שחקנית בינלאומית חדשה מצטרפת לשוק הבית החכם בישראל

חברת סומפי (Somfy),  שמתמחה בייצור מערכות שליטה לבית בכל העולם, משיקה בישראל את TaHoma – מערכת בית חכם, המאפשרת חיבור ושליטה מרחוק בהתקנים וציוד בבית באמצעות אפליקציה אינטואיטיבית קלה לתפעול בשפה העברית. בנוסף, מאפשרת המערכת לנהל, לתכנת ולתכנן עשרות תרחישים מראש ולשלוט בהם מכל מקום. עוד מציעה החברה מערכת אבטחה, המאפשרת שמירה על הביטחון האישי וקבלת התראות לגבי כל כניסה לא מורשית לבית (במסגרת תרחישים חכמים), כולל הפעלת כפתור מצוקה וביצוע פעולות הגנה מרחוק, הכוללות סגירת פתחים, הדלקת אורות וכד’.

מערכת הבית החכם של סומפי היא מערכת אלחוטית פשוטה להפעלה ולהתקנה ולא מצריכה עבודות שיפוץ, הכוללות העברת חוטים בקירות הבית. היא מבוססת על תקשורת רדיו (בפרוטוקול RF) וכוללת אפשרות לשליטה בתריסים, סוככים, גופי תאורה, שערים, דלתות חניה, דוד חימום, וילונות, מערכת האזעקה והמצלמות הביתיות. מערכת השליטה מרחוק ניתנת להפעלה מהתקנים ניידים כולל מכשירי אייפון ואנדרואיד, מכשירי טאבלט מכל הסוגים טלפון חכם, מחשב ושעון חכם.

בנוסף, מערכת הביטחון כוללת פונקציית SOS, כפתור מצוקה פשוט, המקושר לאדם נוסף על פי בחירה, קבלת התרעות בעת כניסה לא מורשית לבית והתרעות שנשלחות לטלפון הנייד בזמן ארוע חשוד.

איציק  מוכתר, מנכ”ל סומפי ישראל מוסר: “המערכת שאנחנו משיקים היום תוכננה במיוחד לשוק הישראלי. היא מאפשרת התאמה מלאה של הממשק באופן אישי ליצירת בית חכם על פי מספר החדרים, מספר הקומות,  גודל האזור החיצוני, מספר ההתקנים וכד’. באמצעות נתב קטן ומעוצב, אנחנו מאפשרים ליצור סביבה אינטואיטיבית, שתוכננה עם ולמען המשתמשים.”

המערכת מאפשרת ליצור עשרות תרחישים, לדוגמא: תרחיש “יציאה מהבית” אשר יפעיל אוטומטית את התרחיש שנקבע מראש – התריסים ייסגרו, כל האורות יכבו והשער ייסגר מאחוריכם. תרחיש “יציאה לחופשה” יפעיל את תכנית סימולציית הנוכחות החכמה  – תדליק ותכבה את האורות בבית, תפתח ותסגור את התריסים והוילונות, ומצלמת האבטחה תוודא שהבית מוגן, גם כשהדיירים נמצאים בקצה השני של העולם.

כמו כן, המערכת תסייע לשמירת איזון האנרגיה בבית, על ידי פתיחה או סגירה של התריסים והוילונות, ויצירת טמפרטורה אופטימלית בחדרים בהתאם לשעות היום ועונות השנה. כך למשל, התריסים ייסגרו בשקיעה כדי לשמור על החום/קרירות בבית, הדוד יידלק אחה”צ לזמן מסוים מוגדר מראש וכד’.

תגובות סגורות