שמונה אוניברסיטאות של ממשלת הונג קונג יטמיעו מערכות מבוססות ענן של אקס ליבריס הישראלית

חברת אקס ליבריס (  Ex Libris) הישראלית, המתמחה בפיתוח של פתרונות מיכון לספריות אקדמיות, הודיעה היום כי הוועדה המייעצת המשותפת של ספרני האוניברסיטאות בהונג קונג (JULAC) בחרה בפלטפורמת הענן שלה עבור שמונה אוניברסיטאות ומוסדות השכלה גבוהה של ממשלת הונג קונג.  המוסדות יעשו שימוש בחבילת פתרונות הענן של אקס ליבריס, שתאפשר להם לאחד את כלל המערכות  על גבי פלטפורמה יעילה אחת, לניהול הספריות, לבניית אוספי ספרים ולאספקת שירותים חדשים לסטודנטים ומרצים. היקף העסקה 3 מיליון דולר.

JULAC היא הגוף העיקרי המקדם שיתוף פעולה בין גופי משאבי ושירותי מידע בזירה האקדמית של הונג קונג. מאמציה של הוועדה הביאו ליצירת סביבה שבה נאספים, מנוהלים ומשותפים משאבים אקדמיים. אספקת השירותים החדשניים על-ידי הקונסורציום משפרת את עבודתם של מוסדות השכלה גבוהה, הנהנים ממימון של וועדת המענקים האוניברסיטאיים של ממשלת הונג קונג. הספריות החברות בגוף הן האוניברסיטה הסינית של הונג קונג, אוניברסיטת העיר הונג קונג, האוניברסיטה לחינוך של הונג קונג, האוניברסיטה הבפטיסטית של הונג קונג, האוניברסיטה הפוליטכנית של הונג קונג, אוניברסיטת המדע והטכנולוגיה של הונג קונג, אוניברסיטת ליניאן ואוניברסיטת הונג קונג.

“פתרון הענן של אקס ליבריס מאפשר לשמונה האוניברסיטאות להתייעל באמצעות שיתוף משאבים  ושירותים.” הסבירה דיאנה צ’אן, יושבת ראש JULAC וספרנית באוניברסיטת המדע והטכנולוגיה של הונג קונג. “אנו מאמינים כי המערכת החדשה תשפר את חוויית המחקר של הסטודנטים, החוקרים וחברי הסגל שלנו,  בכך שתתנהל על גבי פלטפורמה אחת אחידה חומרים מודפסים ואלקטרוניים.”

מתי שם טוב, מנכ”ל אקס ליבריס מוסר : “שמונה האוניברסיטאות מצטרפות בזאת אל מאות מוסדות אקדמיים וגופי מחקר בכל העולם, העושים שימוש בפלטפורמה שלנו . מימשק הענן של המערכת שלנו יאפשר לספריות לתפעל ולהתנהל ביעילות באמצעות שיתוף מידע ועריכת שיתופי פעולה עם גופים אחרים.  כתוצאה מכך, ספריות כל האוניברסיטאות יוכלו למקד את מאגרי המידע שלהן, להרחיב את השירותים שהן מציעות בתוך ומחוץ למוסד האקדמי, ולתמוך בתהליכי הלימוד והמחקר. “

מערכת הענן לניהול ספריות אקדמיות ולאומיות של אקס ליבריס  מאפשרת יצירת קטלוג-על המותאם גם לפרסומים דיגיטליים. המערכת מייעלת את יכולתן של ספריות לספק למשתמשים שירותים מתקדמים, בכך שהיא מאחדת את המערכות השונות אשר מסייעות היום לספריות לנהל את המאגרים השונים שלהן כולל  אוספים מודפסים, אלקטרוניים ודיגיטלים. בין התכונות הבולטות של Alma: ניתן למנות את : ניהול מאגר אחיד, שיתוף ניהול metadata, ניהול אוספים חכם, אופטימיזציה של מאגרי מידע וארכיטקטורה ומימשק פתוחים.

בתמונה: מתי שם טוב, מנכ”ל אקס ליבריס

תגובות סגורות