חדשות היום

אוטוטוקס משיקה את פתרון ה-V2X הראשון בעולם המאחד תקשורת DSRC ו-C-V2X

אוטוטוקס הוסיפה יכולות תקשורת C-V2X למערך השבבים של הדור השני שלה המותאם ליישומי רכב; החברה סוללת את הדרך לבטיחות בכבישים בכל העולם

חגי זיס, מנכ”ל אוטוטוקס: “מדובר בצעד מהפכני. אנו מחויבים להישאר חברה שחושבת קדימה ולהביא לשוק הרחב פתרון V2X שיציל חיים בכל האזורים והפרוטוקולים בעלות המשתלמת ביותר”

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, מובילה עולמית ב-V2X (Vehicle to Everything), השיקה את הפתרון הגלובלי הראשון בעולם ל-V2X, תקשורת בין כלי רכב לכלי רכב אחרים ובין כלי רכב לתשתיות ולהולכי רגל. מערך השבבים מהדור השני של אוטוטוקס, המוכן כבר לפריסה, מסוגל לתמוך הן בתקשורת DSRC והן בתקשורת ישירה ב-C-V2X (פרוטוקול PC5) ברמת אבטחת המידע הגבוהה ביותר. מערך השבבים תומך ב-DSRC על בסיס תקני 802.11p/ITS-G5 וב-C-V2X על בסיס מפרטי 3GPP.

תקשורת V2X צועדת לכיוון אימוץ המוני מצד השוק לאחר שיצרני הרכב הגדולים בעולם הכריזו על כוונות לצייד את דגמי המכוניות שלהם בטכנולוגיה זו. בשנים האחרונות התפלג עולם ה-V2X לשתי טכנולוגיות שונות, DSRC (Dedicated Short Range Communications) ו-C-V2X (Cellular V2X), עם שתי ארכיטקטורות השונות זו מזו באופן יסודי, דבר שהקשה ליצור פתרון גלובלי יחיד והרמוני. אוטוטוקס מספקת מענה לצורך בפתרון גלובלי בכך שהיא מציידת את מערכי השבבים מהדור השני שלה, המוכנים להטמעה בכלי רכב מייצור סדרתי, ביכולות C-V2X, בנוסף לתמיכה המובנית שלהם ב-DSRC. אוטוטוקס צברה במשך עשור מומחיות בתחום התקשורת האלחוטית, שאפשרו לה להשיג ביצועי תקשורת רדיו מובילים בשוק. יסוד איתן זה של תקשורת מודם ורדיו הבנויה וממוטבת באופן ספציפי עבור V2X והידע המעמיק של החברה בתקנים ובמימוש של 3GPP, צפויים להניב ביצועים גבוהים ביותר של תקשורת ישירה ב-C-V2X.

תקשורת V2X מבוססת פרוטוקול DSRC פרוסה ברחבי ארצות הברית, אירופה ויפן ובו בזמן ארכיטקטורת C-V2X צוברת תאוצה באזורים אחרים בעולם. מערכי השבבים של אוטוטוקס תוכננו מהיסוד בכדי לעמוד בדרישות ובתקנים של שוק ה-V2X. תכנון זה מאפשר לפתרון ה-C-V2X של אוטוטוקס להשיג יתרון בכל הקשור לעמידה בדרישות בתחומי אבטחת המידע, ,תנאי סביבה, איכות, התכונות התרמיות ודרישות אחרות. היכולת לספק פונקציונליות דואלית (DSRC ו-C-V2X) על גבי מערכי שבבי קיימים עם הסמכה לענף הרכב בדירוג AEC-Q100 grade 2 תוך מינוף תוכנה בשלה לייצור המוני ושימור ה-API הקיים, מאפשרת לקצר למינימום את זמן ההגעה לשוק עבור פלטפורמת V2X דואלית (dual-mode). הפתרון של אוטוטוקס ממזער את מאמצי הפיתוח, הבדיקה וההסמכה עבור מערכת V2X אותה ניתן לפרוס בכל מקום שהוא, באמצעות מעבר בין טכנולוגיות V2X שונות באמצעות הגדרות תוכנה בלבד.

פתרון ה-PC5 של אוטוטוקס עושה שימוש בספקטרום ה-ITS בתדר 5.9 GHz המוגדר ברמה העולמית עבור V2X. הפתרון אינו תלוי ברשת סלולרית, אינו דורש כרטיס SIM סלולרי או כיסוי סלולרי ועובד ללא מודם סלולרי 3G/4G/5G או לחילופין עם כל מודם כזה. הפרדת ה-V2X מהתקן ה-NAD (Network Access Device) הסלולרי הופכת את התקנות יחידת בקרת הטלמטיקה (TCU) ברכבים למשתלמות יותר. הפרדת ה-V2X ממערכת המידע והבידור ברכב מבטיחה שמטרת מערכת ה-V2X, שהיא מתן התראות לנהגים על סכנות בכביש, לא נפגעת. יתר על כן, הבידוד של ה-V2X בשילוב עם יכולות הגנת הסייבר של אוטוטוקס, מוביל לפלטפורמה מאובטחת היטב, דבר המהווה דרישה יסודית והכרח למערכת V2X.

“אוטוטוקס גאה להכריז שמערך השבבים הקיים של הדור השני שלה יכול כעת לתמוך ב-PC5”, אמר חגי זיס, מנכ”ל אוטוטוקס. “מדובר בצעד מהפכני המוכיח את העמדה המובילה של אוטוטוקס בשוק. מהלך זה ממחיש שרק חברה עם ניסיון רב-תחומי ביצירה של פתרונות תקשורת עבור בטיחות רכבים יכולה לפתח פתרון גלובלי מאובטח היטב של V2X. אנו מחויבים להישאר חברה שחושבת קדימה ולהביא לשוק ההמוני פתרון V2X שיציל חיים בכל האזורים והפרוטוקולים בעלות המשתלמת ביותר”.

אוטוטוקס, שנוסדה בשנת 2008, היא חלוצת שוק ומובילה בתחום מערכי השבבים ל-V2X, ומספקת ללקוחותיה פתרונות V2X חדשניים. אוטוטוקס מסייעת לצמצם התנגשויות בכבישים ולשפר את הניידות באמצעות מערכי שבבים המורשים לשימוש בענף הרכב. הטכנולוגיה המתקדמת של אוטוטוקס, שתיפרס באופן מסיבי בשנים הקרובות, משלימה את המידע המגיע מחיישנים אחרים, בפרט במצבים בהם אין לנהג קו ראיה (non-line-of-sight) עם האובייקט, במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים. הטכנולוגיה משפרת באופן משמעותי את הבטיחות הכוללת בכביש ומתאמת באופן אפקטיבי בין כלי רכב רגילים, מכוניות אוטונומיות, אופנועים והולכי רגל.

אוטוטוקס, המעסיקה כ-100 עובדים בישראל, ארה”ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים, גייסה לפני כחודש מיליוני דולרים מענקית הרכב הקוריאנית יונדאי. קודם להשקעה של יונדאי, השלימה אוטוטוקס ארבעה סבבי גיוס, בסך השקעות מצרפי שהסתכם ביותר מ-80 מיליון דולר.

ספקי ה-Tier1 המובילים בענף הרכב בעולם עובדים בשיתוף פעולה עם אוטוטוקס בכדי לפתח פלטפורמות על בסיס מערכי השבבים של החברה. אוטוטוקס מהווה עבור ספקי ה-Tier1 פתרון V2X מועדף בשל הרמה הגבוהה של הביצועים, הידע באבטחת מידע, המומחיות בתקשורת רדיו והעלות המשתלמת שהחברה מציעה. בין היתר, הפתרון של אוטוטוקס נבחר ע”י ענקית מערכות הרכב היפנית DENSO עוד ב-2016, אוטוטוקס מקיימת שיתוף פעולה עם Bosch בתחום מניעת תאונות אופנועים וכן שיתופי פעולה בתחום הקישוריות לרכבים אוטונומיים עם סמסונג וחברות נוספות.

למידע נוסף אודות הפתרון הגלובלי, נא בקרו בכתובת:

https://www.auto-talks.com/technology/global_v2x_dsrc-and-c-v2X

תגובות סגורות