חדשות היום

האפליקציה שרוצה לנתק אתכם מהקרינה בסלולר

האפליקציה שרוצה לנתק אתכם מהקרינה בסלולר: חברת הסטארט אפ הישראלית iChoose משיקה אפליקציה המאפשרת הקפצת שיחות מהטלפון הסלולרי לטלפון הקווי

הסטארטאפ הישראלי iChoose(לינק להורדה: http://bit.ly/ichoose_prgen), שפיתח אפליקציה מהפכנית המאפשר להקפיץ שיחות מהסלולרי לטלפון הקווי, משיק היום את גרסת האנדרואיד, זאת לאחר חצי שנה של גרסת ביתא.

הפיתוח של חברת iChooce, שהוקמה על ידי גדעון ציגלמן וד”ר אלעד ברקן, מאפשר לכל משתמש מלבד להקפיץ שיחות סלולריות לקווי שלידינו גם לראות את סטטיסטיקת השימוש בסלולר וגם בנייח במקומות השונים (בבית, בעבודה ועוד). כמו כן, האפליקציה מכבה ומדליקה את ה- wi-fi, באופן אוטומטי כאשר המשתמש מגיע לבית או למשרד, על פי הגדרות מראש של המשתמש.

על פי הנתונים שנאספו בשנה האחרונה דרך עשרות אלפי משתמשים באפליקציה, ניתן ללמוד כי שיחות בקו הנייח ארוכות בכ 30% מאשר שיחות מקבילות בסלולארי. עוד עולה, כי כ60% משיחות הטלפון שאנו עורכים מתבצעות כאשר אנו “בתנועה” וכ-40% מתבצעות כאשר אנחנו “סטטיים” (מהבית או המשרד בדר”כ). מסתבר שאת רוב השיחות שלנו אנו מנהלים בשעות העבודה – במשרד אנחנו מדברים כ 300% יותר מאשר בבית אבל השיחות עצמן (בסלולרי או בקווי) קצרות בכ 35%. בסופי שבוע אנחנו מדברים בממוצע 30% פחות מאשר בימי חול. נתון נוסף מעניין הוא אורך השיחות: אורך השיחה הממוצע בבית לא משתנה בין ימי החול לסוף השבוע ועומד על 3 דקות בממוצע בסלולרי וכ 4 דקות בממוצע בקווי.

 

גדעון ציגלמן, מנכ”ל iChoose, אומר כי “למרות שרובנו מודעים כיום לסכנה של הקרינה הסלולרית, אנחנו ממשיכים לדבר בטלפון הנייד, גם שיש טלפון קווי זמין ממש לידינו. הישראלים הם משתמשים “כבדים” בסלולר, המטרה שלנו לאפשר למשתמשים מקסימום זמינות, נוחות ואיכות השיחה, במינימום חשיפה לקרינה ואיכות שמע ירודה”.

איך זה עובד?

משתמש המוריד את האפליקציה, הזמינה כרגע רק בגרסת אנדרואיד, מציין בתהליך הגדרה ידידותי ופשוט את המספר הקווי שלו בעבודה או בבית. מאותו רגע, כשהוא נמצא פיזית ליד הקו שהוגדר, השיחות הסלולריות שלו יצלצלו במקביל גם בסלולר וגם בקווי. אם המשתמש בחר לענות בסלולר, הצלצול בקווי יפסיק ואם המשתמש בחר לענות בקווי, הצלצול בסלולר יפסיק. כמובן שניתן להגדיר יותר ממספר אחד באפליקציה. ישנם גם אפשרויות מתקדמות יותר כגון הקפצת שיחה ידנית בה מקבל השיחה יכול להקפיץ את השיחה לקווי שלידו (מתאים יותר לשימוש ביתי, שם הפרטיות חשובה). בחברה מציינים כי בקרוב תושק גם אפשרות לשיחות יוצאות – חיוג מספר בסלולרי, על ידי החייגן או על ידי בחירת איש קשר, והשלמת השיחה בקווי הקרוב.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות