לראשונה בישראל אוניברסיטת בר- אילן חתמה על הסכם שיתוף פעולה ומחקר עם חברת המיקרוסקופיה ‘לייקה  מיקרוסיסטמס’

 

אוניברסיטת בר אילן חתמה על הסכם שיתוף פעולה ומחקר עם חברת המיקרוסקופיה לייקה מיקרוסיסטמס (Leica Microsystems GmbH) מדובר בהסכם שיתוף פעולה הראשון מסוגו של חברת לייקה  בישראל . בהסכם שנחתם סוכם  שחברת לייקה תעניק  תמיכה מתקדמת וכן  הדגמה וחשיפה למוצרים הנמצאים עדיין בפיתוח במרכזי החברה. בתמורה אוניברסיטת בר אילן תעמיד לרשות נציגי החברה את מרכז המיקרוסקופיה המתקדם של הפקולטה למדעי החיים ע”ש מינה ואבררד גודמן .

בטקס החתימה השתתפו:  פרופ’ שולמית מיכאלי סגנית הנשיא למחקר ופיתוח באונ’ בר- אילן,  פרופ’ דורון גינזברג דיקן הפקולטה למדעי  החיים,  פרופ’ אהוד בנין ראש המגמה  לפיזיולוגיה וביולוגיה התפתחותית בפקולטה למדעי  החיים בבר- אילן והאמון על פיתוח של תשתיות המחקר בפקולטה,  ד”ר איתי לזר וד”ר  אבי גייקוב  מהפקולטה למדעי החיים בבר- אילן, ד”ר ונסה לורקין דירקטור מכירות באירופה ונציגת חברת לייקה ,גדעון דובר מנכ”ל חברת דובר ועוד…

 פרופ’ שולמית מיכאלי אמרה “אני שמחה מאוד על חתימת ההסכם ועל ביסוס שיתוף הפעולה עם חברת לייקה העבודה המשותפת  תאפשר לחוקרי האוניברסיטה להמשיך לקדם מחקרים פורצי דרך בתחומי הביולוגיה והרפואה ותעצים את חוזקה של  אוניברסיטת בר- אילן במחקרים חדשניים בתחומי ההדמיה התאית” לדבריה “חברת לייקה תהנה מחשיפה לטובי החוקרים בארץ וגישה למרכז מצוינות בתחום המיקרוסקופיה”. והוסיפה “ההסכם משקף את חזון האוניברסיטה לקידום המחקר המדעי, טכנולוגי והרפואי בשנים הקרובות, שיבוא לידי ביטוי בקליטה מואצת של מדענים בתחום מדעי החיים, מדעיים מדויקים, ביו-הנדסה ורפואה”.

ד”ר  ונסה  לורקין דירקטור מכירות באירופה ונציגת חברת לייקה אמרה בטקס: “אוניברסיטת בר אילן וחברת  לייקה חולקות חזון משותף למצוינות וחדשנות במחקר ופיתוח. הסכם שיתוף הפעולה שנחתם היום ימנף את יכולתן של שתי השותפות ויקדם פריצות דרך מדעיות וטכנולוגיות”.

חברת לייקה מיקרוסיסטמס הוא היצרנית המובילה בעולם בתחום מיקרוסקופיה ומכשור מדעי. שיתוף פעולה הדוק של לייקה מיקרוסיסטמס  עם הקהילה המדעית הוא המפתח למסורת של חדשנות, המסתמכת על רעיונות של המשתמשים ויוצרת פתרונות ייחודיים ומותאמים לדרישותיהם. מערכות הסופררזולוציה GSD ו-SP8 STED של  Leica הן בין הזוכים “Top 10 Innovations   Award” של המגזין ” The Scientist” עבור  השנים 2013 ו-2014. לחברה שישה מתקני ייצור בחמש מדינות, עם ארגוני מכירות ושירות ב-20 מדינות. החברה מבוססת בעיר וצלאר, גרמניה. חברת דובר מדיקל מייצגת בישראל את חברת  לייקה מזה ארבע שנים בתחומי המיקרוסקופיה ובציוד להכנת דגמים עבור מיקרוסקופיה אלקטרונית.

אוניברסיטת בר-אילן מצטיינת במחקר ובפיתוח מתקדמים ובהישגים מדעיים פורצי דרך. מכוני המחקר בבר-אילן מתפרשים על פני קשת רחבה של תחומים, בהם ננו-טכנולוגיה, פיזיקה, כימיה תרופתית, מתמטיקה, חקר המוח, מחשבים ורובוטיקה, מוזיקה, ארכיאולוגיה, משפטים, הלכה והגות היהודית.

מימין לשמאל : פרופ’ אהוד בנין ראש המגמה  לפיזיולוגיה וביולוגיה התפתחותית בפקולטה למדעי  החיים בבר- אילן והאמון על פיתוח של תשתיות המחקר בפקולטה, מר גדעון דובר מנכ”ל חברת דובר,פרופ’ שולמית מיכאלי  סגנית הנשיא למחקר באוניברסיטת בר- אילן  ד”ר ונסה לורקין דירקטור מכירות באירופה ונציגת חברת לייקה, פרופ’ דורון גינזברג דיקן הפקולטה למדעי  החיים באונ’ בר- אילן .

 

תגובות סגורות