גילת ו- Gazprom Space Systemsחתמו על הסכם בהיקף של 18 מיליון דולר לאספקת אינטרנט מהיר ברחבי רוסיה באמצעות לוויין חדש

–  Gazprom Space Systems(GSS), מפעילת לוויין בינלאומית וחברת גילת רשתות לוויין (נאסד”ק ובורסת ת”א: GILT), מובילה עולמית בטכנולוגיה לרשתות תקשורת לווייניות, פתרונות ושירותים, חתמו על הסכם בהיקף מוערך של 18 מיליון דולר לאספקת אינטרנט מהיר ברחבי רוסיה. הפלטפורמה מרובת היישומים והטרמינלים הלווייניים של גילת יופעלו על גבי לוויין ה-Yamal 601 החדש, הפועל בתדרי Ka. בנוסף חתמו החברות על הסכם שיתוף פעולה לפיתוח משותף של פרויקטי תקשורת וביניהם אינטרנט מהיר במטוסים וברכבות.

לוויין ה-Yamal 601, הפועל בתדרי Ka, צפוי להיות משוגר ב-2019 ויספק כיסוי פס רחב לאזורים האירופאים והאסייתיים של רוסיה, ויפעל עם שני מרכזי תקשורת של גילת אשר יותקנו בשני מחוזות – מרכז וסיביר.

השלב הראשון של הפרויקט כולל מערכות להפעלת שליש מקיבולת הלוויין ובמסגרתו יסופקו עשרות אלפי טרמינלים של גילת בעלי טכנולוגיית ה-DVB-S2X המתקדמת. הפרויקט צפוי להתרחב כאשר תידרש קיבולת נוספת לשירותים נוספים.

הפלטפורמה היעילה של גילת, תאפשר ל-GSS לספק אינטרנט מהיר באיכות גבוהה ובעלות משתלמת למגוון מגזרי פעילות. הטרמינלים הלווייניים של גילת מדגם Scorpio יספקו אינטרנט מהיר לצרכנים ביתיים באזורים מרוחקים, והטרמינלים הלווייניים מדגםCapricorn  יקשרו עסקים וארגונים באזורים אלה.

כמו כן, GSS וגילת סיכמו על שיתוף פעולה עסקי נוסף במטרה להרחיב הן את הכיסוי האיזורי והן את הכיסוי הגלובלי לפלטפורמות ניידות ונייחות, כפי שבא לידי ביטוי בהסכם שנחתם. ההסכם מדבר על הקמת כיסוי לשירותי אינטרנט מהיר במטוסים ברחבי רוסיה ומחוצה לה, באמצעות מספר לוויינים של GSS ושל חברות לוויין נוספות, תוך שימוש באנטנה כפולת התדר Ku/Ka של גילת. התוכנית כוללת גם אספקת שירותי תקשורת ברכבות נוסעים באמצעות מערכות התקשורת בתנועה של גילת והלוויין של GSS.

“GSS שמחה לשתף פעולה עם גילת לכיסוי אינטרנט מהיר ברחבי רוסיה ולהרחיב את שיתוף הפעולה עמה לפרויקטים עתידיים נוספים,” אמר דימיטרי סבאסטיאנוב, מנכ”ל Gazprom Space Systems. “בחרנו בפלטפורמה של גילת בזכות יעילותה הגבוהה וגמישותה בתמיכה ביישומים מרובים בהווה ובעתיד.”

“גילת גאה על כך שנבחרה בידי GSS כספקית מערכות הקרקע ללוויין ה- Yamal 601 Ka שלה, והיא נרגשת מהפוטנציאל לשיתופי פעולה עתידיים נוספים,” אמרה מיכל אהרונוב, סמנכ”לית מכירות מסחריות בגילת. “שותפות זו הינה צעד משמעותי עבור גילת כשותפה לאספקת אינטרנט מהיר ברוסיה.”

 

תגובות סגורות