הצלחה כפולה בשוק התעופה הסיני לחברת Xsight Systems הישראלית: שדה התעופה הבינלאומי החדש של בייג’ינג (Daxing) בחר בטכנולוגיה של Xsight Systems לגילוי עצמים זרים על מסלול הטיסה

שדה התעופה הבינלאומי החדש שמוקם בבייג’ינג, Beijing Daxing International Airport, בחר בפתרון טכנולוגי לגילוי עצמים זרים (בשמם המקצועי FOD) של חברת Xsight Systems הישראלית. הפתרון יותקן בשני מסלולי טיסה בשדה – הצפוני והמזרחי. זהו המכרז השני בסין בו זוכה החברה בשנה זו, לאחר ששדה התעופה הבינלאומי המרכזי של בייג’ינג, Beijing Capital International Airport (השני בגודלו בעולם מבחינת כמות הנוסעים) בחר גם הוא להתקין את הפתרון שלה במסלול הטיסה המזרחי.

שדה התעופה החדש דאשינג (Daxing) מתוכנן להיות בין הגדולים בעולם עם פתיחתו הצפויה בסוף ספטמבר 2019. מערכת RunWize™ של אקסייט תשפר את  הבטיחות והקיבולת (capacity) של מסלולי הטיסה בשדה באמצעות ניטור רציף וגילוי של עצמים זרים וסכנות נוספות.

מפגעים על מסלול הטיסה, כגון עצמים זרים (חלקי מתכת, חלקי צמיג ועוד), ציפורים או משקעים המצטברים על המסלול (שלג, קרח ומים) פוגעים בבטיחות ההמראות והנחיתות ועלולים לסכן את בטיחות הנוסעים והמטוס. עקב מפגעים אלה ענף התעופה הגלובלי סופג נזקים כלכליים המוערכים בקרוב ל-12 מיליארד דולר בשנה, לרבות פגיעה במטוסים עצמם וכן עלויות נלוות כגון עיכובים בטיסות והשבתת מטוסים ומסלולי טיסה. מערכת RunWize™  לגילוי איומים על מסלולי טיסה שפיתחה Xsight Systems, מונעת רבים מהמקרים האלו וכך שומרת על מסלולים בטוחים יותר ועל קיבולת ויעילות המסלול.

שדה התעופה דאשינג מצטרף לשדות תעופה בינלאומיים מובילים שכבר אימצו את הטכנולוגיה של החברה, בהם שדות התעופה בבוסטון, סיאטל, נתב”ג ובנגקוק. לאחרונה, כאמור, גם שדה התעופה המרכזי בבייג’ינג (BCIA) והעמוס ביותר בסין אימץ את הטכנולוגיה, כמו גם חיל האויר הישראלי.

“אנו גאים שהמוניטין הבינלאומי של אקסייט כמובילת שוק זוכה להכרה והערכה בשוק התעופה הסיני”, אומר אלכס קורן, מנכ”ל Xsight Systems. “שוק התעופה הסיני בדרכו להיות הגדול בעולם, עם גידול מאסיבי בהיקף התנועה האוירית. בהתאם לכך, גדל הצורך בפתרון לגילוי מפגעים על מסלולי הטיסה, על מנת להגביר את הבטיחות ואת הקיבולת של המסלולים בשדות תעופה.”

על פי רשות התעופה האזרחית של סין (CAAC), מתוכננים לפעול 450 שדות תעופה בסין עד 2035, מספר כמעט כפול לעומת מספר שדות התעופה הנוכחי. נכון לחודש אוקטובר 2018, בסין היו 234 שדות תעופה אזרחיים והיא מתכוונת להקים עוד 216 שדות תעופה חדשים עד שנת 2035 כדי לענות על הביקוש הגובר לטיסות.

המערכת הטכנולוגית של אקסייט משפרת משמעותית  את הבטיחות בזמן המראה ונחיתה על ידי שימוש באלגוריתמים של עיבוד תמונה ומכ”מ המבוססים על בינה מלאכותית (AI), כדי לגלות ולהעריך איומים על מסלול הטיסה. המערכת עומדת (ואף עולה) בדרישות הרגולציה השונות בתחום התעופה ברחבי העולם,ICAO, FAA) (CAAC EASA ונותנת מענה לפורמט הדיווח הגלובלי (GRF) החדש שקובע הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO).

 

תגובות סגורות