קוואלקום משיקה קרן של 100 מיליון דולר להשקעה בחברות סטארט-אפ בתחום הבינה המלאכותית

קוואלקום וונצרס הכריזה היום (יום ה’ 29.11) על השקעה ב– AnyVision  חברה מובילה בתחום זיהוי עצמים, גוף ופנים בכנס G5 & AI בסן פרנסיסקו.

קוואלקום הודיעה על השקת קרן ההשקעות, Qualcomm Ventures AI הקרן תשקיע עד 100 מיליון דולר בחברות סטארט-אפ בתחום הבינה המלאכותית. הקרן תתרכז בחברות החולקות את החזון שבינה מלאכותית הופכת יותר נפוצה ומשמעותית על מכשירי הקצה, עם דגש על חברות שמפתחות טכנולוגיות חדשות לרכבים אוטונומיים, רובוטיקה ופלטפורמות של למידת מכונה. הקרן מבוססת על יותר מעשור של מחקר של קוואלקום בתחום הבינה המלאכותית ועל המומחיות של קוולקום בבניית רכיבי עיבוד ותקשורת בעלי צריכת אנרגיה נמוכה, אשר חיוניים לבינה מלאכותית במכשירי קצה.

קוואלקום מקדמת טכנולוגיית בינה מלאכותית באמצעות השקעה במחקר, פיתוח, יצור והפצה של הטכנולוגיה. ככל שהבינה המלאכותית עוברת למכשירי הקצה הניידים ומשלבת את יכולות המכשירים עם טכנולוגית הענן, התעשיה מתחילה לממש את הפוטנציאל של טכנולוגיית הדור החמישי. החזון של הדור החמישי בשילוב עם המחויבות האסטרטגית של קוואלקום לפיתוח בינה מלאכותית על מכשירי הקצה, מייצרים מציאות חדשה בה מכשירי הקצה והמכשירים הניידים יהיו הפלטפורמה הנפוצה של בינה מלאכותית.

“בקוואלקום אנו ממציאים טכנולוגיות פורצות דרך אשר משנות את האופן שבו העולם מתחבר, מתקשר ומחשב” אמר סטיב מולנקוף, מנכ”ל קוואלקום “כבר יותר מעשור קוולאקום משקיעה בפיתוח למידת מכונה ((machine learning. כחלוצה בתחום בינה מלאכותית במכשירי הקצה, אנו מאמינים כי האינטליגנציה נעה מן הענן אל הקצה. האסטרטגיה של קוואלקום בתחום הבינה המלאכותית, בשילוב עם ההובלה בתחום תקשורת הדור החמישי יובילו מהפכות בתעשיות, במודלים עסקיים ובחווית המשתמש.

במסגרת קרן הבינה המלאכותית השתתפה קוואלקום ונצר’ס בסבב גיוס A עבור AnyVision, חברה מובילה בתחום זיהוי עצמים, גוף  ופנים .השימוש של AnyVision בבינה מלאכותית במכשיר הקצה מקטין את הצורך בשליחת הנתונים לענן ובכך מקטין את חששות הפרטיות. אסטרטגיית רכישת הנתונים הייחודית שלה, יחד עם האלגוריתמיקה שהחברה פיתחה, צפויים לייצר ערך עצום ללקוחות. השקעה זו תתמוך בהתרחבות  של AnyVision לתעשיות נוספות ובפיתוח יישומי בינה מלאכותית חדשים. ההכרזה התקבלה בכנס הפסגה AI & 5G  של קוואלקום ואנצר’ס בסן פרנסיסקו, שבו התכנסו מובילי דעה  בתחום ה AI כדי לדון ביישומי הטכנולוגיה בתחומים שונים בתעשייה.

“קוואלקום ונצ’רס גאה להשקיע בעתיד של AnyVision ושחקני מפתח רבים אחרים בתעשיית הAI-” אמר קווין לי, סגן נשיא בכיר ומנהל קוואלקום ונצ’רס, “השקעה זו מתבססת על ההיסטוריה הארוכה שלנו של השקעות AI מוצלחות, כולל חברות כגון Cruise Automation, Brain Corp, Clarifai,  Prospera, SenseTime ו- Retail Next באמצעות הקרן נמשיך לחפש חברות סטארט-אפ בתחומים כגון מכוניות אוטונומיות, רובוטיקה, ראייה ממוחשבת ואינטרנט של הדברים המפתחים אפליקציות בינה מלאכותית חדשות, טכנולוגיות מתקדמות ללימוד מכונה ופלטפורמות בינה מלאכותית ולמידת מכונה שונות .

קרן הבינה המלאכותית תשקיע בחברות החולקות את חזון קוואלקום של בינה מלאכותית בכל מקום. המחקר החדשני של קוואלקום, טביעת רגל חזקה בעולם המובייל והובלה בטכנולוגיות בינה מלאכותית ודור חמישי בשילוב עם הקרן החדשה יאפשרו לקוואלקום ונצ’רס לשמש משקיע אידיאלי ולהוביל את המהפכה הבאה בתחום. הצלחת חברות אלה תביא ערך משמעותי לתעשיות רבות ולמיליארדי אנשים ברחבי העולם.”

תגובות סגורות