חדשות היום

M12 מכריזה על תחרות עולמית על סך 4 מיליון דולר לנשים יזמיות

M12, קרן ההשקעות של מיקרוסופט בשיתוף עם קבוצת Silicon Valley Bank SVB  ו- EQT Ventures  מודיעה היום על תחרות סטארטאפים בהקף של 4 מיליון דולר המתמקדת בקידום יזמות נשית. החברות יעניקו 4 מיליון דולר במימון, גישה למשאבים טכנולוגיים ומנטורינג ל-2 חברות סטארט-אפ מובילות בתחום הפתרונות הארגוניים, שבראשן עומדות נשים פורצות דרך.

יזמיות נשים מקבלות אחוז נמוך מהשקעות ההון סיכון ברחבי העולם – ב-2017, רק 2.2% מכלל ההשקעות בחברות סטארטאפ הושקעו בחברות שהקימו נשים. עם זאת מחקרים מראים כי השקעה בחברות שהוקמו על-ידי נשים, מעניקה תשואה גבוהה באופן משמעותי מהממוצע בשוק. באמצעות התחרות, M12 ושותפותיה מבקשות לא רק להגדיל את הגיוון בפורטפוליו ההשקעות שלהן, אלא גם להעלות את המודעות לפער המימון הקיים, וליתרונות הטמונים בהפצה שוויונית של ההון.

ההרשמה לתחרות נפתחת היום, ה-26 ביולי, ותיסגר ב-30 בספטמבר 2018. התחרות תתקיים בשלושה אזורים: ישראל, אירופה וצפון אמריקה. חברות יוכלו לגשת לתחרות אם יש אישה אחת לפחות בין המייסדות ואם הן גייסו סכום שלא עולה על 4 מיליון דולר במימון עצמי משולב ו/או בהלוואות בעת יום ההרשמה לתחרות. הפוקוס של החברות הניגשות לתחרות צריך להיות על מוצרים, שירותים או פלטפורמות שפותרות צורך העסקי. את פעילות הקרן ב-EMEA מוביל מנכ”ל M12  בישראל ובאירופה, מוני חסיד.

10 הפיינליסטיות יעשו פיטצ’ינג באופן אישי על מנת לזכות ב-2 מיליון דולר בהשקעה, בגישה לטכנולוגיות ולמנטורינג. בין מטרות התחרות – לסייע בחשיפת הסטארטאפים בפני כלל קהילת קרנות ההון סיכון. לינק לפרטים בנושא התחרות- M12’s application page.

פגי ג’ונסון, סגנית נשיא מיקרוסופט לפיתוח עסקי: “M12 הוקמה על מנת להשקיע באנשים חדשניים וברעיונות שלהם. תחרות היזמיות אותה אנו משיקים היום, מהווה חלק והרחבה של התפיסה הזאת. עצם התחרות היא הזדמנות להזכיר לקהילת ההון סיכון כי ההשקעה בנשים טובה לא רק כערך, אלא צעד עסקי טוב”.

M12, קרן ההון-סיכון של מיקרוסופט העולמית (לשעבר Ventures Microsoft), משקיעה בחברות תוכנה ארגוניות בשלבי מימון A-C. כחלק מהערך המוסף ש-M12  מעניקה לחברות  בהן היא משקיעה, הקרן מציעה גישה ייחודית למשאבי Go-to-market אסטרטגיים ברחבי העולם. למידע נוסף: https://m12.vc

תגובות סגורות