חדשות היום

משפרים את איכות חייהם של בני הגיל השלישי: הסטרטאפים הטכנולוגיים המובילים לאוכלוסייה המבוגרת

הגיל השלישי שבו חווים תקופה של נחת מעולם התעסוקה והנאה מהמשפחה והנכדים, מלווה לעיתים גם התמודדויות וקשיים בריאותיים שפוקדים אותנו עם הגיל. כיום קיימים מגוון סטרטאפים שמטרתם להטיב את איכות חייהם של האוכלוסייה המבוגרת באמצעות הטכנולוגיה. הסטרטאפים שמצריכים השקעה כספית רחבה על מנת לפתח את המיזם שלהם, פונים למשקיעים שרואים בהם את הפוטנציאל כמי שיכולים באמת לגרום לשינוי בקרב בני הגיל השלישי. אחת המשקיעות בתחום היא קרן ההשקעות של מגדלי הים התיכון Ventures שהוקמה בשנת 2017, הקרן היחידה בישראל המתמחה בעולמות ה-AgeTech אשר משקיעה בסטרטאפים טכנולוגיים שעוסקים בסיפוק פתרונות לבני הגיל השלישי במטרה להביא לשיפור ואיכות חייהם. ד”ר יעל בנבנישתי, מנהלת ושותפה בקרן ההשקעות מגדלי הים התיכון Ventures מציגה את הסטרטאפים החדשניים שיצאו בשנתיים האחרונות, אשר יביאו לשינוי חייהם של בני הגיל השלישי. 

כיום קיימים מגוון סטרטאפים שמתחרים על מציאת פתרונות טכנולוגיים לשיפור חייהם של בני הגיל השלישי, ורק חלק קטן מהם יהיה סיפור הצלחה. ד”ר יעל בנבנישתי מנהלת ושותפה בקרן ההשקעות מגדלי הים התיכון Ventures, במקצועה יועצת עסקית לחברות וגופים ממשלתיים בנושאי בריאות ככלל ובריאות בקרב קשישים בפרט, מנתה מספר סטרטאפים מומלצים וחינמיים שיצאו לאחרונה לשוק, שהיא ממליצה לשימוש:

אפליקציית 2 gether

אפליקציה לשמיעת מוזיקה משותפת לחולה דמנציה ולמטפל ו/או לבן משפחה. מכניסים לאפליקציה מידע על החולה, כשהיא בוחרת אוטומטית פלייליסט שמותאם לו. החולה והמטפל שומעים את המוזיקה יחד בעזרת אוזניות מפוצלות, ובמקביל האפליקציה מתעדת את מה היה במפגש, ובהמשך מתאימה שירים נוספים לחולה. למשל, אם נמצא שיר ספציפי שהרגיע את החולה, כדאי יהיה בעתיד להשמיע אותו לפני כניסתו למקלחת. השיר שנמצא כמרגיע, משמח או מרגש את החולה, המטפל או הבן משפחה יתעדו אותו באפליקציה,

 ואז כל מי שיתחבר לשם המשתמש באפליקציה של אותו חולה, יכול לראות ההערה ולהשתמש במידע.

אפליקציית מילבת HOME

אפליקציה שבודקת אם ביתו של המבוגר בטוח נגד נפילות. האפליקציה מונה את כל חדרי הבית של הקשיש, כשבכל חדר רשימה של מכשולים ואביזריעזר שיכולים למנוע נפילות. המשתמש עובר בעזרת האפליקציה על כל הבית, ובודק אם הוא בטיחותי נגד נפילות. כל חדר מקבל ציון והמלצות. בנוסף, האפליקציה ממליצה למשתמש ללכת לחנות אביזרי עזר הקרובה לביתו, כדי להקל על המבוגר ולמנוע את נפילותיו.

אפליקציית אמיתי סניור ואמיתי לייט

אפליקציה ייעודית לחולה דמנציה בלב ראשון ולבן משפחה, בה ניתן להגדיר טווח גאוגרפי בטוח לאותו חולה. במידה והחולה יוצא מהטווח הבטוח שהוגדר לו, מתקבלת התראה אצל בן המשפחה, ובכך הוא יכול למנוע את יציאתו של החולה למקומות שעלולים להיות מסוכנים עבורו.

אפליקציה לניהול סכרת sucare

האפליקציה הראשונה בעברית לניהול סכרת, שנותנת כלים חדשים וידידותיים לניהול ומעקב אישי אחר המחלה. האפליקציה מתזכרת את החולה בפעולות יום-יומיות שונות וקריטיות שעליו לבצע, על מנת לשמור על אורח חיים מאוזן מבחינה סוכרתית. למשל: תזכורת למדידת סוכר אחרי הארוחה, נטילת מנת אינסולין בזמן, בדיקה של תוצאת בדיקת ההמוגלובין המסוכרר האחרונה ועוד.

אפליקציית RUMBLE

אפליקציה לעידוד הליכה. תמורת מספר צעדים גבוה, המשתמש יכול לזכות ב”מטבעות בריאות”, שניתן לממש אותן כהנחות בעסקים מקומיים הקרובים למקום מגורים. ככל שהמשתמש ילך יותר צעדים, כך יקבל הנחות יותר גדולות מבתי העסק.


בתמונה : ד”ר יעל בנבנישתי, מנהלת שותפה בקרן מגדלי הים התיכון VENTURES

קרדיט תמונה: יוסי ויינר

תגובות סגורות