חדשות היום

חברת לויטיקוס קרדיו (Leviticus Cardio) מקבוצת טרנדליינס, השיגה תוצאות מרשימות בהעברת אנרגיה אלחוטית למשאבת לב מלאכותי

לויטיקוס קרדיו ( (Leviticus Cardioחברת פורטפוליו של קבוצת טרנדליינס, מפתחת פתרון פורץ דרך להעברה אלחוטית של אנרגיה הדרושה להפעלת מכשור רפואי מושתל. החברה מתמקדת בפיתוח המערכת כספק אנרגיה למכשירי עזר ללב כושל (LVAD – Left Ventricular Assist Device), המהווים פתרון מקדים או חלופי להשתלת לב.

במחקר שנערך באוניברסיטת KU-Leuven בבלגיה בעזרתו של פרופ’ Bart Meyns, בוצעו ניסויי היתכנות פרה-קליניים (בבעלי חיים) שנועדו לבחון ולהעריך את מערכת ה –CET  (Coplanar Energy Transfer)- של לויטיקוס קרדיו. מדובר בטכנולוגיה חדשנית להעברת אנרגיה אלחוטית לגוף האדם, ובעקבות הניסויים שבוצעו, נמצא כי המערכת הגשימה את הציפיות, והראתה עמידות והשגת המטרות למשך 45 ימים. הניסוי הוכיח העברת אנרגיה יציבה ועקבית, תוך ביצוע מיטבי של מעגלי טעינה ופריקה של יחידת הבטרייה המושתלת שלה.

“נתונים מעודדים אלו הנם נדבך מוצלח נוסף בדרכה של החברה. הם מתווספים לנתונים קודמים שהוצגו בכנס האיגוד העולמי להשתלות לב וריאה – ISHLT ב – 2015, ובהם ניסויים קצרי טווח של מערכת ה-   CET” מציין ד״ר יגאל כסיף  מהמרכז הרפואי שיבא שבתל השומר.

 “המטופלים ורופאיהם כמהים ומצפים מזה שנים לפתרון טכנולוגי שישחרר אותם מהכבל החשמלי היוצא מתוך הגוף, ומחבר את משאבת הלב למערכת הבקרה והבטריות החיצוניות. מערכת ה-CET שפיתחה החברה נועדה לאפשר איכות חיים סבירה ומשופרת, כמו גם להפחית סיכון לזיהומים בחולים המטופלים במכשיר LVAD” מוסיף ד”ר כסיף.

לדבריו של מיכאל זילברשלג, מייסד ומנכ”ל “לויטיקוס קרדיו“, “זוהי נקודת ציון דרך מאוד משמעותית לטכנולוגיה שפיתחנו. אנחנו שבעי רצון מהתוצאות המבטיחות, אשר מאפשרות לנו להתקדם לשלבי המחקר והפיתוח הבאים עם המוצר. הטכנולוגיה הייחודית להעברת אנרגיה אלחוטית לגוף האדם, אותה פיתחה החברה, עתידה לשנות את חוקי המשחק בשוק ה-LVAD  ולאפשר איכות חיים אמיתית למושתלים. כבר היום מאפשרים מכשירי ה-LVAD  את הצלת חייהם של מטופלים רבים, אולם איכות החיים הינה תנאי מוקדם לשימוש מורחב בפתרון”.

תגובות סגורות