חדשות היום

ארגון המחקר והטכנולוגיה השוויצרי וסנסיפרי הישראלית יפתחו אמצעי למדידת לחץ דם שישולב בשעונים חכמים ובמחשוב לביש

סנסיפרי (SENSIFREE) החלוצה בפיתוח חיישנים ביומטרייים ללא מגע, ו- CSEM, ארגון המחקר והטכנולוגיה השוויצרי, מכריזות על שיתוף פעולה לפיתוח טכנולוגיה למדידת לחץ דם, ללא הצורך ב׳כרית המתנפחת׳, בה נעשה שימוש כיום במהלך מדידת לחץ הדם המסורתית. המומחיות של CSEM בתחום מדידת לחץ דם, יחד עם הגישה החדשנית של סנסיפרי, המבוססת על חיישן RF, יסללו את הדרך לפיתוח אמצעי מדידה חדש עבור שוק השעונים החכמים ואמצעים לבישים אחרים.

Sensifree-Eran_Agmon_CEO

ערן אגמון, מנכ”ל ומייסד שותף של סנסיפרי

״סנסיפרי מציגה פריצת דרך טכנולוגית המכוונת לשוק המתפתח של אמצעים לבישים לשימוש בריאותי ומציעה חלופה אמתית לטכנולוגיה בת עשרות השנים למדידת לחץ דם״, אומר ערן אגמון, מנכ”ל ומייסד שותף של סנסיפרי. “אנחנו מאמינים ש- CSEM תמלא תפקיד מפתח במסגרת מאמצנו לפתח את ‘הגביע הקדוש’ של עולם החיישנים – מד לחץ דם ללא כרית מתנפחת.” לדברי אגמון, הטכנולוגיה מבוססת ה- RF של סנסיפרי מרחיבה את גבולות היכולת של טכנולוגיות החישה הביומטרית, כשבין המאפיינים העיקריים של הטכנולוגיה: ניטור ללא צורך במגע הדוק עם העור, צריכת הספק נמוכה באופן משמעותי בהשוואה לפתרונות קיימים, והיכולת לפעול בתנאים המקשים על חיישנים אחרים – תאורה סביבתית, שיער, ליכלוך או זיעה.

אילן ברק, טכנולוג ראשי ומייסד שותף של סנסיפרי, מוסיף “קיבלנו החלטה אסטרטגית לשתף פעולה עם CSEM בגלל הרקע המוצק וההכרה הבינלאומית בידע שלהם בתחום של מדידת לחץ דם לא פולשנית.”

“CSEM מוכרת היטב כחלוצה בתחום מדידות של סימנים חיוניים (Vital Signs), ובמיוחד מדידת לחץ דם ללא כרית מתנפחת,” מציין ד”ר ג’וספ סולה (Josep Solà) מומחה בכיר ב- CSEM. “אנחנו מצפים לעבוד בשיתוף עם סנסיפרי, שמביאה גישה חדשנית לתחום הזה. אנחנו נלהבים להזדמנות לפתח את הטכנולוגיה יחד עם הצוות של סנסיפרי מתוך מטרה לפתח פתרון חדש, אמין ודל הספק לשוק האמצעים הלבישים.”

במאי 2016 השלימה סנסיפרי סבב גיוס של 5 מיליון דולר. קרן טרנסלינק קפיטל, שזו היתה השקעתה הראשונה בחברה ישראלית, הובילה את הגיוס יחד עם UMC קפיטל, זרוע ההשקעות של UMC (NYSE: UMC) ומשקיע אסטרטגי שזהותו לא נמסרה.

ההשקעה הצטרפה להשקעת SEED של קרן קטליסט של חברת סמסונג והביאה את סך כל ההשקעה בחברה ל- 7 מיליון דולר מאז החלה בפיתוח טכנולוגיית החיישנים שלה.

תגובות סגורות