חדשות היום

מערכת נתוני ספורט בזמן אמת של LSport ישראל הועברה לפלטפורמת הענן של Google על ידי חברת Emind

חברת Emind מקבוצת אולקלאוד (AllCloud) העבירה את מערכת נתוני ספורט בזמן אמת של הסטארט-אפ הישראלי LSport המציע פתרונות אוטומטיים לתעשיית הימורי ספורט, מסביבת שימוש משותף במשאבי מיחשוב (colocation) אל פלטפורמת הענן של Google.

LSports מספקת נתוני אירועי ספורט בזמן אמת עבור יותר מ- 24 ענפי ספורט שונים ברחבי העולם. הזנות נתונים אלה בזמן אמת, כוללות מדדים כגון תוצאות, כרטיסי עונשין, ואפילו כמות הקהל. הנתונים משרתים את לקוחות LSports, הכוללים מגזינים ואתרי ספורט מקוונים הממנפים את יכולותיה כדי ליצור חווית משתמש בזמן אמת.

מערכות LSports  התארחו בדטה סנטר משותף (colocation), אך עם הגידול בצריכת נתוני זמן אמת של החברה בקרב לקוחות חדשים וקיימים,  לא הייתה  תשתית פיזית מסורתית ונוקשה זאת, מספיק גמישה כדי לתמוך בביקוש החדש והגובר לשירותי החברה.

צוות התפעול של LSports מינף את הידע העמוק והיכולות הנרחבות של מומחי הענן  של Emind לצורך תכנון ארכיטקטורת ענן חדש עבור פריסה ותפעול., ולאחר שחברי צוות תפעול של LSports השתתפו בסדנת ארכיטקטורת ענן ב- Emind, הומלץ להם להעביר את סביבת הפרודקשן שלהם ל- Google Cloud Platform (GCP).

בנוסף לעדכון נתוני אירועי ספורט בזמן אמת, שרתי LSports מקבלים מלקוחות במקביל עשרות בקשות להורדת מאות מגה בייט של נתוני אירועי ספורט מדי שנייה. ככל שעולה הביקוש לשירות, כך יורדים ביצועי המערכת; מה שבא לביטוי גם בהפרעות בביצועים במערכת רבת משתמשים זאת. לחברה היה ברור כי יש להחליף את התשתית הבסיסית, והפתרון הוא תשתית ענן סקלאבילית, וכאשר מדובר בהקצאה וחיבורי תקשורת מהירים, GCP הייתה המועמדת הטובה ביותר.

אחד השיקולים המרכזיים במעבר לענן, היה הצורך להבטיח שביצועי הרשת יישמרו, והמעבר ל GCP-  צייד את LSports במגוון אופציות של גודל אינסטנציות ענן עם כרטיסי רשת של עד 4G, מה שמאפשר הורדות מהירות של נתוני משתמש מהירות, וייעול העברת נתונים ממרכז ה-colocation ל- GCP. היום המערכת אוספת נתונים בזמן אמת ומזרימה אותם לאינסטנציות GCP תוך השהיה מינימלית.

על ידי מינוף הנוכחות הגלובלית של GCP, מערכת LSports נפרסה ברחבי שני אזורים כדי למנוע סיכוני כשל של אזור אחד. בנוסף, ה- autoscaling של GCP אפשר את ההפצה של צמתי מחשוב ברחבי האזורים. שרתי ה- API של LSports חולקו בהתאם, כך שאם אזור אחד נופל, העומס יכול להיות מנותב באופן אוטומטי לאזור התקין, ו- autoscaling יתמוך בביקוש שהתווסף באזור שהוגדר. מסדי הנתונים של המערכת אוחסנו גם ב- GCP וגם במרכז ה- colocation. אתרים אלה מסונכרנים בזמן אמת, כך שניתן לצרוך נתונים בכל נקודת זמן משני האתרים גם יחד.

“שותפות משולשת זו בין צוות שלנו, Emind ופלטפורמת הענן של גוגל (GCP), היא גורם חשוב בהצלחה של פריסת הענן שלנו. תהליך ההגירה היה חלק למשתמשים, והתוצאות מצוינות. היום יש לנו פתרון סקלאבילי שיכול לתמוך בצמיחה העסקית שלנו תוך שמירה על פעילויות IT יעילות במונחים של מאמצים ועלויות”, אמר —-, מנהל — ב- Lsports.

“תוך קצת יותר משלושה חודשים, התוצאה של פרויקט ההגירה של LSports בעזרת מומחי Emind אל ענן Google, היא  סקלאביליות מערכת שהבטיחה ביצועי משתמש קצה תוך ניצול פלטפורמת הענן. בנוסף, פלטפורמת הנתונים של LSports אף הפכה למוצקה, יעילה וסקלאבילית יותר מאי פעם”, אומר להב סביר, מנכ”ל Emind. “הפריסה החדשה אפשרה ל- LSports להפיץ שירותים בהיקף גלובלי ברחבי מרכזי נתונים רבים. זהו השלב הראשוני של ביצוע הדרגתי של מהלך שלם להעברת נתונים ויישומים לענן. עם הפריסה הסקלאבילית ב- GCP, אנשי LSports יכולים לישון טוב בזמן שהעסק גדל”.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות