המודולים של ארו

המודולים של ארואמיר שרמן, ארו גרמניה

חברת Arrow Electronics ביצעה עוד צעד לעבר הלקוחות כאשר השיקה באירופה בתערוכת Embedded World בנירנברג גרמניה את תוכנית

ה-System On Module שלה באירופה. התוכנית המקורית החלה בסוף שנת 2012 כאשר Arrow Electronics בארצות הברית חתמה על מספר הסכמים מהותיים עם השחקנים המובילים בתחום ושילבה כוחות עם מחלקות אחרות בתוך Arrow כדאי שתוכל לשרת את כלל הלקוחות ביתרונות ה-SoM לשוק.
תחום ה-System On Modules אינו חדש בכלל אך בתקופה האחרונה בעיקר בגלל מורכבות הפיתוח של מערכות משובצות מבוססות ליבת ARM ומאידך המחיר הנמוך שלהם הפופולריות עלתה מאוד.
אם בעבר היה שווה להשתמש ב-System On Modules כאשר מספר היחידות בשנה היה קטן יחסית, מאות עד אלפי יחידות בשנה. היום גם בייצור של עשרות אלפי יחידות בשנה כדאי יותר להתחיל את הפיתוח עם System On Modules ולהשקיע את המאמצים ב-Carrier Board שזהו לוח הבסיס שעליו מפותח המוצר של הלקוח.
חברת Arrow באירופה צירפה ל-Line Card שלה מספר חברות שיכולות לתת מענה בתחום ה-System On Modules באיזור, ויש גם כבוד ישראלי כאשר שלוש חברות מתוך השמונה הם חברות ישראליות.
חברת Variscite מלוד הינה חברה שהתמקדה לעולם ה-Low Cost בתחום
ה-System On Modules ועשתה זאת בצורה יעילה ביותר כאשר השימוש בפירסום האינטרנטי הביא לה כמות גדולה של לקוחות מכל העולם.
ל-Variscite פתרונות System On Modules בצורת SO-DIMM עם מעבדים מבוססי ARM של חברת Texas Instruments בשם Sitara ושל חברת Freescale עם מעבדי ה-I.MX6 עם ליבה אחת של CortexA9 עד ארבע ליבות באותו Footprint.
חברת Shiratech מרעננה שהתמקדה בתחום יותר נישתי עם System On Modules מבוססי חברות Atmel ו-Altera. ה-AT-501 הינו מודול מבוסס מעבד ליבת ARM מסוג Cortex A5 ובעצם מחליף את כל פתרונות העבר מבוססי ליבת ARM 9. המודול הנוסף מבית Shiratech הינו מודול מסוג SMARC שהוא Form factor חדש שנדחף על ידי חברת הענק Kontron ופונה לתחום ה-embedded התעשייתי והוא מבוסס מעבד ייחודי של חברת Altera שנקרא SoC וכולל ליבת CortexA9 וגם FPGA באריזה אחת.
החברה הישראלית השלישית הינה חברת Diolan שמפתחת ערכות פיתוח למעבדים מבוססי CortexM3 ו-M4. מודול להמרת התקנים כגון SPI ל-USB וגם System On Modules שונים מבוססי CortexA9 של חברת ST. כמו כן Diolan מפתחת בשותפות עם ST פתרונות Embedded למודולי המצלמות של ST.
החברות הנוספות הן:
חברת Digi שהמיקוד בתחום ה-Systems On Module הינו ב-M2M – Machine to Machine על ידי הוספת מקמ’ש אלחוטי WiFi וקישורו לענן. זהו שירות מיוחד מבית DiGi.
חברת CircuitCo שמפתחת ומייצרת את מודולי ה-Community כגון BeagleBoard ,BeagleBoard מבוססי מעבדי Sitara של חברת TI וגם ישיקו ברבעון שני את מוצר הדגל WaRp, מודול קטן שנועד לעולם המחשבים הלבישים מבוסס מעבד ליבה מרובעת מסוג CortexA9 של חברת Freescale, ה-I.MX6.
חברת Bd או בשמה המלא Boundary Devices שנחשבת לאחת החברות הקרובות ביותר ל-Freescale שפיתחה עבורה את ערכת הפיתוח הנפוצה הנקראת SabreLite ועבור Arrow את ה-NitrogenX, שניהם מבוססי ה-I.MX6 של Freescale.
לאחרונה השיקה Bd מודולים – System On Modules כחלק בלתי נפרד מערכות הפיתוח שלה.
שתי החברות האחרונות ברשימה כבר נמכרים על ידי Arrow בקבוצת ה-OCS – OEM Computing Solution אבל עברו לקבוצת ה-Core – Semiconductors מכיוון שברור לכולם כי System On Modules הם חלק מעולם ה-Semiconductors ולא אינטגרציה של מחשבים. במיוחד אלה המבוססים על ליבת ARM.
החברות הם SECO ו-LOGICPD.
חברת SECO הינה היוזמת והמקימה של אירגון Q7 – Qseven ששמו כן הוא, System On Modules 7×7. המטרה ליצור Form Factor קבוע לתחום ה-Embedded, והרבה חברות הצטרפו למיזם. לאחרונה הושקו תוספות בשם uQ7 – מיקרו Q7, שהקטין את המידות אבל שמר על תצורת הטכנולוגיה.
החברה האחרונה ברשימה של Arrow היא חברת LOGICPD שגם היא מוכרת כחברת System On Modules אמריקאית וההתמקדות שלה הוא בתחום ה-M2M כלומר מודולים משולבים תקשורת אלחוטית.
יש לציין שזוהי לא רשימה סופית מכיוון ש-Arrow EMEA משתפת פעולה בצורה מתמדת עם Arrow NA כדי להוסיף עוד ועוד חברות שיוכלו לתמוך בשוק האירופאי.
כדי לתמוך ב-System On Module צריך גם כמות פרטנרים נכבדה בתחום התוכנה, דרייברים, הדרכה ועוד. חברות המודולים תומכות ב- (Board Support
Package) אבל השימוש במערכות ההפעלה השונות כמו לינוקס, אנדרואיד וחלונות אמבדד מצריך ידע נרחב ותמיכה רחבה גם כן כדי להגיע ליעילות בפיתוח בזמן קצר.
לכן Arrow גם חתמה על מספר הסכמים נוספים עם חברות תוכנה, תמיכה במערכות הפעלה וחברות הדרכה כדי לאפשר את כל זה.
חברות כגון Adeneo ו-Timesys שמתמחות במערכות הפעלה למערכות
Embedded, חברות כגון ENEA ו-Linux4Biz (הישראלית) שמוסיפות את הניסיון לאורך השנים בתוכנה, דרייברים והכרות מעמיקה עם תחום האינטגרציה בשילוב ה-System On Modules.

המודולים של ארו

תגובות סגורות