חדשות היום

ביתן ישראלי בתערוכת INTERWINE בגואנזו שבסין

סין הגדולה, בה ביקרנו, השאירה בקרבי אינספור חוויות שלא יישכחו במהרה. על חוויותי בצוות השיפוט בתחרות הבינלאומית INTERWINE CHALLENGE שהייתה בגואנזו סיפרתי בכתבה אחרת. יום לאחר שהסתיימה התחרות, בה זכו גם יינותינו במדליות, נפתחה התערוכה הענקית INTERWINE.
התמקמנו בחדר בקומה 27 במלון THE WESTIN הסמוך לאתר התערוכה. בתחילה לא ידענו אם להעניק למלון 5 או 6 כוכבים. החדר שקיבלנו קיבל מאיתנו 6 נוצצים מהר מאוד.  סער צוק והצוות עמלו מהבוקר בהקמת הביתן הישראלי, שבלט בשטח והביא את דבר היין הישראלי לאלפי המבקרים. ארבעה יקבים הציגו בביתן את יינותיהם, וחבל שרק הם הבינו את חשיבות הדבר להשתמש בתערוכה כצינור שיווק ראשוני של יינותיהם לקהל הפוטנציאלי העצום בסין: בנימינה, אדיר, פסגות ומורד.
הילית וסער צוק מחברת WineBizIL הם היוזמים של הקמת הביתן הישראלי כפתח לשוק הסיני.
יש המון המון סינים. חלקם מחייכים אבל רובם רציניים. רוב הנשים נראות לפחות בנות 15 אבל כנראה שהן הרבה יותר בוגרות. מי שאינו יודע לצפור או לעבור במהירות ממסלול למסלול, ולעיתים גם באור אדום, לא יכול לקבל רשיון נהיגה. לאלו שלא יודעות להחזיר עודף בחנויות פחות ממה שמגיע (בטריק מסויים) אין שום סיכויים להתקבל לעבודה.  אם יש לך במכונית מקום ליותר ממזוודה אחת שגם היא מונחת מאחור כשמכסה הבאגאג’ פתוח, אין לך סיכויים לקבל רשיון למונית.
אבל יש כאן בתי מלון ענקיים, חדישים ביותר (שלא ראיתי כמותם בעולם) וגבוהים גבוהים. ויש גם אולמות ענקיים לתערוכות ולירידים. בהם היינו במשך שלושה ימים.
נפתחה תערוכת היין ענקית בעיר גואנזו, שבדרום סין. 60,000 מ”ר. יינות מ-72 מדינות וגם מישראל. כ-700 ביתנים בהם למעלה מ-1000 מציגים. שפע אינסופי של צבעים טעמים וכוסות יין. אלפי מבקרים ומבקרות, רובם הגדול סינים וסיניות. זהו עם בלי גיל. רבים מהם ניראים כילדים בגיל העשרה אף שהם כבר בני עשרות שנים…הביתן הישראלי, שיזם והקים, כאמור, הזוג הילית וסער צוק בעזרת הקונסוליה המקומית, בולט למרחקים עם דגל ישראל הכחול לבן ושם המדינה. מבקרים רבים עוצרים לידו, מתעניינים בישראל וביינותיה, טועמים, נהנים ורוצים עוד.

יינות מארבעת היקבים מוצגים בגאווה רבה בביתן שלנו. בנימינה, פסגות, אדיר ומורד. יינות שלושת הראשונים קיבלו מדליות בתחרות, וגם זו הייתה סיבה לרבים לעצור בביתן, לטעום ולשאול המון שאלות. נציגי היקבים שענו על השאלות היו יעקב ברג מיקב פסגות ויוראי מיקב בנימינה. מתורגמנים ומתורגמנות עוזרים כל העת להעביר את המידע הישראלי בקלות לסינים שלא יודעים אנגלית.  ניראה היה לי שישראל הקטנה נעשית בזכות היין שלנו, יותר ויותר מוכרת ואהובה, כאן בסין.  אחרי אירוע פתיחת התערוכת נערך טקס חלוקת התעודות לזוכים בתחרות היין המעניינת, בה הייתי שופט בין הסינים. ישבתי בשורה השנייה בין ה”חשובים”, קונסולים ומנהלי חברות בכירים מרחבי העולם, וגם הוזמנתי לבמה לחלק תעודות לזוכים המחייכים והגאים.
קונסול ישראל היה בין הנואמים. הוא קידם יפה את המודעות לישראל וליינותיה המשובחים.  את התעודות ליינות המצטיינים שכולם מיובאים לסין, קיבלו נציגי מפיצים ויבואנים, שרובם נצמדו אלי לצורך צילום משותף.  צוות טלוויזיה גם צילם ראיון איתי בו שיבחתי שוב ושוב את יינות ישראל המיוצרים כבר מתקופת התנ”ך…
בערב גאלה מיוחד שנערך במלון המפואר שאנגרילה, השתתפו למעלה מ-1000 סינים שהשתתפו בתערוכה ואורחים מרחבי העולם. ישבתי בין המכובדים והוזמנתי לבמה לספר על ישראל ויינותיה. בהתרגשות רבה שיבחתי את ענף היין שלנו. דבריי תורגמו לסינית, משפט אחר משפט. ארבעה יינות מישראל זכו בתעודות ובמדליות. מהיקבים יתיר, בנימינה, פסגות ואדיר.
בערב, קרוב לחצות, צעדנו ברחוב בגואנזו שבסין בין אלפי אנשים בזרם בלתי פוסק, ממש כמו שהמכוניות נסעו בשני הכיוונים צמודות אחת לשניה, ושוטרים חילקו רפורטים בשפע. זו כנראה עיר ללא הפסקה. הפעם החלטנו לאכול מאכלים שמוכרים לנו, נתחי עוף בגריל, חציל אפוי נהדר, נודלס וקצת סושי לקינוח.  לידינו ישבו צעירים ששתו בירה מכוס ענקית עם ברז. צילמתי אותם… והם ביקשו 10 דולר עבור הצילום. עשיתי פני מתעלף והם ויתרו לי.
למחרת הייתה לנו פגישה חשובה, להידוק קשרי היין בין יקבי ישראל וסין, עם מנהלת ויו”ר התערוכה הענקית Interwine. הקשרים הראשונים התהדקו מאוד חזק, ועכשיו רק נותר לאתר עוד יקבים ישראלים המעוניינים שיינותיהם יחליקו בגרונות סינים צמאים.  מתברר שמכיוון שאין קשרי מסחר חתומים בענייני יין בין סין לישראל, המכס על יינות הוא 70% וגם על יינות לתערוכה שילמו החברים מכס.  אין ספק שמשרדי החוץ, הכלכלה והחקלאות שלנו חייבים לחתום מהר על הסכם כזה ולא להגיד ברצף שהסינים איטיים…
לצערי ניראה לי שהיין קצת פחות מעניין אותם בתקופה זו . אפילו מכון הייצוא נמנע מלעזור בהקמת הביתן הישראלי הנהדר, שזכה כאן להצלחה ענקית בחשיפת ישראל ויינותיה.  זה המקום להודות לקונסול ישראל ולצוותו, ולזוג צוק העמל ללא הרף, עם מעט מנוחה.
בפאנל מיוחד שנערך בתערוכה הוצגו יינות מישראל המופיעים בביתן הישראלי, ע”י יעקב ברג מיקב פסגות, יוראי מיקבי בנימינה והילית צוק דיברה על יינות יקב אדיר ויקב מורד. בחורה סינית תירגמה כל משפט לסינית.  למשתתפי הפאנל נמזגו בכוסות יינות מארבעת היקבים, והיו סינים שביקשו לטעום עוד ועוד. בערב האחרון, לאחר שהסתיימה התערוכה, נסענו בעזרת הקונסוליה לעיר הסינית שאנזן, להשתתף בערב הצדעה לישראל וליינותיה ולהידוק שיתוף הפעולה ביניהן.  היינו אורחי הקונסולית לימור דגני גדי DCM וצוות הקונסוליה מגואנזו. הם ומשרד התיירות יזמו את הערב המיוחד והחשוב הזה.
בלובי האולם התכנסו מאות מוזמנים, וכאלה שרכשו כרטיסים.
יין ישראלי זרם שם בשפע לכוסות. ביוזמת משפחת צוק הועברו יינות שנשארו בביתן הישראלי לאירוע זה, בו יכלו כ-700 סינים ללגום מיינות ישראל. הם הגיעו לאירוע החשוב לישראל ולסינים, במטרה ללמוד על המדינה אליה הם חפצים להגיע מהר לבקר, ארץ הקודש, ולטעום את יינותיה במקור. בקוקטייל המינגלינג היו גם המון עוגות בצבעים ובטעמים שונים, שבהם היו תקועים דגלי ישראל, בצבעים כחול ולבן. היו גם המון סינים וסיניות שלגמו מכוסות היינות הישראלים שטעמו לחיכם.
סינים אחדים הגיעו לדוכן הטעימות עם כסף ביד, מוכנים לקנות מיד. כמובן שלא הייתה אפשרות מכירה מיידית ומי שבאמת אהב, השאיר כרטיס ביקור ויקושר ליקב המתאים. המצלמות זמזמו בקצב מהיר. המוני סינים ביקשו להצטלם איתנו כמזכרת… דבר כזה לא קרה לי מעולם. סקרנות עילאית של עם ענק שצריך לתעל אותה מהר ומדוייק למען ענף היין הישראלי. כולם התכנסו בהמשך הערב באולם הסמוך שהיה מלא לגמרי. בתחילת האירוע עמדנו דום עם כולם כשניגנו את ההמנון הסיני כשברקע הדגל האדום, הסיני.
הקונסולית, שישבנו לידה, לימור דגני גדי, בירכה על הבמה. היא סיפרה על ישראל והזמינה את הסינים לבוא לבקר בארץ.  ואז הגיע רגע מרגש. הילית צוק, זאת שהקימה את הביתן הישראלי, בתערוכה הענקית ליין, ודאגה ליינות שיגיעו לאירוע, החליפה כובע, והפכה להיות זמרת אופרה עם קול סופרנו גבוה גבוה. היא שרה את התקווה, ההמנון שלנו. כולם עמדו דום וצמרמורת עברה בגופי כמו אצל אחרים. זה לא היה בגלל הטמפרטורה, אלא בגלל הקול הזה שיוצא להילית מעומק הבטן. היא שרה עוד מספר שירים ישראלים שלוו במחיאות כפיים סוערות.
בחלק גדול מהערב הופיעה להקה סינית עם הרבה שירים יפייפיים ונעימים לאוזן לסיום הערב, שוב צילומים. כולם מצטלמים עם כולם, והיו רבים….
ככה הסתיים עבורנו הביקור בסין בו נוכחתי באהבת הסינים לישראל וליינותיה. התמלאתי תקווה שתהיה המשכיות ויינות ישראל יזרמו לסין בקצב מואץ.

לחיים, לשיתוף פעולה הדוק עם הסינים למען ישראל ויינותיה.

ישראל פרקר, מהנדס מכירות ויישומים בחברת אלימק.
ישראל יזם, הקים ומפעיל בזמנו החופשי את אתר השער לעולם יינות ישראל
www.winesisrael.com
המתעדכן מדי יום

ישראל פרקר www.winesisrael.com

תגובות סגורות