לראות “הלכה למעשה” את מהפכת 4.0 בתעשייה: חברת סימנס אירחה את נציגי התאחדות התעשיינים במפעליה המתקדמים בגרמניה

לאחרונה אירחה חברת סימנס את נציגי התאחדות התעשיינים בישראל במפעלי החברה הדיגיטליים המתקדמים ביותר בגרמניה, במטרה לחשוף את התעשיינים לדרך הפעולה והיישום של תעשיית 4.0 – הלכה למעשה. המפעלים החכמים של סימנס בגרמניה כוללים שימוש בסימולציות, מכונות ש”מדברות” עם מכונות, שימוש ברובוטיקה ואוטומציה, מערכת לוגיסטית אוטומטית שכוללת רובוטים שמחלקים את החומר בין המכונות, הוראות הרכבה דיגיטליות לחלוטין שמתעדכנות און-ליין, ותהליכים נוספים שהופכים את המפעל לדיגיטלי על מנת לייעל את כל תהליכי הייצור.

המפעל הראשון בו ביקרה המשלחת, SIEMENS servo motors factory, הממוקם בעיר נוישטאדט, הוא מפעל שמייצר מנועי סרוו, מספק כמאות אלפי מנועים בשנה (בין 6000-7000 ביום), וכולל את כל טכנולוגיות הייצור המתקדמות של עיבוד שבבי. המפעל השני בו ביקרו, הממוקם בעיר ארלנגן, הוא מפעל לייצור בקרים מתוכנתים ומייצר אלקטרוניקה עבור בקרים (ייצור והרכבה) – SIEMENS motion controllers factory. תכנון הבקרים נעשה במפעל עצמו, והמבקרים יכלו לצפות בכל שרשרת הייצור הדיגיטלית – החל מהתכנון ההנדסי, דרך הייצור, ועד המשלוח ומעקב ללקוחות. בנוסף, הוצגו למבקרים פלטפורמות מתקדמות המבוססות על טכנולוגיית ענן (Mindsphere), שאוספות מידע ונתונים בזמן תהליך הייצור ובשדה, מעבדות אותו לפי אפליקציות ייעודיות, מנתחות אותו ומאפשרות הסקת מסקנות והיזון חוזר בזמן אמת.

לאחר מכן, ביקרה המשלחת בשלושה מוקדים נוספים של סימנס, שמציגים את הקדמה של המחשוב, האוטומציה וההתייעלות: מעבדה של CNC – מכונות עיבוד שבבי (Production Machines technology center), מרכז פיתוח של סימנס – Additive Manufacturing center (ייצור מתווסף), בו הוצג ייצור של חלקים מורכבים באמצעים דיגיטליים שבסופם החלק מיוצר בתוך מפה דיגיטלית מיוחדת, ובמרכז מיוחד נוסף של סימנס – Machine Tools center – המראה את שרשרת הדיגיטליזציה עבור בוני מכונות.

את המשלחת ניהל וליווה מוטי גטניו, סמנכ”ל תחום התעשייה בסימנס ישראל. במשלחת לקחו חלק חברי איגוד תעשיות מתכת חשמל ותשתית בהתאחדות התעשיינים, יוסי אשכנזי, יו”ר האיגוד בהתאחדות התעשיינים ובעלי חברת דאקרים, ליאור ימיני, מנכ”ל קניאל תעשיות, יונתן הורדי, תמח”ש, מיכאל שטינבורג, סמנכ”ל ייצור והנדסה, מטליקון, יהודה הימן, סמנכ”ל ומנהל האיגוד, ונתנאל הימן, מנהל אגף כלכלה.

לדברי גטניו, “נציגי התאחדות התעשיינים בישראל נחשפו במהלך הסיור לפעילות השוטפת במפעלי סימנס, שמיישמים באופן מלא את תעשיית 4.0. נציגי ההתאחדות יוכלו להתאים את הכלים אליהם נחשפו בסיור למפעלים ולחברות בענף התעשייה הישראלי, על מנת שיחלו במהלך הטרנספורמציה הדיגיטלית. מטרת הסיור הינה לקדם את התעשייה הישראלית אל עבר תעשייה חכמה יותר, יעילה יותר ומשופרת. סימנס היחידה בעולם שמחזיקה בכל פורטפוליו המוצרים המאפשרים את הדיגיטציה של תעשיית 4.0. מדובר על כל מוצרי כלי הדיגיטל התוכנתיים מכל הסוגים, הכלים לאוטומציה ורובוטיקה, וגם הכלים לאיסוף הנתונים וניתוחם”.

יהודה הימן, סמנכ”ל ומנהל האיגוד הוסיף כי “תחום היצור המתקדם בתעשייה ונושא תעשיית 4.0 עולה לאחרונה ביתר שאת לעומת שנים עבורו, אנו מבינים ופועלים לכך שחברות תעשייה ישכילו ויבצעו חדשנות במפעלם ויטמיעו יצור מתקדם וזאת במטרה לצלוח ולהתמודד עם תחרות גלובלית גוברת באופן מוצלח ולאורך זמן. אין ספק שסיור למידה זה מעניק תובנות רבות ומחדד את הפער הטכנולוגי הנדרש לצורך הטמעה בחברות התעשייה שלנו”.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות