חדשות היום

שיתוף פעולה מתמשך בין הסטרטאפ AgroScout לחברת RACHIP בפיתוח מערכת לחקלאות

בעזרת שילוב אלגורתמים של ראיה ממוחשבת ו- deep learning המוצר מזהה בעיות שונות כולל מחלות ומזיקים בשדה ונותן התראה מהירה ומידע חיוני על הבעיות למגדל.

חברת AgroScoutהיא חברת סטרטאפ ישראלית שהוקמה ב- 2017, ופועלת במסגרת החממה של קבוצת טרנדליינס המשקיעה בחברות אגטק. החברה מפתחת ומייצרת מוצר לגילוי מזיקים ומחלות בשדות חקלאים. המוצר כולל אפליקציה מבוססת ענן, אלגוריתם למידה עמוקה, ראיה ממוחשבת ורחפן המצלם תמונות בשדה.

צוות RACHIP היה שותף בפיתוח ה POC שבו פותח אלגוריתם  מתקדם של ראיה ממוחשבת וכלל פיתוח מערכת למידה ייעודית לזיהוי הבעיה וכן פיתוח מערכת WEB לממשק משתמש, תוך השמת דגש על חדשנות ונוחות מיטבית.

שימחה שור CEO - פיילוט בשדה תפוח אדמה

שימחה שור CEO – פיילוט בשדה תפוח אדמה

שמחה שור, מנכ”ל ומייסד חברת AgroScout  מסביר: “כיום בדיקה של שדה, נעשית במדיניות מתקדמות על ידי אגרונום/פקח מומחה אשר עובר רק על חלק קטן מהשדה, פעם במספר ימים. לרוב המוחלט של החקלאים בעולם אין יכולת כלכלית לשכור שירותים של אגרונום. בטכנולוגיה שלנו המופעלת על ידי החקלאי בעצמו, הרחפן עובר על כל מרחב השדה. בצורה זו אנחנו מזהים בעיות בשלבים מאד מוקדמים ומאפשרים טיפול נקודתי בבעיה ובסביבתה הקרובה. כיום כאשר מתגלה בעיה כגון מחלה בשדה, מרססים את כל השדה, דבר שמייקר מאד את הטיפול בשדה ומגדיל את השימוש בחומרי ריסוס. בשיטה שמציעה AgroScout, בנוסף לחסכון בעלויות הבדיקה יהיה גם חסכון גדול בעלויות הטיפול וכן הטכנולוגיה תהיה כלכלית וזמינה ל 80% מ 500 מיליון החקלאים בעולם.

שיתוף הפעולה בין  AgroScout ל RACHIP  ממשיך וצוות קבוע של החברה נותן תמיכה לחברת הסטארטאפ בפיתוחים השונים.

כאשר שמחה נשאל על החלטתו לבחור ברייצ’יפ הוא ענה: “אנשי רייצ’יפ, תמכו מאד מההתחלה, הבינו את הבעיות הטכנולוגיות שעומדות בפנינו והציעו פתרונות יצירתיים לבעיות הטכנולוגיות”. שמחה ממשיך: “מצאנו ברייצ’יפ בית תוכנה שהצליח להתאים את המענה המקצועי הנדרש לתקציב שלנו כסטרטאפ, הצוות מנוסה בעבודה עם סטרטאפים, מנוסה בעבודה מול מחלקת המו”פ של המדען הראשי ופרוייקט החממות ועוזר לקדם את הפיתוח.”

ברייצ’יפ וב  AgroScout  מציינים את שיתוף הפעולה הפורה ומאמינים שהם ימשיכו עוד זמן רב לשתף פעולה בפיתוח המוצר.

חברת RACHIP הינה R&D CENTER המספק  שירותי מחקר ופיתוח בתחום התוכנה, החומרה והבדיקות כבר למעלה מ11 שנה. לחברה צוות של כ120 אנשי פיתוח בדגש על תעסוקת מהנדסות והנדסאיות מהמגזר החרדי בשני מרכזי פיתוח בבני ברק ובחיפה.  מומחים בעולמות התוכנה והחומרה, מערכות משובצות, פיתוח צ’יפים (כל הflow), מערכות מידע ופיתוח לכל תחומי הווב והמובייל.  על לקוחות החברה נמנות חברות רב לאומיות, חברות ביטחוניות, מדיקל וסטרטאפים מגוונים.

תגובות סגורות