חדשות היום

ארכיטקטורת RISC-V SoC FPGA הראשונה בתעשייה המאפשרת זמן אמת ב- Linux, ומאפשרת למפתחים את החופש לחדש בעיצובים מאובטחים ואמינים במתח נמוך

חברת Microchip, באמצעות חברת הבת שלה Microsemi Corporation, מכריזה על הרחבה של המערכת האקולוגית שלה Mi-V ecosystem על ידי חשיפת הארכיטקטורה לסוג חדש של SoC FPGAs בפסגת RISC-V, 4-5 בדצמבר, 2018. משפחת המוצרים החדשה משלבת את משפחת PolarFire FPGA בעלי המתח הנמוך ביותר בטווח ממוצע בתעשייה, עם תת מערכת מיקרו-מעבד המבוססת על ארכיטקטורת הגדרת הוראה (ISA) RISC-V שאינה מצריכה תשלום תמלוגים.

הארכיטקטורה החדשה PolarFire SoC מבית Microchip, שהושקה בפסגת RISC-V בסנטה קלרה שבקליפורניה, ארה”ב, מאפשרת יכול עיבוד מרובה אסימטרי (AMP) דטרמיניסטי בזמן אמת לפלטפורמות Linux באשכול יחידת עיבוד מרכזית (CPU) מרובה ליבות. הארכיטקטורה של PolarFire SoC, שפותחה בשיתוף פעולה עם SiFive, מציגה תת-מערכת זיכרון 2L MB 2 גמישה, שניתן לקבוע את התצורה שלה כזיכרון מטמון, scratchpad, או זיכרון גישה ישירה. זה מאפשר למתכננים להטמיע יישומים מוטבעים דטרמיניסטיים בזמן אמת בו זמנית עם מערכת הפעלה עשירה עבור מגוון רחב של יישומים מוגבלים מבחינה תרמית ומרחב במערכות IoT מרושתות משותפות.

בעידן חדש של מחשוב המונע על ידי ההתכנסות של 5G, לימוד מכונה והאינטרנט של הדברים (IoT), מפתחים מטמיעים זקוקים לעושר המתאפשר במערכות הפעלה מבוססות Linux. אלה חייבים לעמוד בדרישות המערכת הדטרמיניסטיות בסביבות בעלות מתח נמוך ואילוצים תרמיים יותר מבעבר, וזאת תוך עמידה בדרישות אבטחה ואמינות קריטיות. SoC FPGAs משלבים חומרה ניתנת להגדרה עם יכולת עיבוד Linux על גבי שבב יחיד וזאת על מנת לספק למפתחים התקנים אידיאליים להתאמה אישית. עם זאת אלה צורכים יותר מדי חשמל הספק, אין להם רמות אבטחה ואמינות מוכחות, והם עושים שימוש בארכיטקטורות עיבוד יקרות ובלתי גמישות.

ה- PolarFire SoC כולל יכולות איתור באגים נרחבות, כולל עקבות הוראה, 50 נקודות עצירה, מוניטורים bus ממשק AXI ניתן להגדרה בזמן אמת וצגי fabric  FPGA, בנוסף למנתח הלוגי הדו-ערוצי המובנה של חברת Microchip, SmartDebug.

ארכיטקטורת SoC PolarFire כוללת תכונות אמינות ואבטחה, כגון תיקון שגיאות יחיד ואיתור שגיאות כפול (SEC-DED) על גבי כל הזיכרונות, הגנת הזיכרון הפיזי, crypto core בטוח לניתוח הספק דיפרנציאלי (DPA), אתחול מאובטח defence-grade וזיכרון אתחול 128Kb Flash.

ההערכה והעיצוב בעזרת PolarFire SoC נתמכים על-ידי פלטפורמת המודול של מערכת antmicro Renode™ המשולבת כיום עם סביבת התכנות המשולבת (IDE), SoftConsole, מבית Microchip לעיצובים מוטמעים המכוונים ל- PolarFire SoCs. ערכת הפיתוח PolarFire SoCs זמינה גם היא כיום והיא כוללת PolarFire FPGA-enabled HiFive Unleashed Expansion Board ו- HiFive Unleashed Development Board מבית SiFive עם תת מערכת המיקרו מעבד RISC-V שלהם.

חברת Microchip משיקה, כחלק מההכרזה של היום, תכנית Mi-V Embedded Experts חדשה, רשת שותפים כלל עולמית המסייעת ללקוחות בתחום עיצובי חומרה / תוכנה של PolarFire SoC. הוספת תכנית זו מבטיחה תמיכה לאורך כל מחזור החיים של מוצרי הלקוח ותסייע לקדם עיצובים ולקצר את זמן היציאה לשוק. החברים יקבלו גם גישה לתמיכה טכנית ישירה וגישה מוקדמת לסיליקון ופלטפורמות פיתוח.

תגובות סגורות