טרמינלים קטנים עם יתרונות גדולים בכלי טייס שאינם מאוישים

דיויד לאישנר, גילת רשתות לוויין

הוצאות הביטחון הגלובליות צומצמו באופן ניכר בחודשים האחרונים. כפי שנטען בערוץ החדשות של בלומברג, תקציבי ביטחון ברחבי העולם ירדו ב-18% מ-115 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2012 ל-94.8 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2012.

למרות הצמצומים הללו ישנם תחומים הממשיכים להתרחב בתעשייה הביטחונית. אחד מהתחומים הללו הוא כלי טיס שאינם מאוישים (unmanned aircraft vehicles – UAV), או בשמם הכללי יותר, מערכות כלי טיס שאינם מאוישים (UAS – Unmanned Aircraft Systems),  הכוללות את מערכת ציוד ההפעלה של ה-UAV, תחנת הבקרה ממנה מופעל כלי  הטיס והעברת המידע הנייד.

הגידול בתחום ה-UVAs אינו מפתיע, כמשתמע מדבריו של שר ההגנה האמריקני לאון א. פניטה ב-2012, שטען כי “ככל שאנו מקטינים את תקציב הביטחון, אנו נגן ובמקרים מסוימים אף נגדיל את ההשקעה בכוחות המבצעים המיוחדים בעלי טכנולוגיות חדשות כגון ISR ומערכות לא מאוישות”.

סגן נשיא ארה”ב ג’ו ביידן התייחס – אף הוא לנושא בהבלטה במהלך העימות שלו עם פול ראיין באוקטובר 2012, כאשר ציין כי “אנו זקוקים ליותר UVAs”.

למעשה, מחקר משנת 2012 שנערך על-ידי חברת הייעוץ Teal Group העלה שבעשור הקרוב ההוצאות על UAV כמעט ויוכפלו מ-6.6 מיליארד דולר ל-11.4 מיליארד דולר בשנה.

כיום, לארגונים ביטחוניים יש צורך בסיסי לעליונות המידע המבוססת על זמינות מידע בזמן אמת  ונתונים מהשטח. אמצעים ביטחוניים המופעלים בסביבות עוינות דורשים פתרון שיספק מודיעין בלתי נראה (beyond line of sight – BLOS) המופץ באמצעות אמצעי תקשורת בטוחים. השימוש ברשתות תקשורת מקומיות אינו מהווה אפשרות, מסיבות ברורות של סיכון והפוטנציאל לחשיפה.

גילת מספקת פתרונות ל-UAVs העונים על הצרכים המהותיים של שווקי הביטחון והצבא לנצל את היכולות הרבות של תחום הפעולה של ה-UAVs. החברה מספקת תקשורת משולבת לטרמינלים של UAV קטנים, המשתמשת ביכולת לוויינים נייחים בשטח, להענקת תקשורת לוויינית מלאה  המעניקה ל-UAV את יכולת השליטה מרחוק. הדבר מקדם יכולות פקודה ושליטה תוך אחזור מידע מהחיישנים. האות היוצא מאפשר יכולות שליטה ובקרה, בעוד האות החוזר מעביר מידע מהחיישנים.

מינוף טכנולוגיות תקשורת לוויינים אפשר לגילת לענות על הצורך הבסיסי של לקוחותיה לגודל ומשקל קטנים, תוך הענקת פתרון חסכני ומשולב שניתן להטמעה בזמן קצר. כך לדוגמה, הטרמינל שבתמונה, שהינו טרמינל משולב, קטן מאוד וקל המעוצב באופן מיוחד להורדת וידאו בקצב העברת נתונים גבוה

ל-UAVs קטנים וטקטיים ששורדים זמן רב.

באמצעות הפתרון האווירי הקומפקטי, מהקטנים בתחומו בתעשייה, הגישה המשולבת של גילת יכולה להגדיל באופן משמעותי את יעילות המשימות. המימדים הקטנים מאפשרים ביצוע פעולות באזורים מרוחקים מעבר לקו הראיה

(BLoS – Beyond Line of Sight) גם לפלטפורמות ה-UAV הקטנות ביותר, תוך תמיכה בוידאו וביישומי הורדה והעלאת מידע.

טרמינל ה-UAV של גילת הינו טרמינל אווירי קטן בעל יכולות הטמעה גבוהות. הטרמינל כולל את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, מותאמות לדרישות לקוח הקצה. התקנות המישנה העיקריות של פתרון זה כוללות מערך שטוח, אנטנת מעקב מכאנית, מודם לווייני עתיר ביצועים ו-BUC או SSPA בעל יכולות ניצול אנרגיה יעילות.

המערכת שוקלת 10.5 ק”ג בלבד, אך בעלת יכולת שידור של מעל 1 מגה ביט לשנייה

מה-UAV. הטרמינל מספק קישוריות IP בעלות יעילות גבוהה ומתואמת לפעילות בזמן אמת לתנאי שידור שונים. התקנת הרשת נעשית באופן פשוט על ידי הוספת מודם לכל תשתית Ku-band gateway הכוללת מרכזיות (hubs) ניידות.

כל אבני היסוד של הטכנולוגיה הקריטית, מיוצרות ומותקנות על ידי חברת גילת, ומאפשרות ביצועים גבוהים מקצה לקצה, עיצוב חדיש וגמישות. פתרונות מתואמים מעוצבים לפי דרישת הלקוח במחזורי ייצור קצרים.

למידע נוסף אודות פתרונות גילת ל-UAV אנא בקרו באתר החברה.

תגובות סגורות