חדשות היום

HARMAN ותאגיד דיימלר – הראשונים שיעלו על הכביש מכוניות המצוידות במציאות רבודה

יצרניות הרכב הגדולות, דוגמת תאגיד דיימלר, ניצבות כיום בפני רוכשים שוחרי טכנולוגיה מתקדמת, המכירים ודורשים מותגי פרמיום, אך עם רצון לשמירה על התקציב. הם רוצים חידושים עכשוויים במכוניות שהם קונים, גם אם מדובר ברכבי הבסיס. אחת הדרכים להתמודדות עם הנושא: שילוב טכנולוגיה שמציעה את תגבור חוויית הנהג והכנתו לעתיד לא רחוק בו הרכב יהפוך לאוטונומי והוא לא יצטרך לנהוג יותר.

תאגיד הרכב הגרמני דיימלר חבר ל-HARMAN , חברה-בת בבעלות מלאה של סמסונג, המתמחה בפיתוח וייצור מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, כדי שתסייע לו להגדיר מחדש את קו מכוניות הבסיס העכשווי של החברה, תוך ציודן בחוויית לקוח המשדרת יוקרה. אחד הפתרונות הוא שילוב ראשון מסוגו בתעשיית הרכב, של ניווט העושה שימוש במציאות רבודה. בדור הבא של מכוניות מרצדס-בנץ A-Class, וכחלק ממערכות האינפוטיינמנט ומחוויית הנהג, תשולב מערכת ניווט המציגה הכוונה בכביש, המתוגברת במציאות רבודה (AR). וממשק משתמש התואם לעידן הדיגיטלי.

המהלך לשילוב הטכנולוגיה החדשה, שמובל על ידי דיימלר, מסתייע כיום במאות עובדים של HARMAN ברחבי העולם ואת הטכנולוגיה שמאחורי אפליקציית המציאות הרבודה פיתח צוות HARMAN ישראל (שהשתייך בעבר לחברתiOnRoad  אותה רכשה HARMAN ב-2013). הצוות מתמחה בטכנולוגיות ראיה ממוחשבת ולמידה עמוקה (Deep Learning), שמאפשרות להציג לנהג מידע רלוונטי בזמן אמת ממערכות הניווט והבטיחות של הרכב ולייצר תחושת ביטחון אצל הנהגים במצבי נהיגה סמי-אוטונומיים, על ידי כך שיאפשרו לנהג לראות כיצד מבין מחשב הרכב את סביבתו.

הצוות הטכנולוגי שפיתח את המוצר מתמקד כיום  בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות עבור רכבים אוטונומיים.

לדברי אוהד עקיבא, דירקטור עיבוד תמונה ב-HARMAN, במצב של נהיגה עצמית, מפת הניווט המוכרת של היום, מפנה מקום למערכת שמראה לנהג מה המכונית עומדת לעשות: לבצע פנייה, להאיץ, לעצור וכד׳. חוויית הניווט האינטואיטיבית מוצגת על מסך האינפוטיינמנט המובנה של המכונית – בזמן אמת – ונותנת לנוסעים תחושה של שליטה, למרות היכולות האוטונומיות של המכונית. ״הפתרון אינו בלעדי לרכבים אוטונומיים והוא יכול אף לסייע לנהגים לחוות מפות ׳חיות׳ ולהשתלב במערכות סיוע לנהג, דוגמת התראות על יציאה מהנתיב, או התראה על נקודות מתות במראה״, אומר עקיבא. ״מעבר לכך, אנחנו שמחים להיות חלק משוק הרכב ההולך ומתהווה בישראל ומתכננים, כ-HARMAN  ישראל, להיות גורם מקשר מהותי בין הסטרטאפים הקטנים לתעשיית הרכב העולמית, באמצעות הקשרים של HARMAN וסמסונג”.

״הפתרון שלנו מציע חוויית משתמש חדשה לחלוטין״, אומר אולה קיילניוס, חבר מועצת המנהלים של דיימלר. ״זהו פתרון אינטואיטיבי וחכם ולצורך כל נזקקנו לשותף חזק דוגמת HARMAN”. לדבריו, המערכת החדשה מסייעת ליצרני הרכב להתכונן לרכבים אוטונומיים מדרגות 3, 4,5. ״זהו צעד ראשון וחשוב לקראת שילוב עתידי של אמצעי עזר ובטיחות שיסייעו לנווט בדרך נוחה. זה גם יכין את הנהגים של היום למצב בו מחר הם ישבו מאחורי ההגה במכוניות האוטונומיות״.

 

תגובות סגורות