפשרות בחירה למתכננים, האם להשתמש בכבל אופטי או בכבל מנחושת המתאים להעברת הקצבים המועברים כיום.
ה-FireFly מציע פתרון בעל עלות נמוכה ע״י שימוש בכבלי נחושת או פתרון לביצועים מהירים ע״י שימוש בכבלים אופטיים לתמיכה בקצבים של עד 28Gpbs מאחר והחיבור בין הכבל לקונקטור על המעגל מתבצע בגובה נמוך, האותות ״עפים מעל״ למעגל ואינם מצריכים עריכה מורכבת, מה שכמובן תורם לשיפור בביצועים ולהפחתה ניכרת של בעיות איכות הסיגנל (Signal Integrity)
הכבל האופטי במערכת ה-FireFly כולל את ה-VCSEL 850nm ובכבל המסוגל לתמוך במספר אותות במקביל (Multi mode) ואת כל הבקרים הנדרשים לשם תמיכה במקסימום ביצועים ובמינימום צריכה.
בכבל הנחושת נעשה שימוש בכבל קואקס בקוטר של 38AWG שכבר נמצא כיום בשימוש נרחב במערכות קיימות.
הקונקטור על המעגל תוכנן כך שיהיה ניתן להשתמש בשני סוגי הכבלים מבלי לשנות עריכה, מה שמאפשר לשדרג בקלות מנחושת לאופטי במקרים בהם נדרש להעביר קצבים מהירים יותר.
כמו כן, הכבל תוכנן לצאת בזווית של 10 מעלות כלפי מעלה מה שמצמצם את השטח שיש לשמור על המעגל (keep out zone)
בצידו השני של כבל הנחושת ניתן לקבל מבחר גדול של קונקטורים מתוך הקטלוג מה שמאפשר חיבור בין מערכת קיימת למערכת חדשה ללא צורך בעריכה נוספת של הכרטיס במערכת הקיימת.
בעוד שבצידו השני של הכבל האופטי ניתן גם לקבל קונקטורים מסוג MPT, MT, ו-Duplex LC.

 סמטק ישראל

ניר רוזנבלום, מוטי הייטנר ויניב קוטלר הינם מהנדסי מכירות ואפליקציות מחברת סמטק ישראל.

תגובות סגורות