חדשות היום

אלתא מערכות של התעשייה האווירית ואמבראר מכריזות על שיתוף פעולה עסקי- משיקות מטוס משימה P600 AEW ליצירת פלח שוק חדש

פריס, צרפת, 18 ביוני 2019 – חברת אמבראר (Embraer Defense & Security) ואלתא מערכות, חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית, חתמו היום בסלון האווירי בפריס על הסכם אסטרטגי לשיתוף פעולה להשקת מערכת אתראה מוקדמת מוטסת P600 AEW. המערכת נועדה להתחרות במגזר חדש של שוק מערכות האתראה מוטסות (AEW) המבוססות על פלטפורמת super midsize מתקדמת של מטוס העסקים הסילוני Embraer Praetor 600. החיישן העיקרי של ה-P600 AEW הוא הדור הרביעי  של מכ”ם AESA (Digital Active Electronically Scanned Array) בעל יכולות משולבות של  זיהוי עמית-טורף (IFF).

בתמונה: P600 AEW (קרדיט: התעשייה האווירית)

בשיתוף פעולה זה תספק אמבראר את הפלטפורמה האווירית, התמיכה על הקרקע, מערכת התקשורת ואת האינטגרציה במטוס ואילו אלתא תספק את מכ”ם AEW, מודיעין אותות (SIGINT) ומערכות אלקטרוניות אחרות וכן את אינטגרציית המערכות.

ה-P600 AEW פונה לשוק צומח של יכולות מודיעין, תצפית וריגול (ISR) במדינות הזקוקות לפתרונות בר-השגה, עתירי ביצועים וגמישים למשימות ביטחון והגנת המולדת. ה- Praetor 600הוא מטוס המנהלים בעל הביצועים הטובים ביותר בקטגוריה שלו. הוא מציע טווח טיסה בין יבשתי ויכולת יוצאת דופן לנשיאת מערכות, זמינות ואמינות גבוהה, גמישות תפעולית מעולה ועלויות נמוכות לאורך מחזור החיים. יחד עם טכנולוגיית המכ”ם המתקדמת של אלתא, ה-P600 AEW מציע ביצועים גבוהים ויכולות מתקדמות אשר עד לאחרונה היו זמינות רק בפלטפורמות גדולות הרבה יותר.

ה-P600 AEW מסוגל לספק תמונה אווירית מעל שטחים עצומים באמצעות ניטור הפעילות האווירית מעבר לטווח הכיסוי של המכ”מים הקרקעיים. הוא מסוגל לבצע משימות שונות כגון הגנה אווירית, התראה מוקדמת, שליטה ובקרה יעילה על מטוסי קרב, הגנה טריטוריאלית ובקרה ימית. בנוסף, ניתן להגדיר את ה-P600 AEW עם מגוון רחב של מערכות התראה ובקרה אווירית, לרבות הדור הרביעי של מכ”ם AEW, יכולות IFF אזרחיות וצבאיות, מערכות מודיעין אותות (ESM/ELINT) עם יכולת התראה כנגד מכ”מים עוינים (RWR), מערכת שליטה ובקרה, חליפת תקשורת מקיפה הכוללת חיבורים לרשתות נתונים ולוויין, וחליפת הגנה עצמית (SPS).

חליפת תקשורת כוללת מאפשרת העברת נתונים ותקשורת לוויין לפעולות מעבר לקו הראייה ומבטיחה תאימות הדדית לכוחות ברית. יכולות לוחמה מבוססת רשת (NCW) הופכת את ה-P600 AEW לחלק מרשת טקטית. מערכת מתקדמת להגנה עצמית (SPS) מבצעת את איתור האיומים הפוטנציאליים ומפעילה גל אמצעי תמיכה אלקטרוני לפי הצורך.

“המטוס מספק ביצועים מעולים וגמישות שמתורגמת למערכת בעלת הערך הטוב ביותר בקטגוריה” אמר ג’קסון שניידר, נשיא ומנכ”ל Embraer Defense & Security. “הוא ניתן התאמה בקלות בכדי לתת מענה לצורכי הלקוח ומסוגל לבצע מגוון רחב של משימות בדרך יעילה וחסכונית מאוד.”

יואב תורג’מן, מנכ”ל אלתא וסמנכ”ל התעשייה האווירית, אמר, “כחלק מהאסטרטגיה החדשה של החברה אנו מגבירים את שיתופי הפעולה עם גופים בינלאומיים עסקיים, תוך שימוש בידע ובטכנולוגיה שנצברו במשך עשרות שנים בפעילות החברה בתחומי התעופה הביטחון והחלל. אלתא מובילה כחלוצה במערכות התראה מוקדמת המוטסות על מטוסי מנהלים וכיום מציעה יכולות AEW עבור צרכים גלובליים גדלים ומשתנים. השותפות עם אמבראר מאפשרת לנו להיכנס למגזר שוק חדש עם מערכת ברת-השגה להתראה מוקדמת המוטסת במטוס מנהלים בינוני.”


תמונה עליונה:

ג’קסון שניידר, נשיא ומנכ”ל Embraer Defense & Security נמרוד שפר מנכ”ל תעשייה אווירית

תגובות סגורות