חדשות היום

Imec וקיידנס מכריזים על הטייפאאוט של שבב הבדיקות הראשון ב-3 ננומטר

מרכז המחקר והחדשנות המוביל בעולם בתחום הננו-אלקטרוניקה וטכנולגיות דיגיטליות, Imec, וקיידנס דיזיין סיסטמס (Cadence) מכריזים כי שיתוף הפעולה הנרחב והמתמשך ביניהם הוביל לשלב הטייפאאוט של שבב הבדיקות הראשון ב-3 ננומטר. פרוייקט הטייפאאוט שמטרתו לקדם תכנון של שבבי 3 ננומטר, הושלם תוך שימוש בכללי התכנון מוכווני ליתוגרפיה ב-EUV  ו- 193i (193 immersion) בשילוב עם פתרונות היישום והסינתזה Innovus Implementation System ו- Genus Synthesis Solution מבית קיידנס. Imec השתמשה במעבד 64 ביט סטנדרטי בתעשייה עבור שבב הבדיקה, עם ספריית תאים סטנדרטיים תפורה במיוחד של 3 ננומטר והליך מתכת מסוג  TRIM שבה הוקטן מרווח הניתוב ל-21 ננומטר. ביחד אפשרו קיידנס ו-Imec תיקוף מלא של זרימת היישום ב-3 ננומטר כהכנה לדור הבא של חדשנות בתכנון צ’יפים.

 Innovus Implementation Systemמבית קיידנס היא מערכת יישום פיסית ממקבלת באופן מסיבי המאפשרת למהנדסים לספק תכנון באיכות גבוהה עם יעדים מיטביים של הספק, ביצועים ושטח (PPA), תוך קיצור זמן היציאה לשוק. ה- Genus Synthesis Solution של קיידנס הוא הדור הבא של מנוע סינתזה פיסית וסינתזת RTL בנפח גבוה המסייע בהתמודדות עם הדרישות של תהליך ה-FinFET בצומת החדשה ביותר, מה שעוזר לשפר את הפרודוקטיביות של מתכנני ה-RTL בשיעור של עד פי עשרה.

“בשעה שממדי התהליך קטנים לייצור בגיאומטריה של 3 ננומטר, השינוי בחיבורים הפנימיים נהיה יותר ויותר משמעותי”, אומרת אן סטיגן, סגנית נשיא בכירה בImec. “העבודה שלנו על שבב הבדיקה איפשרה מדידה ושיפור של החיבורים הפנימיים ותיקוף של תהליך הייצור בגיאומטריה של 3 ננומטר. בנוסף, הפתרונות הדיגיטליים של קיידנס הציעו את כל מה שנדרש לצורך יישום זה של גיאומטריית ה-3 ננומטר. תודות להליך המשולב היטב של קיידנס, הפתרונות היו קלים לשימוש, מה שעזר לצוות המהנדסים שלנו להישאר פרודוקטיביים בזמן פיתוח מערך הכללים של 3 ננומטר”.

ד”ר צ’ין-צ’י טנג, סגן נשיא ארגוני ומנהל כללי בקבוצת ה-Digital & Signoff בקיידנס: “אנחנו מרחיבים היום את העבודה שעשינו עם Imec בשנת 2015 על הטייפאאוט הראשון של גיאומטריית 5 ננומטר ומשיגים ביחד ציון דרך חדש עם הטייפאאוט החדש של ה-3 ננומטר, שיוכל לשנות מהקצה לקצה את העתיד של תכנונים ניידים בגיאומטריות מתקדמות”.

 

תגובות סגורות