האם USB 3.1 יחולל את אותה המהפכה שעשה אחיו הבוגר USB2?

חיבורי USB הופכים יותר ויותר אוניברסליים. גרסת 3.1 יכולה להחליף עוד ועוד התקני חיבור אחרים, לא רק בשימוש הצרכנים אלא גם בסביבת העבודה התעשיתית. ניקולאס פרו, מנהל המוצר של חברת האלקטרוניקה WUERTH ELEKTRONIK EISOS, בראיון לניו-טק מסביר אילו תכונות הן התכונות החשובות ביותר כאשר מדובר בבחירת החיבור המתאים.

שאלה: כיצד השתנתה בשנים האחרונות חשיבותם של ממשקי חיבור USB ואילו התפתחויות אתה חוזה כעת?
במקור חשבו מתכנני USB, יצרניות מחשבים וחברות בתחום, על שימוש בו במגזר הצרכני. למרות הכינוי “אוניברסלי” שהוצמד לו, בשעתו תוכנן החיבור רק לנישה קטנה של השוק בתעשית המחשוב. כיום קשה לדמיין מטלות שדורשות העברת מידע בין המכשיר המארח (HOST) להתקן החיצוני ללא חיבור USB, והדברים אמורים אף במכשירים לייצוב אספקת החשמל. כעת עומדים חיבורי USB לבצע את קפיצת הדרך הגדולה הבאה שלהם. כעת הם יכולים לתת מענה לדרישות מורכבות של הלקוחות ולהחליף סוגי חיבור אחרים.

שאלה: מה הופך את USB 3.1 להתקן חיבור כה מעניין שמשמש לא רק את שוק הצרכנים אלא גם את חברות התעשיה האלקטרונית?
לקוחות וצרכנים יכולים ליהנות דרך התקן חיבור זה מחיבוריות וקישוריות מגוונת, בזכות תאימות כלפי מטה ויציבות. לצד מגוון פונקציות הקישור שהם ממלאים, הם יכולים גם לעמוד בדרישות הספק חשמלי גבוהות יותר מבעבר – 100W בגרסאות הנוכחיות, וזאת בהשוואה ל-2.5W בלבד בגרסאות הראשונות. וכיום הם מאפשרים קצב העברת נתונים מהיר ביותר – 10 גיגה ביט לשנייה לעומת 480 מגה ביט לשנייה “בלבד” כפי שהיה בעבר. בכך נפתח בפנינו תחום נרחב של שימושי שוק, מפני שכעת כבר אין צורך להתפשר על רמת ההספק החשמלי שאנו מעוניינים לעבוד בה. וכמו כן אין כעת צורך להתפשר על קצב העברת הנתונים. USB כזה יכול להחליף בתעשיה את השימוש בטכנולוגיות מורכבות ומודרניות כגון PCI EXPRESS או THUNDERBOLT, או להפחית את השימוש בהן.

שאלה: רבים עדיין רואים ב-USB התקן חיבור זול יחסית לשימושים צנועים, ומעטים רואים בו התקן חיבור רובוסטי לשימושים תעשיתיים נכבדים יותר. מה דעתך?
זה נוגע בין היתר למוצרים של חברות מאסיה, מפני שבתחום זה חומרי הגלם בשימוש החברות אינם מותאמים לדרישות היישום שעומדות בפני התקן החיבור. כמו כן, התכנון של המוצר עבור משתמשי הקצה אינו תמיד עמיד ובטוח. באופן טבעי יש חריגים להכללה הזו, אך ניכרת מגמה שתוארה לעיל. החסרונות הללו ניכרים אף בכמה מהמוצרים והשירותים של חברות מוכרות יחסית, חברות מותג.

שאלה: אילו בעיות עלולות להתעורר בעקבות מצב זה?
כאשר חומר הגלם לייצור התקן החיבור אינו נבחר בקפידה המתאימה, עלולות לצוץ בעיות בנקודות חיבור והלחמה. כמו כן, עלולות לצוץ בעיות במנגנון הנעילה או בפונקצית החיבור הפיסי. אך יש לציין שלא רק בחירת חומרי הגלם ממלאת תפקיד חיוני בתפקוד המוצר. מדובר גם בתכנון התקן החיבור. אם הוא אינו יעיל, בעיות מכניות יעלו בעקבות זאת. השפעות שליליות עלולות להיות בולטות מאד, בפרט בעת הכנסה והוצאה של המכשיר. במקרים חמורים במיוחד הקופסה הקטנה שמכילה את התקן החיבור עשויה להיפגם ואף להיהרס.

שאלה: מה לדעתך מבליט את התקן החיבור USB של החברה, שאותו אתם מייעדים לשימוש תעשיתי?
זווית החיבור של ההתקן תוכננה כך שתאפשר למשתמש שימוש נוח יותר ביחס למתקנים שמיוצרים על ידי חברות מתחרות. כאשר טווח זווית החיבור עולה על 40 מעלות, עלול להיגרם נזק במהלך השימוש למגעים, במהלך הכנסה או הוצאה של המכשיר. בפועל, רוב המכשירים מתוכננים לכסות טווח זווית של 30 מעלות, אך לא תמיד הם עומדים בכך. כמו כן, כאשר מייצרים מכשירים בעלות נמוכה, מה שקרוי “LOW COST CONNECTORS”, עלול להיגרם נזק למשתמשי הקצה, ותופעה כזו עשויה לגרום לתלונות נרחבות שלהם נגד השימוש במכשירי USB. לפיכך יש צורך להתאים את קופסאות מתקני ה-USB היטב כך שיתאימו גם לחיבור במימדים או בזווית לא מקובלים. מוצרי ה-USB שלנו עומדים בדרישה זו. פרט לכך, אנו בוחרים בקפידה רבה את חומרי הגלם שאנו משתמשים בהם, כדי להבטיח איכות חיבור גבוהה, עמידות וקשיחות של המכשיר וגם התאמת לחות ורטיבות.

שאלה: איזה תפקיד ממלא לדעתך חיבור מסוג C שיש במתקנים המדוברים?
מתקני USB מסוג C מוכרים יותר ויותר כיום. בזכות אופן החיבור, קל לראות איזה צד אמור להימצא למעלה ואיזה צד אמור להימצא למטה, ללא הטרחה שהייתה גלומה בעבר בבדיקה זו. אנו מניחים שמשתמשי הקצה ישמחו על כך.

פתרונות לפילטור נכון של USB3

פתרונות לפילטור נכון של USB3

שאלה: לאילו יישומים מעשיים, כולל יישומים שמצויים מחוץ לשוק האלקטרוניקה לצרכנים – מתאים מתקן USB 3.1, לפי דעתך?
קל להשיב על שאלה זו. המתקן מתאים לכל השימושים. מתקן חיבור יחיד מהווה מענה לדרישות בתחומים שונים, כגון חילופי נתונים, אבטחת אספקת חשמל, הזרמת תכני וידאו וניהול רשתות. מדובר גם באופציה להחליף HDMI וכן D-SUB, כמו גם קופסאות מודולריות. אם מדובר בדוגמאות ליישומים טיפוסיים, אפשר לציין כוננים חיצוניים ושרתים, יישומים רפואיים הכרוכים במוניטורים משולבים, יישומים תעשיתיים, כאלו שדורשים אפשרות להעברת נתונים מהירה, יישומים לסמארטפונים, ולמעשה יישומים בכל מכשיר נייד או נישא כגון חיישנים, סוללות מאגר POWER BANK, וגם צגים קטנים.

שאלה: באיזה קצב לדעתך יאומץ USB 3.1 על ידי חברות בתעשיה?
ראשית, אנו מצפים להתפתחות דינמית בשוק בתחום היישומים הצרכניים. כבר כעת יצרנים רבים של סמארטפונים בוחרים ב-USB 3.1 מסוג C כתחליף ל-USB 2.0 או למיקרו USB 3.0, מסוג B. אנו מניחים שחברות שמייצרות מכשירים תעשיתיים יעברו בתוך כשנה יותר ויותר לכיוון USB 3.0, וזאת לאחר שצוותי הפיתוח שלהן יבצעו הערכות של האפשרויות החדשות שייפתחו בפניהם בעקבות מעבר לטכנולוגיה החדשה. בכל התהליכים הללו ישחק כמובן גם המחיר תפקיד חשוב, אך לא בהכרח מכריע.

שאלה: באיזה תחום מחירים יתמודדו התקנים עם חיבור USB 3.1?
מוצרי USB 3.1 מציעים בידוד טוב יותר, לעתים בידוד כפול, וכמו כן הם מציעים משטחי מגע עם שכבה עבה יותר, כדי לעמוד גם בדרישות המכניות הגבוהות ביותר. לפי התכנון, חיבור כזה אמור להתאים אף לעשרת אלפים מחזורי חיבור ושימוש. כלומר, מכשירי USB 3.1 אינם מיועדים בראש ובראשונה לשימושים זולים יחסית, אלא לשימושים שבהם מושם דגש על טיב הביצוע או על חדשנות.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות