ARM משיקה את המעבד הגרפי Mali-470

,מובילה בפיתוח פתרונות IP (קניין רוחני) טכנולוגיים לתעשיית האלקטרוניקה, השיקה את ה-ARM Mali™-470 GPU, מעבד גרפיקה חדש בעל נצילות גבוהה שיאפשר שימושים ויזואליים באיכות של טלפון חכם על התקני IoT (האינטרנט של החפצים) ומחשוב לביש. המעבד מספק ממשק משתמש משופר עבור מוצרים מוגבלים בהספק לרבות שעונים חכמים, שערים ביתיים ומכשירי חשמל גדולים, פאנלי בקרה תעשייתיים ומוניטורים בתחום הרפואה. המעבד החדש זמין לרישוי מיידי כאשר ההתקנים הראשונים עם יכולות המעבד החדש צפויים לצאת לשוק בסוף 2016.

ה-Mali הוא ה-GPU IP הניתן לרישוי המוביל בשוק הניידים, וה-Mali-400 עומד מאחורי פעולתם של יותר ממיליארד התקנים. המעבד החדש בסדרה, ה-Mali-470, נשען על הצלחתו של ה-Mali-400 ומספק את אותם ביצועים עשירים תוך צמצום של 50% בצריכת ההספק באותה גיאומטריית תהליך. יכולות אלו יספקו לשותפות הסיליקון של ARM אפשרויות של SoC מדרגית שיתירו להם ליצור תת-מערכות גרפיקה משובצות העומדות בדרישות של התקנים חדשים ודלי הספק.

חווית השימוש בממשקי משתמש וצגים ממכשירים ניידים ופלטפורמות IoT נהיית יותר ויותר אינטראקטיבית וחובקת-כל, אך במקביל, צוותי תכנון הסיליקון עומדים מול אתגרים הקשורים למגבלות הולכות וגדלות בממדי ההספק והשטח. המעבד Mali-470 עוזר למתכנני SoCs להתמודד עם האתגרים הללו על-ידי כך שהוא מציע מחצית מצריכת ההספק ופי שניים נצילות האנרגיה בהשוואה ל-Mali-400וכן נצילות אנרגיה מיטבית עבור רזולוציות מסך של עד 640×640 בתצורות של ליבה יחידה ורזולוציות גבוהות יותר עבור תצורות מרובות-ליבות. בנוסף, יכולות המעבד כוללות את הגברת קצבי המסגרות ושיפור התגובתיות הכללית וכן צמצום עלות הסיליקון ושטחי השבבים, הקטנים ב-10% מאלו של Mali-400. תכונה חשובה של המעבד החדש היא היכולת להסתמך על SoC ממוטבת עבור התקנים מוגבלים בהספק כשהוא משולב עם המעבדים דלי ההספקARMCortex®-A7  או Cortex-A53.

מרבית מערכות ההפעלה של אנדרואיד, Android Wear ומערכות הפעלה מתפתחות אחרות, משתמשות ב-OpenGL ES 2.0 API ובצבר דרייברים. עבור ממשקי המשתמש המודרניים, ה-OpenGL ES 2.0 מציע את האיזון המיטבי בין בקרת פיקסלים לבין נצילות אנרגיה. ה-Mali-470משתמש באותו צבר דרייברים OpenGL ES 2.0 הסטנדרטי בתעשייה, כך שאין צורך למטב מחדש יישומים קיימים, מה שמקנה למפתחים יתרון נוסף של תמיכה ארוכת-טווח.

היצרניות מתמקדות ביצירת מוצרים עם פונקציונאליות ייחודית שתעמוד בדרישה המתמדת לחוויות מקיפות ומלאות יותר עם התקנים ניידים ו-IoT. לדוגמה, יצרניות של שעונים חכמים וספורטיביים מתחרות על איכות המידע שהמוצרים שלהם מציעים לספורטאים כדי לספק להם יותר נתונים על ביצועיהם. גרפיקה עשירה יותר פותחת אף היא פתח להערכה והצגה של נתוני בריאות וביצועים בזמן אמת בדרכים חדשות ומעשירות. עבור יצרניות של התקני IoT, נצילות האנרגיה היא דרישה בסיסית במשוואה המשמעותית מול הצורך לספק גרפיקה עשירה. המענה לצורך זה בא עם השקת המעבד Mali-470, המאפשר ליצרניות לשלב יכולות תצוגה חזקות יותר וממשקי מגע עשירים יותר בתוך התקנים מוגבלים בהספק שבעבר נהגו להסתמך על כפתורי מגע או על צגים מוגבלים.

תגובות סגורות