טכנולוגיית עדכוני התוכנה מרחוק של HARMAN תמנע ׳חורי׳ אבטחת סייבר בתוכנות המיועדות לכלי רכב

HARMAN הנמצאת בבעלותה של סמסונג, המתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, הודיעה כי פתרון ה- OTA (Over-the-air) של החברה, המאפשר ליצרני הרכב לבצע הפצת תוכנה חדשה ועדכוני תוכנה קיימיםֿ לכלי רכב, יאפשר מעתה ליצרניות הרכב להתמודד בהצלחה עם איומי סייבר הנובעים מפגיעויות תוכנה (software vulnerabilities) לכל אורכה של שרשרת האספקה.

יצרניות הרכב בתעשייה משלבות במוצריהם חומרה ותוכנה של יצרנים מצד שלישי, ללא גישה לקוד המקור לצורך אימות, או בחינת מהימנות הקוד. רכב מודרני “פועל” על 100 מיליון שורות קוד ועם ממוצע של 10-15 באגים לכל 1,000 שורות קוד – היעדר הגישה של יצרן הרכב לקוד המקור רק מחריפה את הבעיה. כעת, עם התוסף החדש של HARMAN – המצב השתנה.

פתרון Remote Vehicle Updating Service (OTA) של HARMAN שמפותח ונמכר מישראל, ומצמצם את נפח חבילות התוכנה המועברות לרכב בעד 99 אחוז, כבר הפך לשם דבר בשוק הרכב העולמי – 23 יצרניות רכב בחרו בפתרון של הרמן, לבצע עדכוני תוכנה מרחוק על יותר מ-30 מיליון מכוניות ברחבי העולם. התוספת החדשה של הגנת הסייבר, שמושקת עם פתרון HARMAN SHIELD ובשיתוף פעולה עם הסטארטאפ הישראלי Cybellum (המפתח טכנולוגיה לעצירה של מתקפות Zero-Day בשלבן ההתחלתי והקריטי ביותר) תאפשר מעתה ליצרניות הרכב לבחון ולהעריך מראש סיכוני סייבר ולעצרם בזמן. הפתרון החדש יכול להעריך את הסיכון והפגיעות האפשרית ולקצר את זמן הטפול בהם.

״ייצור מכוניות הוא תהליך מורכב ביותר שמערב בדרך ספקי תוכנה רבים מצד שלישי. התוצאה: קשה לראות את קוד המקור ואת הסכנות ברכיבים שמוסיפים לכלי רכב״, מסביר אורן בצלאלי, סגן נשיא בכיר ב- HARMAN  ומנכ״ל HARMAN ישראל. ״תוסף הגנת הסייבר לפתרון ה-OTA  שלנו יאפשר מעתה יכולת לבחון את ההשלכות האפשריות לאבטחת הרכב כנגד פגיעויות תוכנה (software vulnerabilities) לכל אורכה של שרשרת האספקה ולהבטיח הגנה יעילה יותר על המכוניות״.

לדברי בצלאלי, בין היכולות של תוסף האבטחה החדש: יכולת לביצוע סריקות אוטומטיות מתוך מערכת ה-OTA  עוד לפני שלב עדכון הרכבים בפועל, יכולות זיהוי של רמת הסיכון האפשרית טרם התקנת רכיבי תוכנה חדשים ברכב, ניטור מתמשך וקבלת התרעות על פגיעות אפשרית וניתוח הערכה של מידת חשיפה של ציי רכב שלמים לסכנות אפשריות ואינטגרציה מלאה עם טכנולוגיית הסריקה של Cybellum, היודעת לזהות ולחסום התקפות סייבר  בשלב הראשוני ביותר שלה, הרבה לפני שהתוקף חדר למערכת.

HARMAN מתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, ביניהם: מערכות מכוניות מקושרות (חכמות), מוצרי אודיו ווידאו, פתרונות אוטומציה ארגוניים ושירותים התומכים באינטרנט של הדברים (IoT). שרותי התוכנה של HARMAN מניעים מיליארדי מערכות ומכשירים ניידים, כשהם מקושרים ומאובטחים על פני כל הפלטפורמות בהן הם פועלים, מהעבודה, דרך הבית ועד למכונית ולמובייל. החברה מעסיקה מעל 30,000 עובדים. בישראל רכשה HARMAN בעבר ושילבה בפעילותה את iOnRoad, מתחום ההתרעות בדרך , Red Bend שמאפשרת לחבר את המכוניות של היום לענן וחברת הגנת הסייבר לרכב, TowerSec. את HARMAN ישראל מנהל אורן בצלאלי.

במרץ 2017, הפכה HARMAN לחברת בת בבעלות מלאה של חברת  Samsung Electronics.

למידע נוסף: harman.com

תגובות סגורות