חדשות היום

חברת הסייבר Cytegic גייסה עוד 3 מיליון דולר לצורך המשך התרחבות בשוק האמריקני

חברת הסייבר הישראלית Cytegic, שפיתחה פתרונות ייחודיים לניהול הגנת המידע בארגונים, הודיעה היום כי השלימה סבב גיוס שני ממשקיעיה הפרטיים, והבטיחה לעצמה סכום של 3 מיליון דולר. החברה הודיעה כי המשאבים ישמשו להרחבת הפעילות שלה בחוף המזרחי של ארצות הברית והמשך תהליכי בחינה והטמעה של הפתרונות שלה בקרב שורה של גופים רב-לאומיים. Cytegic, שבראשה עומד ראש השב”כ לשעבר כרמי גילון, נוסדה בתל אביב בשנת 2012 על ידי שי זנדני וד”ר אלון קפלן, והיא גייסה עד כה סכום של 6 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים בלבד.

הפתרונות של  Cytegicמעניקים לנושאי תפקידים בכירים – מנכ”לים וחברי דירקטוריון – כלים ראשונים מסוגם לפיקוח וקבלת החלטות מושכלת על אבטחת המידע בארגונם, ואמצעים להבין אילו נושאים דורשים את תשומת ליבם – ואת משאבי הארגון. כך הם יכולים לגשר בין הצרכים של הממונים על אבטחת המידע לבין החלטות ניהוליות ועסקיות של הארגון. ממשק ברור ונגיש מאפשר למנהלים הבכירים להבין מהי מידת בשלות הגנות הסייבר של הארגון, מהם האיומים הרלוונטיים ומגמות הסיכון העתידיות ואיך ישפיעו החלטותיהם על המוכנות למתקפת סייבר. רגולטורים בעולם החלו לאחרונה להטיל על מנהלים ודירקטוריונים אחריות גם לניהול סיכוני הסייבר של הארגונים ובעתיד הם יחוייבו להיות מעורבים בהחלטות בנושאים אלה.

“מנהלי אבטחת מידע בארגונים מתקשים מאוד לתרגם עבור מקבלי ההחלטות הבכירים את מכלול האיומים להם חשוף הארגון, את הצרכים המקצועיים שלהם ואת הערך שבפתרונות הדרושים. בבואם לבקש משאבים כדי לאבטח את נכסי המידע של הארגון, חסרים להם הכלים להצדיק את ההוצאות הכרוכות בכך”, אמר מנכ”ל Cytegic, שי זנדני. “הכלים שפיתחנו מאפשרים לתווך בין הדרג המקצועי לדרג הניהולי הבכיר, ומספקים להם כלים ואמצעים להבין מהם נושאי אבטחת המידע הדורשים את תשומת ליבם ומשאבי הארגון, איך לבחון את יעילותם ואיך הם ישפיעו על בשלות ההגנה של הארגון”.

החברה הודעה גם כי על רקע המשך צבירת המומנטום שלה בשוק האמריקני, המתבטא בשורה של הסכמים לבחינה והטמעה של הפתרונות שלה בגופים פיננסיים מובילים, בכוונתה להרחיב את היקף פעילותה בחוף המזרחי של ארצות הברית. לשם כך פתחה החברה משרדים קבועים בניו ג’רזי, העבירה את פעילות המנכ”ל לארצות הברית וכן גייסה את ג’וש מוריס שישמש המכירות האמריקני. מוריס שימש עד כה בתפקידים בכירים בחברות BAE Systems וסימנטק.

כשברקע גיוסים משמעותיים של חברות סייבר ישראליות מקרנות בינלאומיות, החליטה Cytegic בשלב זה לפנות שוב למשקיעיה המקוריים וכמה משקיעים חדשים, כדי לגייס מהם סכום נוסף שיופנה רובו ככולו להמשך פיתוח המוצרים והשוק, בניית התשתית העסקית ותהליכי צמיחה מהירים. בחברה ציינו כי העדיפו לגייס את הסכום ממשקיעים רבים שמחזיקים באחוזים בודדים בחברה, בטרם יפנו החוצה לסבב גיוס מלא ראשון.

מחקר של מכון פונמון מצא כי עלות ממוצעת של התקפת סייבר על חברה אמריקנית השנה נאמדת בכ-15 מיליון דולר – סכום הגבוה ב-19 אחוזים לעומת העלות אשתקד. כדי להתמודד עם סביבת איומים דינמית, ושיטות תקיפה שהולכות ומשתכללות, נאלצים ארגונים להוציא סכומים גדולים כדי לעמוד בקצב ולשמור על מוכנות בכל עת. הכלים של Cytegic מאפשרים להעריך את היקף האיום על הארגון, לכמת את המשאבים הנחוצים להגנת הארגון ולאמוד את מידת הרלוונטיות של הפתרונות השונים לאיומים הפוטנציאליים.

“מנהלים בכירים מתקשים לקבל החלטות קריטיות בנוגע לתקציב הגנת הסייבר של חברותיהם, בשעה שהאחריות לנהל את סיכוני הארגון, לרבות סיכוני סייבר, מוטלת עליהם באופן אישי”, אמר כרמי גילון, יו”ר Cytegic. “בחברה זיהו את הפער הזה ופיתחו מערכת שמציגה למנכ”ל או ליו”ר, על גבי מסך אחד, את האיומים על החברה שלו, את המוכנות שלה למתקפת סייבר, ואת המשמעות – התקציבית והתפעולית – של החלטות אבטחה שונות. הרגולציה בעולם מתקדמת בהתאם לעיקרון הזה כך שמנהלים בעתיד לא יוכלו עוד להטיל את אחריות הגנת הסייבר על הכפופים עליהם”.

בתמונה: כרמי גילון קרדיט: באדיבות cytegic

תגובות סגורות