חדשות היום

חברת הסטארט-אפ הישראלית אקווריוס ספקטרום זוכה להבעת אמון מ-Hutchison Water

חברת הסטארט-אפ הישראלית אקווריוס ספקטרום בע”מ (Aquarius Spectrum Ltd.), המתמחה בניטור אוטומטי של רשתות מים ואיתור נזילות תת-קרקעיות בצנרת מים עירונית, זוכה להבעת אמון מ-Hutchison Water.

אקווריוס ספקטרום, בוגרת החממה הטכנולוגית האצ’יסון כנרות (Hutchison Kinrot), הודיעה היום, כי Hutchison Water InternationalHoldings Pte. Limited מקבוצת CK Hutchison HoldingsLimited הבינלאומית, השקיעה בסבב ההשקעה הראשון בחברה 8.5 מיליון שקל. השקעה זאת היא חלק מתמיכתה של Hutchison Water בחברות הפורטפוליו של חממת האצ’יסון כנרות.

בנובמבר 2012, רכשהHutchison Water את הבעלות על חממת האצ’יסון כנרות שהוקמה בשנת 1993, כחלק מתוכנית החממות הישראלית. חממת  האצ’יסון כנרות פועלת בשיתוף פעולה עם המדען הראשי במשרד הכלכלה לאיתור ולטיפוח חברות בתחום המים והקלינטק ומחזיקה בפורטפוליו של חברות המפתחות טכנולוגיות מתקדמות לחיסכון במים, טיהור, טיפול בשפכים ועוד.

אקווריוס ספקטרום נוסדה בשנת 2009 ע”י היזם דוד סולומון. החברה פיתחה מערכת משולבת חיישנים ותוכנה, המאפשרת מעקב יומי אחר מצב הצנרת ומתריעה על התפתחות נזילות סמויות משלב ראשוני ביותר. האיתור של דלף בשלב זה מונע אובדן של מים ומאפשר תחזוקה וניהול של רשת המים בצורה יעילה וחכמה, כחלק מתפיסת “האינטרנט של הדברים” (IoT).

אקווריוס ספקטרום התקינה את המערכות שלה בירושלים, בנתניה, במודיעין ובכרמיאל, ובסה”כ למעלה מ-2,000 חיישנים, המכסים כ-1,000 ק”מ צנרת מים המנוטרת מדיי יום. משרדי החברה מצויים בנתניה והיא מעסיקה 18 עובדים. בחודש מרץ 2015 זכתה אקווריוס ספקטרום במקום השני בתחרות בינלאומית לחדשנות טכנולוגית בתחום תשתיות מים, בקטגורית חברות מתקדמות, במסגרת תוכנית האצה של Imagine H2O, שבה התמודדו 100 חברות מכל העולם.

זאב אפרת, מנכ”ל אקווריוס ספקטרום, ציין כי, “אנו שמחים על הבעת האמון שניתנה לחברה מצד תאגיד בינלאומי מהמובילים בעולם, ורואים בכך הכרה נוספת בחדשנות שהחברה מביאה עמה לשוק הגלובלי. אחד האתגרים העומדים בפני תאגידי מים בעולם כולו ובפרט בארה”ב, הוא התמודדות עם רמה גבוהה של איבוד מים הנובעת מבלאי בתשתיות ה”קבורות” מתחת לפני האדמה ומחוסר מידע אמין ועדכני על מצב הצנרת בכל עת. במהלך השנה החולפת, אנו חווים התעניינות גוברת בפתרונות החברה, ומאמינים כי מגמה זו תוביל להמשך צמיחתה”.

דן אלדר, מנהל הפעילות ב- Hutchison Water, ציין כי השקעת ההמשך בחברת אקווריוס היא עדות נוספת למחויבות של התאגיד להוביל את חברות החממה משלב הרעיון לשלב המכירות הבין לאומיות ולפתוח בפניהן את השווקים העולמיים בהם התאגיד פועל. “הטכנולוגיה פורצת הדרך של אקווריוס תהיה נדבך חשוב במאמץ העולמי לשימוש מושכל במשאב המים, שהחוסר בו מורגש כיום ביותר ויותר מדינות בעולם”.

תגובות סגורות