חדשות היום

שימוש באנטנה האווירית הקטנה של גילת השיג ביצועים חסרי תקדים בתקשורת אל מול לוויין ה- EpicNG של Intelsat

— Intelsat General, חברה בת בבעלות מלאה של Intelsat S.A. (נאסד”ק:I ) מודיעה היום על ביצועים חסרי תקדים בשליחה וקבלת אותות ללוויין בקיבולת גבוהה (HTS) של Intelsat, ה-EpicNG, באמצעות שימוש באנטנה קטנה עם פנל שטוח של גילת רשתות לוויין בע”מ (נאסד”ק ובורסת ת”א:GILT) שנועדה לשימוש ביישומים אוויריים.

סדרת הבדיקות התבצעה באמצעות הטרמינל המוטס של גילת, ה-BlackRay 71, המצויד באנטנת פנל שטוח בעלת הנעה אלקטרו-מיכנית בגודל של 6X6 אינץ’.

המידע נשלח מהאנטנה הקטנה ללוויין ה- Intelsat 29eשהושק לאחרונה, בקצב של Mbps 3.9 תוך יעילות של 0.26 bits/Hz. זאת בהשוואה לקצב העלאת נתונים של 1.8 Mbps ויעילות של 0.09 bits/Hz שהושגה בשימוש עם לוויין רחב אלומה קונבנציונלי לתדרי Ku. קצב התקשורת שהושג היה גבוה אפקטיבית פי 2 מזה הקיים בלוויינים רחבי אלומה וביעילות הגבוהה בכמעט פי 3.

הטרמינל של גילת פותח כך שיתאים לדור הבא של מערכות כלי טיס בלתי מאוישות Class III (UASs) שישמשו בפעילויות מודיעין, מעקב וסיור  (ISR), ליישומים ממשלתיים שאינם צבאיים וליישומים מסחריים נוספים.

“הבדיקות הראו כי לוויין ה- EpicNG הראשון של Intelsat מאפשר ביצועים גבוהים מהרגיל באמצעות השימוש באנטנה המוטסת הקטנה של גילת,” אמר סקוט באטלר, נשיא Intelsat General. “מקלטי הלוויין רגישים יותר ויכולים לקלוט אותות קטנים וחלשים יותר ממה שציפינו בעת שביצענו את הבדיקות על הקרקע לפני השיגור.”

“התוצאות המרשימות הינן עדות להצלחת האסטרטגיה שלנו לתמוך בשוק הצומח של  מערכות כלי טיס בלתי מאוישות בתחום ה – ISR.” אמר משה (צ’יקו) תמיר, סגן נשיא בחברה וראש חטיבת ה-יוזמות האסטרטגיות בגילת. “העברת תשדורת וידאו באיכות HD, בקצב של3.9Mbps , תוך ניצול רוחב פס של 15.2 MHz בלבד, באמצעות טרמינלים קטנים שכאלו הינה פריצת דרך שתאפשר יישומים נרחבים בשווקים הצבאיים והמסחריים.”

בתמונה: מנכ”ל החברה, יונה עובדיה (קרדיט: יח”צ).

“ההדגמה הראשונית התבצעה באתר UAS של רשות התעופה הפדרלית (FAA) בבלקסטון, וירג’יניה, ובה השתתפו נציגים ממשרד ההגנה (DoD) של ארצות הברית. מתקן זה נפתח בשנת 2013 במטרה לתמוך באינטגרציה בטוחה ויעילה של כלי טיס בלתי מאוישים במרחב האווירי הלאומי. כמו כן, בדיקות נוספות התבצעו במרכז מאונטיינסייד טלפורט של Intelsat ליד הגרסטאון, מרילנד.

בתמונה:

תגובות סגורות