תכנון עם טרנזיסטורי הספק פלסטיים לת”ר

חברת Freescale עוסקת בייצור התקני הספק גבוה לת”ר כבר יותר מחמישה עשורים. במהלך הזמן הזה, טכנולוגיית המארזים התפתחה בד בבד עם טכנולוגיית השבבים שארוזים בהם. המעבר למארזים פלסטיים בעשור האחרון הואץ במקטע השוק האלחוטי של הייצור ההמוני. כיום, קיימים במארזים פלסטיים כמעט כל התקני דרגת קדם הדחיפה והדחיפה, ורוב התקני ההספק לת”ר שבדרגת המוצא. מקטעי שוק אחרים של הספק לת”ר שקיימים כיום הולכים לקראת קבלת היתרונות של מארזים פלסטיים ביישומי הספק גבוה לת”ר.

שישה יתרונות עיקריים של מארזים פלסטיים
מבחינת מוצרים רבים של מוליכים למחצה, הפלסטיק הופיע לפני זמן רב כטכנולוגיית המארז הנבחרת. נכון הדבר במיוחד עבור מוצרי סחורות כגון טרנזיסטורי אותות קטנים או זיכרונות, אשר הפלסטיק הציע להם כמיסה (encapsulation) בעלות נמוכה, שאותו אפשר היה להעביר בקלות לייצור בכמויות גדולות. עבור מגברי הספק בת”ר, פותח המארז הפלסטי בעיקר כדי לענות על מגבלות ביצועים מסוימות, שהן חלק מטבעם של ההתקנים הקרמיים. היתרונות העיקריים של ההתקנים הפלסטיים הם שישה:
ביצועי חום משופרים
היתרון הגדול ביותר של השימוש בחלקים ארוזים בפלסטיק הוא ביצועי החום המשופרים. במארזים פלסטיים משתמשים במפזר חום עשוי נחושת שעליו מותקן השבב. נחושת היא אחד ממוליכי החום והחשמל הטובים ביותר, עם מוליכות חום קרובה
ל-350-400W/m-K בתלות בסגסוגת הנחושת שבה משתמשים. בהשוואה לכך, מארזים של חללי אוויר משתמשים בחומרים אקזוטיים, למשל מפזר חום בלוחית מבוססת נחושת. מוליכות החום של חומר בלוחית מבוססת נחושת קרובה ל-250W/m-K. כאשר השבב מותקן על מפזר חום מנחושת, יש הפחתה של 15-20 אחוזים בערך בהתנגדות החום בהשוואה למצב שבו מותקן השבב במארזים של חללי אוויר עם מפזר חום בלוחית מבוססת נחושת.

טולראנסים הדוקים יותר של הממדים
לחלקים במארזים פלסטיים יש טולראנסים של ממדים הדוקים יותר מטולראנסים של ממדים של חלקים קרמיים. למפרטי הממדים העיקריים של חלק שנתון במארז פלסטי (לדוגמה, הגובה מעל משטח ההתקנה), יש טולראנסים בסדר גודל של או טוב יותר. למארזי חללי אוויר יש טולראנסים אופייניים בטווח של או יותר. הטולראנסים ההדוקים יותר של הממדים הם תכונה טבעית שקשורה בתהליך הייצור המשמש בבניית מארזים פלסטיים.

אמינות הרכבה ברמה השנייה
אמינות הרכבה ברמה השנייה היא יתרון מובנה של השימוש בחלקים פלסטיים. כפי שצוין קודם, במארזים פלסטיים משתמשים במפזר חום מנחושת, לעומת מארזים של חללי אוויר המשתמשים במפזרי חום בלוחית מבוססת נחושת. לכן מארזים פלסטיים נתונים לפחות לחוסר התאמה של מקדמי ההתפשטות התרמית בחיבורי ההלחמה שבין המוליכים לבין המעגל המודפס או בין מפזר החום לדסקית או לוחית (coin or pallet) שבו הוא מולחם, מאשר במארזים של חללי אוויר. עובדה זו משפרת את אמינות חיבור ההלחמה באופן משמעותי. בנוסף, ההיעדר של חומר זהב מבטלת את כל הבעיות הקשורות לפריכות של הזהב בחיבורי ההלחמות.

הספק גבוה יותר במארזים קלים יותר
המשקל של טרנזיסטורי הספק במארזים פלסטיים לת”ר קטן מזה של האפשרות של מארזים של חללי אוויר החלופיים. בנוסף, בשל ביצועי החום הטובים יותר של המארזים הפלסטיים, יותר הספק נארז במארז פלסטיק מאשר במארז חללי אוויר באותו גודל. לצורך השוואה, להתקן בעל ההספק הגבוה ביותר בטכנולוגיית Airfast של החברה שנתון במארז פלסטי OM-780 יש יכולת תפוקת הספק של 282W P1dB. כאשר ההתקן בעל ההספק הגבוה ביותר, שמיוצר בטכנולוגיית שבב Airfast זהה נתון במארז של חללי אוויר באותו גודל – NI-780, יש לו יכולת של תפוקת הספק המגיעה ל-260W P1dB. המשקל הכולל של מארז NI-780 הוא 4.6g לעומת משקלו של המארז OM-780 שהוא 3.1g. עם הפרש משקל כזה, מארזים פלסטיים יכולים להיות גורם בעל חשיבות בתמיכה בהוראה הצבאית ליצירת תכנוני פלטפורמות חלופיות קטנות יותר מאשר הפתרונות הקיימים מבחינת הגודל, המשקל, ההספק והעלות שלהן (SWaP-C).

מארזים כדאיים מבחינת העלות
טרנזיסטורי הספק פלסטיים לת”ר כדאיים בעלות באופן משמעותי יותר בהרבה מאשר שווי הערך שלהם הקרמיים בטכנולוגיית חללי אוויר. אם נשווה בין התקני הספק לת”ר שגודלם שווה, נמצא שההתקנים הפלסטיים מציעים חיסכון של 20 אחוזים בעלות לעומת החלופה בחללי אוויר. היתרון בעלות נגזר מכמה סיבות שקשורות לבחירת חומרי המארז וכן לתהליך ההרכבה האוטומטי:
המארזים הפלסטיים מכילים חומרים פשוטים בלבד, כגון מפזר חום מנחושת, מסגרת מוליכים מנחושת ותרכובת יציקת פלסטיק. לצורך השוואה, מארזים של חללי אוויר משתמשים בחומרים אקזוטיים יותר בהרבה, כגון מפזרי חום מלוחית מבוססת נחושת, מוליכי סגסוגת 42 וחומר דיאלקטרי קרמי.
בדרך כלל, המארזים הפלסטיים מצופים בבדיל בגוון אטום, בניגוד למארזים של חללי אוויר מצופים בזהב.
עיבוד המארזים של חללי אוויר מתבצע בטמפרטורות גבוהות עד 900oC, לעומת המארזים הפלסטיים שלעתים נדירות נמצאים בטמפרטורות מעל 300oC, בתהליך הייצור שלהם.
מארזים של חללי אוויר מורכבים בדרך כלל כל אחד בנפרד, ואילו המארזים הפלסטיים מורכבים בתצורה של מסגרת מוליכים, כקבוצה. כך הופך תהליך ההרכבה למהיר יותר והתוצאה היא פחות טיפול ידני.

יכולת של מעגלים משולבים לת”ר (RFIC) בריבוי דרגות
ואחרון, אחד התחומים של מוצרי הספק לתדר רדיו שמתרחב במהירות הוא התכנון והפיתוח של מעגלים משולבים לת”ר בריבוי דרגות בסיליקון. להתקני RFIC אלו, לא רק שיש רמות הגבר גבוהות יותר בהרבה מאשר להתקני מארזים של חללי אוויר בדרגה יחידה, יש להם גם תכונות נוספות, כגון יציאות וכניסות בעלות 50ohm, תיאום כניסה בחסימת מתח ישר ותיאום וביטול צימוד בין הדרגות הפנימיות. רובם כוללים תכונה של מעקב טמפרטורה ופיצוי. להתקני RFIC אלו יש הגברים בטווח של 33dB עד 36dB ורמות הספק המגיעות עד 275W. בגלל קבוצת התכונות המורחבת שקשורה ברוב התקני RFIC להספק, נדרשות להם צורות מארז בריבוי מוליכים שקיימות באפשרות מארז הפלסטיק בעל יציקת על (overmolded). המארזים הפלסטיים ביציקת על מושפעים משילוב תצורות בריבוי מוליכים יותר מאשר ממארזים של חללי אוויר.

טכניקות תכנון נכונות ליצירת מגברי הספק לת”ר עם טרנזיסטורים פלסטיים
בנוסף לתכנון האלקטרוני של מגבר ההספק, יש לתת תשומת לב לשיקולים חשובים באשר לדרך שבה התקן ההספק הגבוה לת”ר יותקן במכלול הבא. להתקנה של התקן ההספק לת”ר ולממשק שישמש עם ההתקן יש השפעה משמעותית רבה על העלות והביצועים של המגבר. השפעה זו אינה ייחודית למארזים פלסטיים, אלא היא ישימה לכל התקני ההספק הגבוה בת”ר. כתוצאה מהטולראנסים ההדוקים ביותר, חלקים פלסטיים מושפעים יותר מתהליכי ייצור אוטומטיים, כגון הרמה והצבה (Pick-and-place) והתקנה בהלחמת גל בהשוואה לחלקים של חללי אוויר.

אפשרויות התקנה וסילוק החום –
התקנה משטחית או התקנה בחורים עוברים במעגל המודפס
בעת תכנון עם התקנים פלסטיים להספק בת”ר של החברה, אחת ההחלטות הראשונות שיש לקבל תהיה האם להשתמש ביכולות התקנה משטחית של אפשרויות המארזים הפלסטיים והתקנה של ההתקן לת”ר על גבי המעגל המודפס על חורי מעבר מושחזים או לבחור באפשרות של מעבר דרך המעגל המודפס עם התקן הספק לת”ר שמותקן ישירות על גבי דסקית או לוחית ממתכת.
חיבור source של ההתקן הוא גם אוגן המתכת בתחתית המארז של מארזים של חללי אוויר ובמארזים פלסטיים בעלי יציקת על. חיבור source משמש כחיבור הארקה חשמלית וכהארקת חום. באופן כזה, על תכנון המכלול לספק נתיב פיזור חום דרך תחתית ההתקן אל מפזר החום הסופי.
קיימות שתי אפשרויות לסילוק החום: האחת היא על ידי שימוש בתבנית של קבוצת חורי מעבר (Via Farm), והשנייה היא על ידי שימוש בדיסקית או לוחית ממתכת. לקבוצת חורי המעבר יש התנגדות חום גבוהה יותר מזו שיש לדסקית או ללוחית ממתכת. עם זאת לקבוצת חורי המעבר יש יתרון מבחינת העלות: למעגל המודפס לת”ר יש חורי מעבר רבים של הארקה. לכן, להוספה של כמה חורי מעבר במרווחים קטנים יותר ברפידת חיבור source של התקן מגבר ההספק (PA) לת”ר כמעט ולא תהיה השפעה על העלות, לעומת ההוספה של דסקית או לוחית תהיה השפעה משמעותית יותר בהרבה על העלות. ההחלטה אם להשתמש בקבוצת חורי מעבר או בדסקית מתכת או בלוחית מתכת לסילוק החום נוגעת בשאלה אם קבוצת חורי המעבר עדיין יכולה לשמור על טמפרטורת הצומת של ההתקן בתוך הטווח במקום שבו האמינות של ההתקן עדיין מספקת שוליים משמעותיים מעבר לחיי השימוש הצפויים של ההתקן. אם הגידול בטמפרטורת שבב מרבית במסגרת תנאי פעולה של המקרה הגרוע ביותר, עדיין יעמדו בדרישות אורך חיים של התכנון הכולל, האפשרות של התקנה משטחית בדרך כלל, תהיה הפתרון הכדאי ביותר מבחינת עלות תועלת.
הבחירה בין מארזים בסגנון כנפי שחף למארזים בעלי מוליכים ישרים
סגנונות המארזים PQFN, QFN, SOT-89, PLD-1.5 ו-PLD-1.5W, הם מארזים חסרי מוליכים שקיימים רק כרכיבים בהתקנה משטחית כפי שנראה באיור 1. לאפשרויות של מארזי פלסטיק הגדולים ביותר, כגון TO ו-OM, יש שתי אפשרויות התקנה: אפשרות התקנה משטחית עם מוליכים בכיפוף כנפי שחף ואפשרות של חיבורים דרך המעגל המודפס עם מוליכים ישרים. התקני ההספק בת”ר של החברה במארזי TO ו-OM קיימים בדרך כלל הן באפשרות של כנפי שחף וגם במוליכים ישרים, כשהם מאפשרים ללקוחות אפשרויות בחירה מתאימות.
SOT-89A PLD-1.5W QFN 4 x 4
SOT-89A על מעגל מודפס QFN 6 x 6 על

מעגל מודפס
יש לשקול שלושה גורמים עיקריים בעת הבחירה בין מארזים בסגנון כנפי שחף לבין מארזים בסגנון מוליכים ישרים:
יכולת הספק ת”ר כוללת של התקן ת”ר.
השפעת יכולת ההספק על טמפרטורת הצומת ועל העלות.
העובי של המעגל המודפס כאשר לוקחים בחשבון את התנגדות החום ברמת המערכת.
כלל אצבע הוא שאם בהתקן יש פיזור הספק של 50W או פחות, ועובי המעגל המודפס הוא 2.0mm ומטה, אפשר להקים את ההתקן בתצורת התקנה משטחית. אם העובי של המעגל המודפס גדול מ-2.0mm, היכולת של פיזור ההספק דרך קבוצת חורי מעבר עם ההתקן בתצורת התקנה משטחית תהיה נמוכה יותר.
אם לא ניתן להתקין בהתקנה משטחית את ההתקן PA בת”ר בעזרת מארזי כנפי שחף, החלופה היא להשתמש בהתקן עם מוליכים ישרים ולהתקין אותו בהלחמת גל בפתח, כפי שנראה באיורים 2 ו- 3. את הפתח אפשר לשלב במעגל המודפס בשתי דרכים: עם דסקית או עם לוחית. האפשרות נובעת בראש ובראשונה משיקולי עלות וגודל. אם לוח מגבר ההספק קטן וקומפקטי, הלוחית יכולה להיות אפשרות טובה. אם לוח המעגל של מגבר ההספק גדול בהשוואה לגודל של ההתקן לת”ר, דסקית עם חורי מעבר תהיה האפשרות הטובה ביותר מבחינת עלות – תועלת.
עבור לקוחות שלא מעוניינים לבצע התקנה בהלחמת גל של התקני ההספק לת”ר, אפשר לחבר את המארזים הפלסטיים ביציקת על, כאשר רק המוליכים מולחמים למעגל המודפס. שימוש בשיטת החיבור בהברגה (bolt down) או בשיטת החיבור בהידוק (clamp down) לצורך הרכבה, ישפיעו לרעה, במידה מסוימת, על הביצועים. הפסד זה בביצועים אינו קשור רק למארזים פלסטיים ונצפה גם במארזים של חללי אוויר. הסיבה לכך נעוצה בהתנגדות החום הנמוכה יותר שיש להתקנים המחוברים בהלחמה, ובמגעים החשמליים המשופרים שיש לממשק ההלחמה. איור 4 מציג דוגמה של מארז זהה המורכב בכל שלוש התצורות.
עבור לקוחות שלא מעוניינים לבצע התקנה בהלחמת גל של התקני ההספק לת”ר, אפשר לחבר את המארזים הפלסטיים ביציקת על, כאשר רק המוליכים מולחמים למעגל המודפס. שימוש בשיטת החיבור בהברגה (bolt down) או בשיטת החיבור בהידוק (clamp down) לצורך הרכבה, ישפיעו לרעה, במידה מסוימת, על הביצועים. הפסד זה בביצועים אינו קשור רק למארזים פלסטיים ונצפה גם במארזים של חללי אוויר. הסיבה לכך נעוצה בהתנגדות החום הנמוכה יותר שיש להתקנים המחוברים בהלחמה, ובמגעים החשמליים המשופרים שיש לממשק ההלחמה. איור 4 מציג דוגמה של מארז זהה המורכב בכל שלוש התצורות.

תכנון קבוצת חורי מעבר
שימוש בחורי מעבר מתחת להתקן, כנתיב לפיזור חום, הוא שיטת הרחבה נפוצה למדי של טכניקת חורי מעבר שמשמשת בתעשיית המעגלים המודפסים, כאשר הסרת החום מההתקן דרך עובי המעגל המודפס היא בעלת חשיבות. קיימות שלוש גרסאות הנפוצות בתעשייה של מבני חורי מעבר.

חורי מעבר ללא מילוי
הגישה הזולה ביותר היא שימוש בחורי מעבר ללא מילוי במעגל המודפס. איור 5 מציג דוגמה של מבנה חורי מעבר ללא מילוי.
הבעיה עם חורי מעבר ללא מילוי, כמו אלו הנראים באיור 5, קשורה לחומר הלחמה מותך שעלול להישאב אל תוך חור מעבר במהלך תהליך הלחמת הגל. כאשר חומר הלחמה נשאב אל תוך חור מעבר, הכמות שלו תתבטא בחוסר בנפח חומר הלחמה זמין עבור חיבור ההלחמה של ההתקן, וחוסר זה עלול לגרום ליצירה של חללים מתחת להתקן. באיור 5 חומר ההלחמה נשאב לתוך חורי המעבר, אך הנפח של חומר ההלחמה שאבד הוא קטן. אם הנפח של חומר ההלחמה שנשאב לתוך חורי המעבר היה גדול יותר, הייתה אפשרות שחומר ההלחמה יוכל להגיע עד תחתית חור המעבר ולהצטבר בצד השני של המעגל המודפס. אם היה מתקיים תרחיש כזה, הוא היה מפריע לחיבור המעגל המודפס בהברגה אל בית גוף הקירור.

חורי מעבר עם פקק
אחת הדרכים להתגבר על בעיה זו היא למנוע את היכולת של חומר ההלחמה לעבור ולהישאב אל תוך חורי המעבר על ידי סגירתם בפקק. קיימות אפשרויות רבות לבחירת החומר שישמש למילוי חורי המעבר. אחת האפשרויות היא מילוי מראש של חורי המעבר בחומר הלחמה. אפשרות נוספת היא מילוי של חורי המעבר בחומר אפוקסי, בין אם בחומר אפוקסי מוליך או בחומר אפוקסי שאינו מוליך. הגישה החסכונית ביותר היא למלא את חורי המעבר בחומר מסיכת ההלחמה. (בניגוד לאמונה המקובלת, מילוי חורי המעבר בחומר הלחמה לא משפר באופן משמעותי את ביצועי העברת החום.)

חורי מעבר עם מילוי, יישור וציפוי
גישה נוספת למילוי חורי המעבר היא למלא אותם בחומר כדוגמת חומר אפוקסי מוליך, ליישר אותו ולצפות אותו. בתהליך זה יש צורך לשלב חומר אפוקסי עם מילוי כסף שמיועד במיוחד לשימוש כזה, וכך נוספים שני שלבים בתהליך: יישור וציפוי נוסף. כל אלו מוסיפים עלות, אך התוצאה היא רפידה מתכתית מלאה, במישור אחד עם החלק העליון של המעגל המודפס. חתך רוחב של מבנה חור מעבר עם מילוי כזה מוצג באיור 6.

שיטת הרכבה נפוצה עבור יישומים של התקנה משטחית
תכנון המבנה של חורי מעבר מהווה חלק אינטגרלי משיטת פיזור החום של התקנים להספק גבוה, בין אם הם נתונים במארזים פלסטיים או במארזים של חללי אוויר. הנקודה החשובה היא ליצור את שטח הנחושת הגדול ביותר האפשרי מתחת למפזר החום של ההתקן. סביר להניח שתבנית של יהלום או תבנית מדורגת (מסוכסכת) ייצרו כמות גדולה יותר של חורי מעבר מאשר תבנית ריבועית. בנוסף, חורי מעבר בעלי קוטר קטן יותר יכולים להיות יעילים יותר מאשר חורי מעבר בעלי קוטר גדול, בשל האפשרות לדחוס יותר חורי מעבר, ומן הסתם, גם יותר נחושת, בתוך אותו שטח. תיאור של שלבי תהליך ההרכבה הכלליים בשיטת ההרכבה בהתקנה משטחית, אפשר לקבל בדף תיאור יישום (application note) מספר AN1949 של החברה.
אם לקוחות מעונינים להשתמש בהלחמת גל בהתקנה של התקני הספק לת”ר בשיטת החללים, המארזים הפלסטיים יכולים להתאים גם לסוג זה של התקנה. גם אם לקוח יבחר להקריב מעט את ביצועי ת”ר ויעדיף הרכבת מכלול מסוג חיבור בהברגה, עדיין הוא יוכל להשתמש בהתקני יציקת על עם מוליכים בתצורת חיבור בהידוק. ליישומים של התקנה משטחית, שבהם משתמשים באפשרויות המארזים PQFN, QFN, SOT-89, PLD-1.5 ו-PLD-1.5W או בטרנזיסטורי הספק לת”ר עם צורה של כנפי שחף, שיטת ההרכבה הנפוצה ביותר היא ליצור תבנית של משחת הלחמה בהדפסת רשת להשתמש בהרמה והצבה (pick and place) של רכיבים על המעגל המודפס, שאותו מעבירים לאחר מכן בהלחמת גל בתנור הסעה בעל ריבוי אזורים. ההרכבה בהלחמה אמורה לספק מגע חום ומגע חשמלי טובים ויציבים בין מגע חיבור source של המארז לבין גופי הקירור. חיבורי הלחמה טובים עם כמות מזערית של חללים בפיזור רב מספקים ממשק התנגדות חום נמוכה והתנגדות חשמלית נמוכה בין הצד האחורי של הארקת ההתקן לבין רפידת פיזור החום שבמעגל המודפס, דרך תבנית חורי המעבר. תהליך הלחמה זה אינו חייב להיות מושלם; חוסר השלמות נמדד על ידי ביצוע בחינה בסריקה אקוסטית (sonoscan) או באמצעות בחינה בקרני רנטגן. נקודות חוסר השלמות בהלחמה ייראו כחללים בממשק ההלחמה שבהם משחת flux לא התאדתה בשלמותה או במקומות שבהם משחת ההלחמה לא נמרחה באופן מלא על שני המשטחים. כמות החללים המרבית הקבילה עבור הלקוח מבוססת על גבולות התכנון שלו ועל יכולת העיבוד של התהליך. קווי ההנחיה הכוללים לעבודה של איגוד IPC (איגוד המחבר בין הגופים השונים בתעשיית האלקטרוניקה) ממליצים על כמות חללים כוללת של 25 אחוזים בחיבור ההלחמה של גוף קירור. היכולת של תכנון מסוים לעמוד בקריטריון זה תלויה בתכנון של הלקוח.

המציאות של טרנזיסטורים במארזים פלסטיים וטרנזיסטורי חללי אוויר
כחלק מבדיקות האמינות של התקנים שונים וממאמצי ההתמחות של החברה, נצברו במשך השנים 3.5 מיליון שעות התקן בטמפרטורות שונות ובתנאי בדיקה של מארזים פלסטיים ביציקת על. באותה מסגרת זמן, נצברו 3.0 מיליון שעות בדיקה בטמפרטורות שונות ובתנאי בדיקה שונים של מארזי קרמיקה – מתכת של חללי אוויר. בהתבסס על שעות הבדיקה שנצברו ועם אותן הנחות סטטיסטיות, חושבו הערכים של קצב התקלות בזמן (FIT) והזמן הממוצע שחולף בין תקלות (זמב”ת – MTBF) עבור שתי פלטפורמות המארזים בטמפרטורות צומת שונות, בתנאי שימוש בשטח. ערכי הזמן הממוצע לתקלה (MTTF) בטמפרטורות שונות בתחומי העבודה השונים מופיעים בשרטוט כפי המוצג באיור 7. מתוך הנתונים המוצגים, אנו רואים שלמארזים של חללי אוויר וגם למארזים פלסטיים ביציקת על יש זמן ממוצע לתקלה קרוב ל-1900 שנים בטמפרטורת עבודה מרבית של הצומת, שהיא 150ºC.

סיכום
מגברי הספק לת”ר שמתוכננים עם התקני הספק פלסטיים לת”ר של החברה מציעים יתרונות רבים בהשוואה למגברים המיוצרים עם אפשרויות מארזים של חללי אוויר. כמו כן, התקנה בהלחמה של התקני הספק גבוה לת”ר יכולה להקטין את טמפרטורת הצומת, והתוצאה היא ביצועים טובים יותר של ההתקן וזמן MTTF ארוך יותר. אפשר ליצור תכנון של מגבר שהוא פשוט, עמיד, הדיר, אמין וכדאי מבחינת עלות, על ידי מעקב אחר כמה קווי הנחיה לתכנון פשוטים אשר תוארו במאמר זה ובדפי תיאור יישום שונים למארזים של Freescale.

Adi Shieber & Yan Vainter, Freescale

תגובות סגורות