חדשות היום

גילת זכתה בפרויקט תשתית תקשורת אזורית בהיקף של 285 מיליון דולר עבור קרן פיטל בפרו

חברת גילת רשתות לוויין בע”מ (נאסד”ק ובורסת ת”א: GILT), מובילה עולמית בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים ושירותים לרשתות תקשורת לווייניות, הודיעה היום כי קרן התקשורת הממשלתית, פיטל, בפרו (Fondo de Inversion en Telecomunicaciones / Telecommunications Investment Fund) בחרה בגילת לביצוע פרויקט תשתית תקשורת אזורית בהיקף של 285 מיליון דולר. זהו החוזה הגדול ביותר בו זכתה גילת מיום היווסדה.

היוזמה האזורית של פיטל מהווה השלב המשלים של פרויקט פריסת סיב אופטי הממשלתי של פרו, הנועד לקשר כפרים באזורים מרוחקים לשירותי פס רחב. במסגרת פרויקט זה, זכתה גילת במכרז הכולל שלושה פרויקטים אזוריים – ב- Huancavelica, Huancavelica ו- Apurimac.

מדובר בפרויקטים של בניה, תפעול והעברה – BOT (Built, Operate and Transfer). רשתות התעבורה המבוססות סיבים אופטיים ייבנו, יופעלו למשך שנה ואז יועברו לממשלה הפרואנית, בזמן שרשתות הגישה (Access) המבוססות על טכנולוגיה אלחוטית יופעלו במשך 10 שנים לפני העברתן לממשלה.

במסגרת ההתחייבות להפעלת רשתות הגישה, גילת תחבר כ- 600 מוסדות ציבור לשרותי פס רחב.

מעבר לזכייה במכרז, גילת צופה הכנסות נוספות שינבעו מאספקת קיבולת רשת לחברות הסלולר על מנת שיוכלו לעמוד בדרישת השוק הגוברת לשרותי קול, מידע ואינטרנט באזורים אלו.

גילת הוכיחה בפריסה המוצלחת של פרויקט Integracion Amazonica Loreto (IAL) ב- 2014, לרבות בפריסות רבות נוספות באזור, כי הינה בעלת המיומנות הנדרשת לפריסה יעילה של תשתית רשת בקנה מידה גדול באזורים המרוחקים ביותר, בהרים ובג’ונגלים של פרו.

“אנו שמחים שפיטל בחרה שוב בגילת לביצוע פרויקטים מאתגרים אלו ומעריכים את הבעת האמון של פיטל ביכולתנו לשלב ולספק פתרונות תקשורת מכל הסוגים”, אמר ארז ענתבי, מנכ”ל גילת. “הניסיון של גילת בתנאי שטח קשים ויכולתה להתגבר על מכשולים תפעוליים הם המפתח להשגת היעד הממשלתי של חיבור כפרים באזורים מרוחקים לשרותי תקשורת בפס רחב. אנו מצפים לאספקת שירותי תקשורת באיכות גבוהה לאזורים המרוחקים ביותר בפרו, תוך תרומה לקידום השירותים הסוציאליים, החינוך, הפיתוח הכלכלי והתעסוקה באזורים אלו. גילת מחויבת לשיתוף פעולה פורה עם פיטל בפרויקט זה כמו גם ביוזמות עתידיות”.

ענתבי הוסיף, “מעבר לחוזה של 285 מיליון דולר, אנו צופים כי פרויקט זה יניב הכנסות נוספות לגילת על ידי מתן האפשרות למפעילי תקשורת וסלולר לספק שירותי מידע לתושבים המקומיים בעזרת התשתית החדשה”.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות