חדשות היום

קרן BARD משיקה תוכנית למו”פ חקלאי ישראלי-אמריקאי

קרן BARD, הקרן הדו-לאומית למחקר ולפיתוח חקלאיים ארה”ב-ישראל בשיתוף פעולה עם הרשות לחדשנות, יעודדו פרויקטים במחקר חקלאי במודל Academy To Business (A2B ). כך הוחלט בישיבת הדירקטוריון שהתקיימה לאחרונה בחודש יוני  2018 בנוכחות מנכ”ל רשות החדשנות, אהרון אהרון. אפיק תמיכה חדש זה נעשה במטרה לאפשר לגופים עסקיים וארגונים מסחריים ליישם בפועל את תוצאות המחקרים במימון ,BARD המתבצעים בידי טובי החוקרים והמדענים הישראלים והאמריקאים, מכל מוסדות האקדמיה והמחקר בארץ ובארה”ב, כדי לפתח פתרונות, טכנולוגיות ומוצרים מותאמים שיקדמו וישפרו את ענף החקלאות בשווקים אלה.

מדובר בהרחבת המודל הקיים של קרן ,BARD אשר במהלך 40 השנים האחרונות השקיעה למעלה מ- 300 מיליון $ ביותר מ-1200 מחקרי תשתית חקלאיים, שהובילו להשפעה ישירה וממשית על הפיתוח החקלאי בארה”ב ובישראל.

מבין קהלי היעד המוזמנים להגיש מועמדות להשתלב במסלול החדש ולהנות מתמיכה כספית נמנים מדענים, חברות מסחריות, חוקרים ומומחים לחקלאות וטכנולוגיה.

המחקרים האקדמיים אותם מובילה קרן  BARDלאורך השנים, תומכים בכל שלבי המחקר והפיתוח החקלאיים, כוללים פרויקטים משולבים ומחקרים אסטרטגיים יישומיים, הכרוכים בשיתוף פעולה אינטנסיבי בין מדענים וחוקרים ישראלים ואמריקאים. המחקרים עוסקים בכל תחומי החקלאות, ובהם פיתוח גידולי שדה ומטע, פיתוח ענפי משק החי, פתרונות למחלות בעלי חיים וצמחים, השקיה, הנדסה, מים, כלכלה ועוד, כאשר רק מחקרים העשויים לתרום לארה”ב וישראל ממומנים.

תהליך העבודה של קרן BARD יחודי בכך שתהליך הבחינה של ההצעות המופנות לקרן נעשה במקביל בוועדות שיפוט ייעודיות בישראל וארה”ב. כל הצעה מוערכת גם במדדי חשיבות לאומית לכל אחת מהמדינות. רק אח”כ מועברים הדירוג וההמלצות למימון לוועדה מייעצת המורכבת מחמישה חוקרים בכירים מישראל וחמישה מארה”ב, המשקללת פעם נוספת את כלל ההצעות לכדי רשימת עדיפויות אחת. וועדה זו ממליצה לבסוף רק על התכניות הטובות ביותר הראויות למימון. ההמלצות מוגשות למועצת המנהלים של הקרן וזו מחליטה אילו מההצעות המומלצות יזכו למימון. במועצת המנהלים של הקרן מכהנים שלושה ישראלים ושלושה אמריקנים.

פרופ’ יורם קפולניק, מנכ”ל קרן  BARD: “היום עושה קרן BARD צעד משמעותי נוסף בשינוי ענף החקלאות בארה”ב וישראל, עם מודל חדש שיאפשר לגופים עסקיים ומסחריים למנף את תוצאות המחקרים ולקרב את החדשנות לכדי הפקת ערכים מוספים בענף. אנו מביאים בשורה כפולה, מחקרים חקלאיים המתבצעים בידי טובי המדענים הישראלים והאמריקאים כשותפים מלאים,  וכן את החיבור לתעשייה בשלבים מוקדמים. שני גורמים אלו יעלה את הסיכוי להטמעת הפיתוחים בשוק במטרה להוביל לשינויים חיוביים בטווחי זמן קצרים מאלו שהתנסנו בהם עד כה. 40 שנה של יוזמה ופעילות דו-לאומית מהווה הוכחה נוספת לקשר האסטרטגי ההדוק בין ארה”ב לישראל ואני משוכנע שקשר זה ימשיך לספק  לענף אפיקים אפקטיביים”.

בתמונה מעלה: פרופסור יורם קפולניק מנכל קרן בארד

תגובות סגורות