חדשות היום

מדיגוס הישראלית נכנסת לשוק האורתופדי בארה”ב: תייצר מכשור זעיר-פולשני הכולל וידאו לטיפול בשורש כף היד ב-780 אלף דולר עם שותפה אמריקאית

הישראלית הודיעה כי חתמה על הסכם פיתוח וייצור עם חברת AM Surgical האמריקאית, העוסקת בפיתוח ושיווק פתרונות זעיר-פולשניים אורתופדיים עבור ניתוחי גפיים עליונות ותחתונות. המוצר המשולב יספק יכולת לבקרה ויזואלית ניתוחית במהלך ביצוע הליכים אנדוסקופיים בתעלה הקרפלית בשורש כף היד, אשר מאות אלפים מהם מתבצעים מידי שנה בארה”ב. על פי ההסכם, מדיגוס תספק אבי-טיפוס למוצר וכן את שתי אצוות הייצור הראשונות שלו. היקף הפרויקט עומד על 780 אלף דולר, וישולם על פי אבני דרך.

מדיגוס מפתחת כלים זעיר-פולשניים עבור תחום האנדו-כירורגיה, ופתרונות טכנולוגיים זעירים מתקדמים לצילום מיקרו-וידאו. החברה פיתחה את MUSE – מערכת אנדוסקופית לפתרון ללא ניתוח בצרבת כרונית, הנחשבת לאחת המחלות הכרוניות השכיחות ביותר בעולם, עם למעלה מ-60 מיליון חולים וכ-200 אלף הליכים ניתוחיים לטיפול בצרבת כרונית המבוצעים כל שנה, דבר שהוביל את הסוכנות הפדרלית לרפואה בארה”ב לספק קוד שיפוי ביטוחי להליכים אלה עבור בתי חולים ומרפאות. המערכת היא בעלת אישורי FDA, CE ואמ”ר, ונמצאת בשימוש במוסדות רפואיים מובילים בארה”ב, אירופה וישראל. החברה פועלת לקבלת אישורים רגולטוריים גם בסין.

במסגרת ההסכם כעת, מדיגוס תפתח ותייצר מכשיר ויזואליית וידיאו, המבוסס על טכנולוגיית micro-ScoutCam של שפיתחה, ומכשיר זה ישולב עם Stratos – מוצר שפיתחה AM Surgical עבור הליכים אנדוסקופיים. קו מוצרי micro-ScoutCam של מדיגוס כולל מגוון רחב של מצלמות וידיאו בקוטר זעיר, אשר עושות שימוש בחיישני מוליכים למחצה בטכנולוגיית CMOS. מדיגוס מתכננת ומייצרת מערכות אנדוסקופיות ומערכות ויזואליה זעירות מתקדמות עבור שותפותיה העסקיות השונות, ביניהן חברות בולטות בתחומי הרפואה והתעשייה.

ד”ר את’ר מירזה, מנכ”ל AM Surgical: “השותפות עם מדיגוס תאפשר לנו לספק יחד למנתחים יישום רפואי שעשוי לסייע למטופלים לחזור לשגרת חייהם מהר יותר, ובפחות כאב.”

בתמונה מעלה: כריס רולנד מנכ”ל מדיגוס ושל ראש מערכת מדיגוס לטיפול אנדוסקופי לא-פולשני בצרבת.

תגובות סגורות