הסטארט-אפ Presenso, המספק שירותי בינה מלאכותית בתעשייה, חתם הסכם שותפות אסטרטגית עם סימנס העולמית

חברת הסטארט אפ הישראלית Presenso, המתמחה בפיתוח פתרונות חיזוי תקלות במכונות תעשייתיות, הודיעה כי נבחרה ע”י Siemens להיות שותפתה האסטרטגית בתחום הבינה המלאכותית ולמידה חישובית לתחזוקת מכונות. פריסנסו הישראלית תתמוך בשירותי התפעול והתחזוקה של סימנס בעזרת ניתוח נתוני המכונות של סימנס ולקוחותיה בזמן אמת, ע”י פתרון האנליטיקה התעשייתית אותו פיתחה בשנים האחרונות.

פריסנסו משתמשת בלמידה חישובית אוטומטית (Automated Machine Learning) לניתוח ביג-דאטה תעשייתי בענן על מנת לזהות דפוסי התנהגות חריגים עדינים בין סנסורים ובין רכיבים, המצביעים על התפתחות של כשל במכונות הפועלות באתרי הלקוחות ברחבי העולם.

בנוסף לסימנס (Siemens) ניתן למצוא היום בין לקוחות החברה גם את הקונגלומרט ABB, חברת הנפט והגז הגרמנית DEA, חברת החשמל השוודית FORTUM ואת חברת החשמל הפורטוגלית EDP, שאף הצטרפה לסבב הגיוס האחרון והשקיעה השקעה אסטרטגית בחברה. [לינק להודעה]. השקעתה של EDP נועדה להאיץ את אימוצה של המהפיכה התעשייתית  הרביעית, Industry 4.0, גם בסקטור החשמל ותעשיית הגז, זאת לאחר שזיהתה את הפוטנציאל של פריסנסו בחיזוי תקלות ובמימוש הערך הטמון בהפחתת זמן השבתה לא מתוכנן והגדלת התפוקה וההכנסות.

ט’ורביורן פורס, מנכ”ל חטיבת שירותי האנרגיה, הנפט והגז של סימנס, אומר: “השילוב של חיישני הדור הבא של Siemens וטכנולוגיה מתקדמת של בינה מלאכותית אוטונומית של Presenso מספק ערך רב ללקוחותינו”.

פריסנסו וסימנס כבר משתפות פעולה ומתקינות כעת את הפתרון המשותף באלפי מכונות הפועלות בתחנות כוח ובמתקני נפט וגז ברחבי העולם.

איתן וסלי, מנכ”ל Presenso, אומר: “אנחנו נרגשים מהחלטתה של המובילה העולמית, סימנס, לחבור אלינו בשיתוף פעולה אסטרטגי ומשמעותי אשר ירחיב באופן ניכר את הפריסה שלנו בשוק העולמי בד בבד עם מימוש חזון דיגיטלי משותף לתעשייה התהליכית”.

סגן נשיא למו”פ ודאטה סיינס של פריסנסו, דדי לביד (בן לולו) אומר: “למידת מכונה אוטונומית  (AutoML) מקבלת הכרה כפתרון מוביל לניתוח מידע וחילוץ תובנות תעשייתיות תחת קצבי ונפחי מידע גדולים. ההתקנה שלהם מהירה ויעילה ומצדיקה כי פריסנסו תמשיך ותבצע השקעות ניכרות בטכנולוגיה זו”.

תגובות סגורות