כרטיס ARIS

Arrow Electronics הכריזה על השקת כרטיס ARIS, שהינו פיתרון חומרה ותוכנה של Internet of Things מוכן לשימוש. ARIS הוא הקיצור של Arrow Renesas IoT Synergy, המציג את שיתוף הפעולה ההדוק בין שתי החברות ופלטפורמת הפיתוח שלהם ™Renesas Synergy. כרטיס ה-IoT שהושק לאחרונה מיועד לאפשר ללקוחות לפתח את היישומים שלהם במהירות ובקלות, כדי להכין אותם לשיווק במועד הקצר ביותר האפשרי. כרטיס ה-ARIS פותח על-ידי החברה האיטלקית RELOC בשיתוף פעולה עם ארו המתמקדת בשילוב יישומי IoT עם מערכות משובצות מחשב. בנוסף לפיתוח וייצור הכרטיס, החברה טיפלה גם במימוש הדרייברים ותוכנת הביניים לשם ניהול ההתקנים ההיקפיים וקבעה בכך סביבת פיתוח IoT מחוץ לקופסה. על בסיס פלטפורמת הפיתוח ™Renesas Synergy, הואצה יצירת תכנוני ה-IoT על-ידי הפשטה של תהליך הפיתוח עם פיתרון מוסמך במלואו וחומרת תכנון מיטבית המעודדת את החדשנות וההבחנה בין המוצרים.

איור 1. תרשים מלבנים של כרטיס ARIS

איור 1. תרשים מלבנים של כרטיס ARIS

המערכת בנויה על-בסיס MCU בעל ביצועים גבוהים Renesas S7G2, כמתואר באיור 1. יחידת מיקרו-בקר מורכבת ממעבד משובץ מסוג ARM Cortex-M4 240MHz בעל זיכרון FLASH של 4 מגה-בייט ו-SRAM של 640 קילו-בייט. יתר על כן, הוא מצויד בהבזק טורי של 512 מגה-בייט, זיכרון SDRAM של 256 מגה-בייט וחריץ כרטיסים microSD נוסף. חיישן התאוצה בעל שלשת הצירים והגירוסקופ בעל שני הצירים מספקים מידע ביחס למצב ולתנועת הכרטיס. ניתן להפעיל חיישנים אלה דרך חיבור SPI. חיישנים נוספים המורכבים על כרטיס ה-ARIS של ארו הם חיישן תרמי וחיישן לחות שניתנים להפעלה דרך ממשק ה-I2C כדי לספק מידע סביבתי נוסף. כדי לעבד בצורה מיטבית את הנתונים הנאספים על-ידי החיישנים, הופנה אל התקשורת והקישוריות של ההתקן. דבר זה איפשר לכרטיס ה-ARIS לתקשר עתה גם עם הסביבה שלו בצורה אל-חוטית דרך Wi-Fi, Bluetooth Low Energy ו-NFC, בנוסף לאמצעי התקשורת שלו דרך Ethernet 10/100 או קישור USB. כדי לאפשר למשתמש להתחבר גם לכרטיס, מומשו ממשקי משתמש שונים. דרך ממשק ה-GPIO, LEDs, לחצנים ומסך TFT שניתן להתחבר אליו. יתר על כן, מסך מגע התנגדותי נתמך על-ידי ה-I2C. כדי לעשות את הכרטיס לכלי רב-שימושי, הוא תוכנן במערך Arduino המאפשר גם את השימוש ביכולת הרחבה, ויכול על-ידי כך לממש כל יישום העולה על הדעת. תפקידים נוספים כגון J-Link על הכרטיס, תומכים במנהלי תיחול crypto, ועדכוני קושחה מעל-האוויר (over-the-air, OTA) מקלים, מאיצים את תהליך הפיתוח ועושים אותו לאמין יותר.
השילוב בין כרטיס ARIS של ארו וסביבת הפיתוח של תוכנת ™Renesas Synergy מאפשר למפתח לקצר משמעותית את הזמן-לשיווק. דבר זה מאפשר גם הפחתה משמעותית בעלויות התפעול הכוללות במהלך חיי השירות המלאים של המוצר.

מה הופך את הפלטפורמה לייחודית כל כך?

בניגוד לסביבות פיתוח אחרות, כל המרכיבים של הפלטפורמה פותחו לאחרונה מהיסוד ותוכננו במיוחד כדי להתאים ליישומי תכנון משובצי מחשב. דבר זה מאפשר יכולת הרחבה ותאימות ללא תקדים, יוצר שימוש מחדש של קודי משתמש וחוסך בכך זמן פיתוח רב. בעתיד, הפלטפורמה תורחב; יעשה שימוש בטכנולוגיות חדשות, וימומשו בקביעות תכונות חדשות, במטרה להשיק יישומי תכנון משובצי מחשב מהר יותר וביעילות לתוך השוק. הסביבה המפותחת המשולבת (integrated developed environment – IDE) הממומשת בפלטפורמה זו היא Renesas Eclipse Embedded Studio, הידועה כ-e2 Studio. על בסיס ה-Open Source IDE Eclipse, פיתרון זה מציע רמה גבוהה של גמישות ויצירתיות.
קורס לימוד בעל שלושה פרקים מספק התחלה מושלמת לפיתוח פתרונות אישיים עם הכרטיס Arrow ARIS Board והפלטפורמה. תוך זמן קצר או מיד, המשתמשים לומדים לנצל את כל הכלים הדרושים לשם פיתוח יישומים אישיים בשדה של מערכות משובצות מחשב ו-IoT. ראשית מסבירים ומדגימים כיצד משתמשים בסביבת הפיתוח. בתכנית צד-אחרי-צד, הקורס הלימודי כולל יצירת פרויקט חדש, בחירת ה-Board Support Package הנכון והמימוש הן של המודולים הדרושים והן של קוד המשתמש. ה-BSPs המסופקים מתוכננים במיוחד עבור כרטיסים הנתמכים על-ידי הפלטפורמה. בעזרת שירות זה כתיבת תוכנה הפכה למיותרת ובמקומה משתמשים בקשרים סמליים המוגדרים מראש, דבר המקל משמעותית על יצירת קודי משתמש. תכנית האימונים כוללת דוגמאות הממומשות על-ידי BSP המתוכנן במיוחד עבור כרטיס ה-ARIS של ארו, דבר המוכיח את השימוש הקל והמהיר של ARIS. בנוסף לשימוש בפין ה-GPIO לבקרת ה-LEDs על הכרטיס מוצג גם כיצד תקשורת USB ניתנת לקביעה וכיצד ניתן לקבוע את כרטיס ה-ARIS של ארו בתור נקודת גישה של Wi-Fi. מספר רב של דוגמאות קיימות גם כן.

לקבלת פרטים ורכישה ניתן לפנות לנציג ארו ישראל.

אמיר שרמן, ארו גרמניה

תגובות סגורות