קיידנס השיקה מעבד חדש ליישומי  בינה מלאכותית על מכשירים

קיידנס הכריזה על ה-Tensilica® DNA 100 Processor IP, מעבד הבינה המלאכותית (AI) הראשון שהוא מאיץ רשת עצבית עמוקה (DNA – deep Neural-network accelerator) המספק הן רמת ביצועים גבוהה והן נצילות הספק טובה, לטווח מלא של יישומי מחשוב, החל מחצי Tera MAC (0.5 TMAC) ועד מאות TMACs.

ה-DNA 100 מותאם במיוחד ליישומי רשתות עצביות הנדרשים ברכבים אוטונומיים, מערכות ADAS, מערכות מעקב, רובוטיקה, רחפנים, מציאות רבודה/וירטואלית, טלפונים חכמים, בתים חכמים ו-IoT. המעבד מספק עד פי 4.7 שיפור בביצועים ועד פי 2.3 יותר ביצועים לוואט, בהשוואה לפתרונות אחרים עם אותם גדלים של מערכי MAC.

“היישומים הקיימים עבור מעבדי בינה מלאכותית גדלים בקצב מסחרר, אולם השימוש במודלים מתקדמים של רשת עצבית, יכול למתוח את היקפי ההספק הזמינים”, אומר מייק דמלר, אנליסט בכיר בקבוצת Linely. “כדי לתת מענה ליכולות AI הנדרשות במוצרים כמו חיישני IoT קטנים המופעלים על סוללה או כלי רכב בנהיגה עצמית, יש צורך בארכיטקטורות יעילות יותר. מנוע המחשוב החדשני במעבד ה-DNA 100 עוזר להתמודד עם המגבלות הללו ומספק ביצועים גבוהים תמורת כל תקציב הספק”.

מעבד ה-DNA 100 מגיע עם פלטפורמת תוכנת AI מלאה. התאימות עם הגרסה החדשה ביותר של מהדר הרשת העצבית של טנסיליקה, מאפשרת תמיכה במסגרות AI מתקדמות ביותר, לרבות Caffe, TensorFlow, TensorFlow Lite וקשת רחבה של רשתות עצביות. כל זה הופך את ה-DNA 100 לאידיאלי עבור יישומי ראייה, דיבור, מכ”ם, מכ”ם לייזר ויישומי תקשורת. ל-DNA 100 יש תמיכה מאקו-סיסטם תוכנה אמין ורחב עבור סוגים שונים של רשתות, לרבות קלסיפיקציה, איתור אובייקטים, סגמנטציה, רשתות חוזרות ונסוגות. בנוסף הוא תומך ב-API של רשת עצבית אנדרואידית (ANN) במכשירים מבוססי אנדרואיד.

“הלקוחות שלנו זקוקים לספקטרום רחב, הן בסדר הגודל של עיבוד הבינה המלאכותית והן בסוגי הרשתות העצביות, והם זקוקים לארכיטקטורה מדרגית אחת שתהיה אפקטיבית באותה מידה ביישומי IoT בסיסיים כמו גם ביישומי רכב המצריכים 10s או אפילו 100s של TMACs”, אמר לזר לואי, מנהל בכיר לניהול ושיווק Tensilica IP בקיידנס.

תגובות סגורות