חברת PLDA וחברת Samtec מציגות תקשורת PCIe 4.0 על גבי כבל Twinax המאפשר רוחב פס 16GT/s PCIe 4.0 מלא בעלות ייצור מינימלית

חברת PLDA, החברת המובילה בתעשייה במתן פתרונות IP עם בקר PCI Express®, וחברת Samtec, יצרנית פרטית המחזיקה בייצור קו מוצרים נרחב של פתרונות קישוריות אלקטרוניים בשווי של 800 MM דולרים, הודיעו היום על הצגת פתרון ה- PCIe 4.0 המשולב שלהן המספק רוחב פס PCIe 4.0  מלא (16 GT/s) על גבי סיבי נחושת או סיבים אופטיים בעלות מינימלית.

הפתרון מבוסס על לוח רכישה PCIe 4.0 של חברת PLDA המריץ את בקר ה- IP PCI 4.0 בשילוב מוצרי FireFly™ Micro Flyover System™ של חברת Samtec, פתרון המאפשר להתגבר על המגבלות הקיימות בשמירה על ביצועי PCIe 4.0 על פני מרחקים ארוכים וזאת מבלי לשנות את טכנולוגיית לוח האם או שימוש בריטיימרים יקרים.

בזמן בו מחשוב ענן ומאיצי למידה עמוקה מאפשרים ומובילים להתקדמות מהירה יותר במפת הדרכים של PCIe, עיצובי החומרה הקיימים אינם מסוגלים לתמוך באותות הנעים במהירות גבוהה יותר על גבי אותם מרחקים. מפרט ה- PCIe 1.0 מאפשר לאותות לנוע עד 20 אינץ’ מעל עקבות בלוחות FR4 רגילים, גם כאשר עליהם לעבור דרך שני מחברים.

מנגד, אותות ה- 16 GT/s PCIe 4.0 המהירים הקיימים כיום ייחלשו או יתפוגגו בשישה אינץ’ וזאת מבלי לעבור דרך מחברים. בעיצובים הקיימים כיום, אותות PCIe 4.0 יכולים לנוע רק בין שלושה אינץ’ לחמישה אינץ’, מה שמחייב עיצוב מחדש בעלויות יקרות הכולל מעבר ל- MEGTRON 6 והוספת ריטיימרים למרחקים הגדלים.

הפתרון המוצע על ידי החברות PLDA ו- Samtec מדגים גישה חלופית העושה שימוש בסיבים אופטיים (330 feet) או במערכות Twinax Flyover™ (10 אינץ’) על מנת לספק PCIe 4.0 x4 ללא הפסד משמעותי של רוחב פס.

תגובות סגורות