אריקסון וטלסטרה שברו את מחסום מהירות הסלולר

בניסוי שערכה אריקסון עם מפעילת הסלולר האוסטרלית טלסטרה הושגה מהירות שיא בהורדת נתונים במהלך הדגמת רשת סלולר מתקדמת מהדור ה-4

50 אחוזים מתעבורת דור 4 בטלפונים חכמים בעולם עוברת ברשתות של אריקסון

  • מהירות ההורדה – 450 Mbps הושגה ברשת ניידת מתקדמת מדור 4 (LTE Advanced)
  • מהירות ההורדה הושגה באמצעות שילוב של שלושה ערוצי LTE 20 MHz. השילוב מאפשר כיסוי טוב יותר לאפליקציות, גלישה ושימוש במדיה ברשת

אריקסון (נסד”ק: ERIC)לראשונה בעולם הועברו נתונים ברשת סלולר חיה במהירות של 450Mbps. אריקסון (Ericsson) וטלסטרה (Telstra) השלימו את ההדגמה על מנת להראות את המהירויות שניתן להשיג במספר רב של ערוצי LTE עם תוכנת צימוד ערוצי LTE-A של אריקסון ברשת ניידת מתקדמת.

מהירות ההורדה הושגה רוחב פס של 60 MHz על ידי שילוב ערוץ LTE20MHz ברצועת ה- 1800 MHz ועוד שני ערוצי LTE20MHz ברצועת ה- 2600 MHz. בניסוי נעשה שימוש בדור הבא של התקני ה-LTE.

ההדגמה בוצעה עם ציוד מסחרי זהה לזה שנרכש על ידי מפעילים בארץ. הגדלת היכולת לשלב שלושה ערוצים אל מול שניים שהיו זמינים עד כה, מספקת תוספת נכבדה לקצבי גלישה, לחוויית משתמש גבוהה יותר וכמות משתמשי LTE גדולה יותר לה ניתן לספק שירות.

מייק רייט, מנכ”ל חטיבת הרשתות בקבוצת טלסטרה, אמר: “הדגמה טכנולוגית זו הנה צעד חשוב בדרך למוכנות הרשת. טלסטרה ואריקסון ממשיכות את המחויבות שלנו לקדם את הרשתות הניידות כך שינהלו את צרכי הנתונים האלחוטיים בעתיד עבור לקוחותינו”.

“בדצמבר 2013 הדגמנו מהירות של 300Mbps יחד עם אריקסון וחמישה חודשים בלבד לאחר מכן אנו כבר מדגימים מהירות של 450Mbps. האימוץ של התקנים מוכנים ל-LTE-A גדלה ומבדקים טכנולוגיים מתקדמים כגון אלה חיוניים לאסטרטגיית פיתוח הרשת שלנו בכדי להבטיח שאנו מוכנים ומסוגלים לספק את מהירויות וחוויית הרשת האמינות ביותר ללקוחות”, הוסיף רייט.

תומאס נורן, מנהל מוצרי רשתות רדיו אזוריות באריקסון, אמר: “ביצענו הדגמה מוצלחת של LTE-A, עם יכולת צימוד ערוצי של שלושה מרכיבים ברשת. המשך הפיתוח של ההתקנים קריטי למפעילים המובילים על מנת להבטיח שהרשת תעמוד בקצב של התפתחות ה-LTE-A”.

בתמונה:  מנכ”ל אריקסון ישראל, אלון ברמן

ככל שמתרחבת תעבורת ה-LTE, המפעילים מחפשים טכנולוגיות שיעשו את השימוש היעיל ביותר בתדר הזמין. צימוד ערוצי היא טכנולוגיה מרכזית לצורך זה. בנוסף, פריסת רשתות מתקדמות תומכת בחדשנות עסקית ובפיתוח החברה המקושרת. משתמשים ניידים מסתמכים יותר ויותר על הפס הרחב הנייד כחלק מחיי היומיום. רשתות מתקדמות יותר יתמכו בחדשנות נוספת.

אריקסון היא המובילה העולמית ב-LTE. כיום, 50 אחוזים מתעבורת ה-LTE בטלפונים חכמים עוברת ברשתות עם ציוד של אריקסון, פי שניים מהתעבורה של המתחרה הקרוב ביותר. אריקסון מניעה גם את שתי רשתות ה-LTE Advanced בצימוד ערוצי המתקדמות בעולם בדרום קוריאה. אריקסון חתמה על יותר מ-190 חוזי LTE ו-Evolved Packet Core מסחריים ביותר מ-70 מדינות בשש יבשות, מתוכן 140 רשתות כבר עלו לאוויר. אריקסון נוכחת כיום בכל שוקי ה-LTE עתירי התעבורה לרבות ארה”ב, יפן, דרום קוריאה, אוסטרליה וקנדה ונבחרה על-ידי 10 מפעילי ה-LTE המובילים על סמך דירוג מנויי ה-LTE בעולם. אנו צופים להחזיק ב-25 אחוזים מכל הפטנטים החיוניים ל-LTE, הן ל-TDD והן ל-FDD ותומכים בחומרה ותוכנות משותפות למערכות FDD ו-TDD בכדי להעניק למפעילים גמישות בפריסות FDD ו-TDD.

תגובות סגורות