חדשות היום

WhiteSource מגייסת 35 מיליון דולר במטרה להפוך את תחום ניהול אבטחת רכיבי קוד פתוח לסטנדרט

WhiteSource, החברה המובילה בתחום ניהול אבטחת רכיבי קוד פתוח, הודיעה על סבב גיוס בהובלתה של קרן ההשקעות Susquehanna Growth Equity האמריקאית, בהשתתפותן של 83North ו-Microsoft Ventures, קרנות הון הסיכון אשר כבר השקיעו בחברה בעבר. השקעה זו בסבב C, בסך 35 מיליון דולר, מתווספת ל-11 מיליון דולר שהחברה גייסה בסבבים קודמים.

WhiteSource שנוסדה ב-2011, שמה לה למטרה לסייע לחברות למקסם את יתרונות הקוד פתוח, מבלי להתפשר  על אבטחה, איכות, או על מהירות הפיתוח. הגיוס האחרון יסייע ל-WhiteSource להכפיל את מאמציה להגברת התמיכה בשוק הארגונים הגדולים (Enterprises), כאשר ארגוני ענק דוגמת מייקרוסופט, י.ב.מ, , KPMG וקומקסט-(Comcast) המהווים חלק ממנו נמנים כבר היום על קהל לקוחותיה.

קוד פתוח הפך בשנים האחרונות למרכיב עיקרי בפיתוח, וההערכה היא כי 80% משורות הקוד במוצרי תוכנה כיום הינם קוד פתוח . בקצב המהיר בו פיתוח תוכנה מתנהל כיום,  בלתי אפשרי  לפתח בלעדיו. עם זאת, ככל שקהילת הקוד הפתוח גדלה, ומספר פרצות האבטחה ברכיבי קוד פתוח עולה אף הוא, קבוצות פיתוח תוכנה כבר לא יכולות לנהל מעקב ידני אחרי התראות אבטחה ברכיבים הללו ולוודא קיום הדרישות של רישיונות קוד הפתוח.

“בשלב שבו אנו נמצאים כיום חברות כבר לא מתלבטות בשאלה האם להשתמש בקוד פתוח או לא, אלא באיזו מדיניות שימוש יש לנקוט ובאילו פתרונות להשתמש כדי לנהל את הקוד הפתוח במוצרים שלהם”, אומר רמי שש, מנכ”ל ואחד המייסדים של WhiteSource. “רכישת GitHub על ידי מייקרוסופט ב-7.5 מיליארד דולר היא דוגמא מצוינת להבנה שקיימת כיום בחברות לגבי החשיבות המכרעת של הקוד הפתוח בפיתוח תוכנה. עם זאת, מקרה כמו ניצול פרצת המידע בענקית דירוג האשראי Equifax, מדגיש את הצורך להגן על מוצרים מפני מתקפות סייבר שינצלו פגיעויות ברכיבי קוד פתוח”.

מציאות זו עומדת מאחורי צמיחתו המהירה של שוק ה-(Software Composition Analysis (SCA, שוק שמטרתו לתת מענה לצורך באוטומציה של ניהול רכיבי הקוד הפתוח. שוק זה עבר ב-18 החודשים האחרונים במהירות משלב המאמצים המוקדמים (Early adopters) לשלב הרוב המקדים (Early majority) וכעת הוא הופך לסטנדרט. עם מעל 500 לקוחות, WhiteSource, הראשונה בשוק אשר פיתחה פלטפורמה הנותנת מענה לניהול רכיבי קוד פתוח בצורה אוטומטית ורציפה, מיצבה את עצמה כמובילה בתחום ה-SCA.

WhiteSource ממשיכה למשוך תשומת לב רבה בזכות יכולתה הייחודית לחשוב מעבר לרעיון האבסטרקטי של אבטחה והתאמת רכיבי הקוד הפתוח למדיניות החברה ומפתחת יכולות העונות לצרכים העסקיים של צוותי הפיתוח והאבטחה כאחד. הטכנולוגיה החדשה עמה יצאה WhiteSource לשוק לאחרונה, Effective Usage Analysis אשר מקטינה את כמות התראות האבטחה ב-70%, ממחישה אף יותר את יכולותיה לחדשנות.

“WhiteSource יצרה את הסטנדרט בתחום אבטחת רכיבי קוד פתוח בזכות הנהגה חזקה וטכנולוגיה פורצת דרך” אומר מרטין אנגרט, דירקטור ב- Susquehanna Growth Equity. “אנחנו מתרגשים להצטרף ל-WhiteSource במסעה לסייע לחברות לפתח תוכנה טובה יותר, במהירות רבה יותר”

ל-WhiteSource משרדים בניו יורק, בוסטון ותל אביב כיום, והיא עתידה להתרחב גלובלית ולפתוח משרדים בלונדון ובסן-פרנסיסקו, כמו גם במקומות נוספים, לחיזוק תחומי המכירות, השיווק והתמיכה בלקוחות.

 

תגובות סגורות