חדשות היום

אריקסון הופכת חלוצה בטלקום עם מהפך הדיגיטלי באמצעות דאסו סיסטמס

כל תהליכי הליבה של אריקסון יעברו לעבוד על פלטפורמת 3DEXPERIENCE שתשרת כ- 60,000 עובדים ברחבי העולם

ספקי תקשורת (ICT) מתמודדים עם תחרות חזקה ונדרשים לספק מוצרים ושירותים בקצב הולך וגובר, תוך כדי הקפדה על  סטנדרטים גלובליים למכשירים ומערכות ניידות. כדי לעמוד בסטנדרטים ולהישאר תחרותיים  הם נדרשים להפיק את המקסימום מצוותי פיתוח המבוזרים ברחבי העולם, תוך כדי ניהול מערך עשיר של מוצרים חדשניים בהיקפים גדולים, והגנה על הנכסים האינטלקטואליים שלהם.

על מנת לתת מענה לאתגרים אלה בחרה ענקית הטלקום השבדית, אריקסון, בפלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס, המהווה בסיס למהפך דיגיטלי בחברה. פלטפורמת 3DEXPERIENCE תספק ותנהל המשכיות דיגיטלית מקצה לקצה לרוחב כל הפעילות של  אריקסון.

מהפך דיגיטלי מקיף זה מגיע לאחר תקופת בחינות שביצעה החברה של ספקי PLM ו- IT מובילים בשוק. המהפך הדיגיטלי יכלול את כל  הפעילויות  – ברמה הפנימית ובדרך בה היא מתקשרת עם הסביבה שלה – וישפיע על כל תהליך בחברה – מחקר ופיתוח, שיווק, רכש, מכירות, ניהול, וכן ניהול של היחסים עם שותפים וספקים.

“אנו מדברים על מהפך עסקי”, אמר יואקים קיירוול, מוביל PLM באריקסון. “מה שאנו מנסים לעשות הוא ליצור רצף דיגיטלי מקצה לקצה, והבחירה בפלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס משקפת את הדברים”.

פלטפורמת 3DEXPERIENCE והפתרון הייעודי שלה לתעשייה Business Operation Excellence, ייצרו בסיס אחיד ומשותף לכל נתוני המוצרים שלה. הפלטפורמה תחליף את סביבת המיינפריים הקיימת ואת המערך של פתרונות וותיקים שונים.

יישום המהפך בסוני אריקסון יבוצע בשלבים כאשר נקודת הציון הראשונה מתוכננת ליולי 2017. בנקודת ישום זו, 25,000 עובדי המחקר והפיתוח באריקסון יעברו מהמערכת הישנה לפלטפורמת 3DEXPERIENCE. בהמשך לנקודה זו המכונה באריקסון ה”ביג באנג”, החברה תעניק גישה לחלק גדול יותר מהעובדים הטכנולוגיים והלא טכנולוגיים שלה – סך של כמעט 60,000 עובדים ברחבי העולם.

בשנה הראשונה, אריקסון צופה להציג רווחיות כתוצאה מחיסכון בעלויות  IT. בשנתיים עד 4 שלאחר מכן, החברה צופה להציג חסכון עסקי גדול ויעילות משופרת – בשלב זה ענקית הטלקום צופה להשיג את מירב  הערך מההשקעה כתוצאה מהליך פיתוח יעיל יותר.

“במהפך דיגיטלי זה אנו מטפלים בתהליכי ליבה של אריקסון”, אמר יוהאן ת’ורסטנסון, CIO אריקסון. “לכן בחרנו בטכנולוגיה אשר תתן מענה לצרכים שלנו. בחנו תרחישים רבים באמצעות חברות נוספות  אשר הטמיעו את הפלטפורמה, ולהמלצות אלו מצד לקוחות אחרים של דאסו סיסטמס היה משקל גדול בעת בחירת המערכת”.

“השותפות החזקה בין שתי החברות וההחלטה החלוצית של אריקסון למהפך דיגיטלי, תאפשר לאריקסון להפחית עלויות, לאור העובדה כי התוכנות הישנות שלה הופכות ליקרות יותר לתחזוקה ושדרוג. אריקסון גם תרוויח מיעילות ורציפות נתונים המתאפשרת כתוצאה ממעבר לפלטפורמה אחת, ובנוסף תהנה גם מסביבה דיגיטלית מאוחדת שתאפשר גישה קלה ובטוחה לחומרה, תוכנה, ושירותי מידע, מכל מקום ובכל זמן. הטמעת הפלטפורמה תאפשר גם שיפור של שקיפות, יכולת המעקב והדיווח”, אומר יוהאן ת’ורסטנסון במצגת שהעביר לצוותי דאסו סיסטמס. “דאסו סיסטמס זוכה בלקוח חלוצי בתחום הטלקום אשר יציג את העוצמה של פלטפורמת 3DEXPERIENCE ביצירת שינוי מהותי ושאפתני”.

בתמונה: אמר יוהאן ת’ורסטנסון, CIO אריקסון

תגובות סגורות