חדשות היום

דאסו סיסטמס ו-SAFRAN חתמו על שותפות אסטרטגית לייצור חלקי מטוסים בהדפסת תלת ממד

דאסו סיסטמס (Dassault Systèmes), חברת ה-3DEXPERIENCE, הכריזה על שותפות עם  Safran, קבוצת טכנולוגיה עילית מובילה בתעשיית התעופה, חלל וביטחון, במטרה לפתח מומחיות בתחום האימות הוירטואלי לתהליכי ייצור בהוספה (Additive Manufacturing) באמצעות פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס.

ייצור בהוספה, המוכר בתעשיות אחרות גם כהדפסת תלת ממד, משתמש ביישומים מבוססי-מחשב כגון עיצוב, תכנון, הנדסה, ייצור ותוכנות מדעי חומרים (CAD/CAE/CAM/CAMS), ליצירת מודלים תלת מימדיים של חלקים ותתי מערכות הנבנים באמצעות הוספת שכבות של חומר. השימוש היעיל בתהליך ייצור הזה בתעשיית התעופה והחלל  מקצר את משך זמן הייצור, כמו גם משפר את ביצועי המוצרים מבחינת חוזק, משקל והשפעה סביבתית – היבטים אותם לא ניתן לשפר בשיטות המסורתיות.

השותפות בין החברות משלבת בין פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס לבין ההתמחות של Safran בטכנולוגיות חדשניות, כדי לפתח פתרון דיגיטלי מקצה-לקצה לייצור בהוספה. תהליך מקצה-לקצה ישפר את הליכי העיצוב והפיתוח של חומרים בקצה העליון, וכן את תהליכי הייצור והמבחן של החומרים בקצה תחתון, תוך כדי שהוא מספק רציפות דיגיטלית עבור כל הפרמטרים ההנדסיים הנחוצים לייצור בהוספה של חלקי המנוע: מדע חומרים, דרישות פונקציונליות, עיצוב ותכנון גנרי בעזרת אלגורימים, אופטימיזציית הדפסה תלת ממדית, ייצור משולב רובוטים וכן הסמכות.

“היסטוריית שיתוף הפעולה הארוכה של דאסו סיסטמס ו-Safran נכנסת כעת למימד חדש של איחוד ושילוב חומרים ושיטות חדשות של הנדסה, ייצור ותחזוקה, שעתידות להשפיע רבות על תעשית התעופה”. אומר דומיניק פלורק, סגן נשיא בכיר לתחום המחקר והפיתוח בדאסו סיסטמס. “פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE שלנו מכילה אסטרטגיה המכסה את כל ההיבטים של תהליכי הייצור בהוספה, החל מתכנון חומרים, דרך עיצוב קונספטואלי, תכנון גנרי ועד לייצור, הסמכה ותיקון. יחד עם Safran, אנחנו מתכננים לטפח תהליכי עולם וירטואלי ליישום גישה מקיפה בתחום זה אשר יסייעו ליצור מהפכה בעולם הייצור העתידי”.

“מחקר וטכנולוגיה הינם מרכיבים בסיסיים בחברת Safran, אשר מאפשרים לנו להביא לשיפור מתמיד בקידום בטיחות וידידותיות לסביבה בעולם התעופה”, אומר פייר פברה, סגן נשיא בכיר לתחום מחקר, טכנולוגיה וחדשנות בחברת Safran. ” כיום Safran מובילה את התחום בשימוש בהדפסת תלת מימד לייצור מנועים. על ידי שילוב כוחות עם דאסו סיסטמס ופלטפורמת ה-3DEXPERIENCE שלה אנחנו יכולים להאיץ את תהליך הייצור של מנועים חדשים ולעמוד בדרישות הלקוחות”.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות