חדשות היום

Sayata Labs חושפת גיוס ראשוני של 6.5 מיליון דולר כדי לספק לחברות ביטוח את הפתרון המתקדם בשוק לניתוח סיכוני סייבר לעסקים קטנים ובינוניים

Sayata Labs (סיעתא לאבס), אשר הוקמה בידי 3 בוגרי תלפיות – אסף ליפשיץ, עידן גולומב ואבישי מאיה, הודיעה היום על סבב גיוס ראשון (seed) בגובה 6.5 מיליון דולר. החברה משתמשת במומחיות בניתוח מידע ובאבטחת סייבר על מנת לאפשר לחברות ביטוח להעריך בצורה מדויקת ומהירה סיכוני סייבר, וכמו כן על מנת לתת למבוטחים אופציות למזער את סיכון הסייבר שלהם בצורה משמעותית. במסגרת הדיווח נחשף כי החברה פועלת בשיתוף פעולה עם  AXA, חברת הביטוח הגדולה בעולם, על מנת לשפר את יכולות ניתוח סיכון הסייבר של ענקית הביטוח. RDC, חברה בבעלות משותפת של אלרון ורפאל המתמחה בהשקעות הון סיכון לשלבים מוקדמים, הובילה את סבב המימון. הכספים ישמשו להאצת הפעילות הבינלאומית של החברה.

ענף ביטוח סייבר מציע לבטח ולשפות את המבוטחים במקרה של פריצת סייבר לרשתות המחשבים שלהם. מדובר בענף חדש יחסית בתחום הביטוח אשר צומח במהירות, גדל בכ-30% מדי שנה, והפרמיות העולמיות בו כבר מגיעות לכ-5 מיליארד דולר מדי שנה. Sayata משפרת את יכולותיהן של חברות וסוכני ביטוח להבין את הסיכונים של החברות המבוטחות על ידן, באמצעות ניתוח מגוון מקורות מידע אשר קשורים בהדיקות לרוב המכריע של פריצות סייבר – יכולת שכרגע לא קיימת עבור עסקים קטנים ובינוניים. הטכנולוגיה של החברה בנויה באמצעות אלגוריתמים של בינה מלאכותית, ונותנת למבטחים ולעסקים קטנים ובינוניים תובנות המסתמכות באופן ישיר על פריצות סייבר אמיתיות. הסריקה המהירה מאבחנת באופן מדויק רמות חשיפה ומדרגת מוכנות לסיכוני סייבר ברמה שאין לה כיום אח ורע בתעשייה.

“ההשקעה משקפת הבעת אמון בגישתה של Sayata להערכת סיכוני סייבר ובטכנולוגיה החדשנית שלנו” אמר אסף ליפשיץ, מייסד שותף ומנכ”ל Sayata Labs. “אנחנו מובילים גישה חדשה להערכת ביטוחי סייבר עם פתרון ברמה ארגונית וטכנולוגיה שעד כה לא הייתה זמינה לעסקים קטנים ובינוניים. הפתרון הייחודי שלנו מעריך באופן מקיף חשיפת סיכון של חברה, ונותן תמונה ברזולוציה חדה לבחירת סיכונים ולמידול, כך שחברות ביטוח יוכלו מצד אחד להגדיל את התיק הביטוחי שלהן עם לקוחות קטנים ובינוניים נוספים, ומצד שני לשפר את הרווחיות שלהן.”

“להגן על הלקוחות שלנו בפני סיכוני סייבר היא אחת העדיפויות הגבוהות ביותר שלנו, ולכן AXA חוברת לחברות האמינות והטובות ביותר בתחומן,” אמר גיום בורי, מנכ”ל AXA Next, המשמש גם כמנהל החדשנות ראשי של קבוצת AXA. “עם Sayata, אנו יכולים גם לשפר את בחירת הסיכונים שלנו וגם לקדם את הגנת הסייבר של הלקוחות שלנו, וזה עוזר לנו לשתף פעולה עם לקוחותינו באופן אפקטיבי.”

“הטכנולוגיה של Sayata משנה את חוקי המשחק לחברות ביטוח המבטחות עסקים קטנים ובינוניים כנגד תקיפות סייבר,” אמר זוהר רוזנברג, סמנכ”ל השקעות סייבר באלרון וחבר דירקטוריון ב- RDC. “כרגע, חברות ביטוח מכסות פוליסות סייבר עם שקיפות נמוכה מאוד לגבי הסיכון. Sayata משנה מציאות זו בכך שהיא משפרת את הסטנדרט של אבטחת סייבר לעסקים ולחברות הביטוח גם יחד, ומספקת לשני הצדדים הבנה הרבה יותר מעמיקה של מצבם מבחינת אבטחת סייבר. זה מאפשר הן למבטחים והן למבוטחים להקטין סיכון במידה משמעותית. בתור משקיע המתמקד באבטחת סייבר, Sayata הציגה את הפתרון המוצלח ביותר שראינו לתעשיית ביטוח הסייבר הצומחת.”

החברה נהנית מהניסיון של מומחים מובילים באבטחת סייבר, העובדים לצד בכירים מתעשיית הביטוח הבינלאומית. התוכנה מותאמת להיות סקיילבילית ואינטואיטיבית, ומאפשרת למבטחים להשוות ולהעריך ביתר קלות את ביצועי תיק המבוטחים שלהם תוך הקטנת הסיכון שלהן ושמירה על רווחיותן. הפתרון המקיף הזה עובד במהירות ומתומחר באופן שמאפשר להשתלב בתקציב החיתום של חברות קטנות ובינוניות. את החברה מייצג עו”ד מוטי מלכה ממשרד ש. הורוביץ.

תגובות סגורות