משרד ההגנה האמריקאי מחפש סטארטאפים ישראלים עם טכנולוגיות פורצות דרך למלחמה בטרור

תחרות הסטארטאפים בתחום טכנולוגיות מלחמה בטרור (CTTSC3) 2018 יוצאת לדרך

תל-אביב, 21 בינואר 2018 – משרד ההגנה האמריקאי (CTTSO), יחד עם משרד הביטחון הישראלי (מפא”ת) ועם פורום MIT ליזמות, מכריזים היום על השקת תחרות המוקדשת כולה לטכנולוגיות לוחמה בטרור (CTTSC3 – The third Combating Terrorism Technology Startup Challenge).  התחרות מיועדת לסטארטאפים עם טכנולוגיות שיכולות לסייע במיגור הטרור. הסטארטאפים המבטיחים ביותר יקבלו פרסים בהיקף כולל של מעל 200 אלף $.

משרד ההגנה האמריקאי מקיים את התחרות בישראל זו הפעם השלישית, בזכות המוניטין של האקוסיסטם הישראלי, כמו גם המיומנויות של יזמים ישראלים בתחומי אבטחה ולוחמה בטרור. התחרות משקפת את התפיסה, שסטארטאפים יכולים למלא תפקיד מרכזי, ואף לשנות את חוקי המשחק בלוחמה בטרור, איום גלובלי שממשיך להתפתח ולגדול. ככל שהמחבלים נעשים מתוחכמים יותר, חדשנות טכנולוגית הופכת למרכיב קריטי יותר במאמץ לגילוי המחבלים והבסתם.

השנה תתקיים התחרות בשני מסלולים: המסלול הראשון הוא מסלול טכנולוגיות כללי, הפונה לסטארטאפים במגוון תחומי טכנולוגיה. טכנולוגיות חדשניות במסלול זה כוללות בין היתר: טכנולוגיות מעקב (surveillance), Social media analytics, פענוח וידאו ותמונות, אבטחת סייבר, רחפנים, רובוטיקה, ביטחון אישי, איסוף מידע, וגילוי חומרי נפץ, זיהום מים ואיומים נסתרים.

המסלול השני מוקדש לטכנולוגיות ניווט עירוני, ומתמקד בטכנולוגיות חדשניות לניווט בסביבה עירונית,  ללא GPS – נושא שחשיבותו גוברת עבור כוחות מיוחדים, גופי אכיפה ומקצוענים אחרים בתחום לוחמה בטרור שצריכים לפעול בתוך מבנים או בסביבות אחרות בהם GPS אינו זמין. חברות הפונות למסלול זה עשויות להיות חברות המפתחות שירותי מיקום מבוססי משואות, טכנולוגיות המשלבות מפות שהוטענו מראש, טכנולוגיות שמעריכות את מיקום המשתמש באמצעות ניווט לפי חישוב או ספירת צעדים, או כל טכנולוגיה אחרת לניווט בתוך מבנים או בסביבה עירונית.

שני המסלולים פתוחים לסטארטאפים, יזמים וקבוצות מחקר מרחבי העולם.

“בחרנו בישראל כמקום התחרות בשל הרוחב, העומק והיצירתיות של האקוסיסטם המקומי”, אומר אדם טארסי, מנהל התוכנית הבינלאומית במשרד ההגנה האמריקאי, CTTSO. “החלק הטוב ביותר ביחסים שלי עם ישראל, הוא היכולת למצוא פתרונות שלא הייתי מוצא במדינה שלי”. עוד מסביר טארסי את הגישה של משרד ההגנה האמריקאי בפיתוח שותפויות win-win עם סטארטאפים חדשניים: “מכת הטרור משפיעה על כולנו; אנחנו יכולים להשתמש במוחות של הסטארטאפים ובכוח הפיתוחים שלהם. במקביל, הם עדיין יכולים לצאת לשוק, לזכות במשאבים, ולהצליח בשוק בו הלקוחות העיקריים שלהם, ובמקביל – לתמוך בצרכים של ממשלות ארה”ב וישראל.”

גדעון מילר, יו”ר תחרות CTTSC: “התחרות מדגימה כיצד ממשלות פונות יותר ויותר לאקו-סיסטם של הסטארטאפים, שמסוגל לפתח וליישם חדשנות באופן מהיר ומשתלם הרבה יותר מכפי שיכולים לספק קבלני הביטחון הגדולים איתן עבדו הממשלות באופן מסורתי. היא גם משקפת את המגמה של ממשלות לעבור לאימוץ טכנולוגיות מהעולם המסחרי, במקום לפתח פתרונות חדשים מאפס”. מילר  מוסיף: “התחרות היא הזדמנות ייחודית לסטארטאפים בשלבים מוקדמים. מלבד סכום הפרס, היא מספקת חשיפה יוצאת דופן למשאבים ולדרישות של גופי מימון פוטנציאליים בממשלת ארה”ב, כמו גם ללקוחות, משקיעים, ושותפים ברחבי העולם.”

שגריר ארה”ב בישראל לשעבר, דניאל שפירו, שהעניק את הפרסים בתחרות הקודמת, אמר: “זה לא מקרה שהתחרות מתקיימת שוב כאן בישראל – שידועה כStartup Nation-, בזכות הקשר החזק  לטכנולוגיה והכישרון בפיתוחה. למרבה הצער, זה גם מקום שבו מכירים היטב את השלכות הטרור. מה שהופך את האירוע היום לייחודי, זה המינוף של כוח היזמות על מנת לקדם את מאמצי הביטחון. החברות בתחום זה פועלות לא רק בהתאם למה שטוב לעסקים, אלא גם לפי מה שהופך את העולם למקום בטוח יותר, בו ניתן לממש את עקרונות הדמוקרטיה.”

תא”ל (במיל’) ד”ר דני גולד, ראש מפא”ת במשרד הביטחון: “בתחרויות קודמות הוצגו רעיונות מדהימים והענקנו פרסים למספר סטארטאפים חדשניים שמחפשים שיתוף פעולה והזדמנויות מימון כדי לממש את הפוטנציאל המלא של המיזמים שלהם.”

הזוכה בתחרות הקודמת, שהתקיימה ב-2016, היה הסטארטאפ הישראלי Duke Robotics, שפיתח מערכת נשק רובוטית לגמרי על פלטפורמת רחפן, בשם “החייל העתידי”. ב-2015 הפרס הראשון הוענק ל- InSoundz, סטארטאפ שהטכנולוגיה שלו יודעת לאתר ולבודד כל צליל שבוחרים, גם בסביבה רועשת והומה במיוחד. זוכים נוספים היו InnerEye, טכנולוגיית ממשק מוח-מכונה המסייעת לאנליסטים לסקור במהירות כמויות עצומות של מידע, Imagry, פריצת דרך באופן שבו תמונות וקטעי וידאו מעובדים בבינה מלאכותית, ו-Lirhot, טכנולוגיה לאיתור אובייקטים מוסתרים מבוססת על חלקים בספקטרום האור שטרם נחקרו.

המועד האחרון להגשת מועמדות בשני המסלולים הוא 9 במרץ, 2018. המועמדויות ייבדקו על ידי פאנל מכובד ובינלאומי של שופטים ממשרד ההגנה האמריקאי, משרד הביטחון הישראלי, וארגונים אחרים. הסטארטאפים המבטיחים ביותר ייבחרו להציג מול השופטים בכנס לטכנולוגיות לוחמה בטרור שיתקיים באוניברסיטת ת”א ב-17ביוני, 2018. בנוסף, הפיינליסטים במסלול ניווט יציגו את הטכנולוגיות שלהם במתקן ניסויים המיועד לניווט עירוני בישראל. בכל מסלול, הסטארטאפ המנצח יזכה בפרס של 100 אלף דולר במזומן, והמקום הבא אחריו בפרס של 10,000 דולר. כל המשתתפים יזכו לחשיפה משמעותית מול לקוחות וגופי מימון רלוונטיים בממשלות ארה”ב וישראל, וכן מול משקיעים, לקוחות ושותפים בינלאומיים.

 למידע נוסף על התחרות והרשמה ניתן להיכנס ללינק הבא: http://cttsc-x.com/

בתמונה:  Duke, זוכי השנה שעברה, עם שגריר ארה”ב לשעבר דניאל שפירו

 

תגובות סגורות