בוראנו : החופשה הצבעונית שאסור לפספס בצפון איטליה

במרחק של כ-45 דקות מונציה נמצא אי יפיפה באיזור בוראנו. האי בוראנו הידוע כאי התחרה הוא אחד האיים הצבעוניים ביותר באיזור נציה. אז מדוע האי בוראנו הוא נקודת עצירה חובה ואילו תמונות מרהיבות תוכלו להוציא ממנו ? כל הפרטים בהמלצה הבאה

כשפירסמתי בחשבון האינסטגרם שלי תמונות מהאי בוראנו התגובות לא איחרו לבוא. עוקבים רבים שאלו אותי בפרטי באילו פילטרים השתמשתי כדי לשחק בצבעים בצורה כל כך מיוחדת. כך שהרשו לי לחדד לכל הצלמים הסקרנים שבסך הכל מדובר באי פוטוגני שמהווה לוקיישן מצויין לצילומים. למעשה יש בו את כל מה שצריך כדי ליצור תמונות מרהיבות, מלאות בצבע ומבלי שתזדקקו לעריכה מקצועית.

האי אשר מושך תיירים רבים לא מאבד מהקסם שלו.

בניגוד לונציה העמוסה והצפופה תזכו כאן לרגעים נדירים של שקט ושלווה, לצד יופי עוצר נשימה הכולל בתים צבעוניים, תעלות, סירות ואווירה ממגנטת. למרות שמדובר אי קטן למדי הקדשנו לו כ-3 שעות בהן ביקרנו בין החנויות השונות, הבתים, הגשרונים הקטנים והתעלות.

כמו כן עצרנו במספר נקודות עצירה עוצרות נשימה: במסעדה, בבית קפה ועל הגשר כדי להצטלם עם גלידה צבעונית במיוחד (על הטעם יש מה להתווכח). הטיול הייחודי בבוראנו חיזק את המסקנה כי ונציה והאיים הסמוכים לה הם אחד היעדים היפים ביותר בהם ביקרנו בעולם.

אזור בוראנו

האי אשר ידוע בשם בוראנו הוא למעשה אחד מ-5 איים באיזור בוראנו המחוברים באמצעות גשרים ונמצאים בצפון מזרח הלגונה של ונציה. איזור בוראנו הוא אחד המקומות הצבעוניים ביותר שתכירו שכן כל בית צבוע בצבע אחר ושונה במבנהו.

בתים צבעוניים

הבתים הצבעוניים המיוחדים עושים חשק להגיע הביתה ולצבוע כל בית שני בצבע אחר אבל כדאי לדעת שדווקא לתושבי האי הדבר הרבה יותר מסובך.

בהתאם למדיניות הממשל כל בעל בית המעוניין לשנות את צבע ביתו יצטרך להגיש בקשה מסודרת בנושא. במידה וינתן האישור הנכסף הממשל הוא זה שיקבע ויציע את הצבעים השונים אשר עומדים לבחירת בעל הבית. שיטה זו, מסורבלת ומשונה ככל שתהיה, מאפשרת את הצבעוניות והייחודיות של האי.

אי התחרה

לצד היותו האי הצבעוני ביותר מבין איי ונציה מדובר באי המבוסס על עבודות תחרה שהחלו במאה ה-16.

במהלך השיטוט באי תוכלו גם לבקר בעשרות חנויות תחרה ייחודיות ובמוזיאון התחרה Museo del Merletto הממוקם בכיכר המרכזית Baldassare Galuppi. כיום מרבית הסחורה מיובאת מסין ולכן לצד הנשים שעדיין עוסקות בתחרה ידנית תמצאו תושבים רבים אשר עוסקים בתיירות ובדיג.

כיצד מגיעים לאי בוראנו

ניתן לשוט לאי באמצעות קווי ואפורטו ( vaporetto) בשם Laguna Nord מספר 12 או 14 היוצאים מתחנת Fondamente Nove בוונציה. כמו כן ניתן להגיע לבוראנו מהאי מוראנו Murano. אורך השייט מהתחנה המרכזית בונציה: כ-45 דקות. בחודשי החורף יתכנו שינויים ולכן מומלץ לבדוק מראש את שעות הפעילות.

מתי כדאי להגיע

מומלץ להגיע בעונה המתויירת בה מזג האוויר נעים. חודשים אפריל – אוקטובר הם זמן מצויין לבקר באי הצבעוני.

בחודשי החורף חלק מהחנויות לא יהיו פתוחות והשייט יכול להיות פחות חוויתי ונעים.

כמה זמן מומלץ להקדיש לביקור באי

כדי ליהנות ברוגע מהאי המיוחד מומלץ להקדיש לו כ-3 שעות ולקחת בחשבון כי שייט לכל כיוון אורך כ-45 דקות.

מומלץ לפנות יום שלם ולשלב ביקור באי הזכוכית מוראנו אך במידה ויש לכם חצי יום בלבד אל תוותרו על הביקור באי בוראנו שהפך את החופשה האיטלקית שלנו לחופשה הצבעונית ביותר שידענו עד כה.

המלצות על מקומות מיוחדים נוספים מחכות לכם באתר ההמלצות Bestip


צילומים: שירלי אסרף | bestip.co.il

שירלי אסרף | bestip.co.il

תגובות סגורות