חדשות היום

מיזם plaCMOS הממומן על ידי האיחוד האירופאי יאיץ פי 8 את הפרויקטים הטכנולוגים החשובים לעתיד העולם חברת מלאנוקס טכנולוגיות נבחרה לנהל מקצועית את הפרויקט

plaCMOS הינו פרויקט מחקרי שיתופי, הנתמך על ידי ה-Horizon 2020  תכנית מסגרת לחקר וחדשנות של האיחוד האירופאי. הפרויקט מאחד שבע חברות מובילות, אוניברסיטאות ומרכזי מחקר אשר פועלים בשיתוף פעולה במטרה ליצור פתרון טכנולוגי שיאפשר להאיץ פי 8 את תעבורת הנתונים של מחקרים ופיתוחים טכנולוגים החשובים לעתיד העולם.

הפרויקט יאפשר להאיץ העברת מידע בתחומי מחקר כגון חקר אקלים להתמודדות עם אסונות טבע, בטיחות תעופה, מחקרי רפואה, חקר חלל, אינטליגנציה מלאכותית ועוד. בעזרת שיתוף הפעולה הייחודי יתקבלו תוצאות מדויקות יותר, במהירות שיא, שיעזרו בהצלת חיים ויצירת עתיד טוב יותר לכל העולם.

 plaCMOS הינו מיזם מחקר ופיתוח אירופאי המבוסס על אינטגרציה פוטונית, המפתח פלטפורמת ייצור חדשנית שמשלבת פוטוניקה, פלסמוניות ואלקטרוניקה על אותו השבב. טכנולוגיית  plaCMOS תקדם קפיצת מדרגה גדולה בחיבורים אופטיים על ידי האצת מהירות הנתיב ל-200 Gb/s ובכך תציע מהירות של פי 8 בהשוואה למוצרים קיימים. השותפים בפרויקט ישתמשו בחומרים ותהליכי ייצור אשר מותאמים לתעשיית הסיליקון, המבטיחים את הכדאיות המסחרית של הטכנולוגיה.

בפרויקט שותפות מספר חברות ואוניברסיטאות מובילות בעולם: חברת מלאנוקס טכנולוגיות הנה המנהלת המקצועית של הפרויקט המספקת הכוונה יישומית ומערך בדיקות מתקדמות. חברת ETHz מפתחת את המודולטור הפלסמוני במהירות 200 Gb/s הנשען על חומרים פרואלקטריים, בעוד שחברת IBM  בציריך חוקרת את הייצור והתכונות האלקטרו-אופטיות החדשניות בשימוש חומרים פרואלקטריים תואמי CMOS-. אוניברסיטת סארלנד מגרמניה וחברת MICRAM מפתחות משדר/מולטיפלקסר ומקלט /דה-מולטיפלקסר במהירות 200 Gb/s אלקטרוניים בהתאמה  IHP.היא השותפה היצרנית של משטח הסיליקון בקנה מידה של 8 אינץ’, המספק את BICMOS הפלטפורמה האלקטרונית במהירות גבוהה וגלאים פוטונים המשולבים עם הסיליקון הפרואלקטרי פלסמוני-פוטוני. לבסוף, אוניברסיטת אריסטו מסלוניקי חוקרת התאמה חיבורית מתקדמת ומבנים אופטיים רבי שכבות למען הגדלת היכולות של המנוע האופטי .plaCMOS

“אנו גאים להיות חלק מפרויקט המחקר החשוב הזה ביחד עם שותפינו. הפרויקט יאפשר לנו לספק לחוקרים ולמפתחים בכירים בכל העולם, טכנולוגיה חדשנית ומהירות העברת דאטה שלא נראתה בעבר” אמר דוקטור אלעד מנטוביץ’, המוביל את פרויקט ה-plaCMOS מטעם מלאנוקס טכנולוגיות.

תגובות סגורות