45 שנות פעילות בישראל 13 שנים של דיווח אחריות תאגידית אינטל מציגה שיא ישראלי בהתנדבות ומביאה חדשנות גם לעולמות האחריות התאגידית

היקף הרכש של אינטל בכלכלה הישראלית מסתכם בלמעלה מ-40 מיליארד דולר בעשור, כך עולה מדו”ח האחריות התאגידית ה-13 במספר שאינטל מפרסמת היום. הדו”ח נכתב השנה בסימן חדשנות ומחוייבות ליעדי הקיימות של האו”ם (SDGs) והוא מושק לרגל ציון 45 שנה לאינטל ישראל, שנוסדה ביולי 1974 על-ידי דב פרוהמן בישראל.

בדו”ח האחריות התאגידית ה-13 שלה, מפרטת אינטל ישראל שורה של נתונים כלכליים וחברתיים חדשים, בהם: שיא ישראלי בהתנדבות – 6,000 מתנדבים בשנה, גידול של 40% לעומת השנה שעברה, 60,000 שעות התנדבות, גידול של כ- 33% לעומת שנת 2017;  קידום החינוך המדעי-טכנולוגי – יוזמת ‘5 פי 2’ שמתקיימת זו השנה החמישית, השיגה את יעדיה והכפילה את מספר בוגרי 5 יחידות לימוד במתמטיקה; מספר התלמידים שניגשו לבחינת בגרות ב-5 יח”ל מתמטיקה, עלה ב-13% לעומת שנה שעברה ומספר בתי הספר שהשתתפו במיזם עלה בכ-85%. סביבת עבודה מגוונת – במהלך 2018 – 800 נשים גוייסו לאינטל ישראל, מתוכן 90% לתפקידים טכנולוגיים; קידום ספקים מגוונים – חיזוק הספקים הישראלים עם רכש של מעל ל-102 מיליון דולר מספקים מגוונים בישראל (עסקים בבעלות נשים ובבעלות מיעוטים), גידול של כ- 36% לעומת שנה שעברה.

השנה הדו”ח כולל חיבור ליעדי הקיימות ה-SDG (Sustainable Development Goals) של האו”ם, וכולל פירוט כיצד הפעילות העיסקית של אינטל היא חלק מהמאמץ הישראלי לתמיכה ביעדי האו”ם. כך בין היתר ב-2018 כתוצאה מהשקעות בפרויקטים להתייעלות אנרגטית הופחתו 5,400 טון בפליטת גזי חממה.

בלה אברהמס, סמנכ”לית קשרי חוץ באינטל ישראל, מסרה: “אנו מביאים את החדשנות שלנו גם לעולמות האחריות התאגידית, יוזמים ומניעים כל העת תהליכים חדשניים שמשדרגים את האופן שבו אנחנו משפיעים על הכלכלה, החברה והסביבה בישראל. לגאוותנו, למעלה מ-6,000 עובדים התנדבו למען הקהילה, האקדמיה והסביבה. פעלנו בהרחבה בקהילות שלנו: קרית גת, חיפה וירושלים. אנו מחויבים ליעדים שהציב האו”ם לפיתוח בר קיימא, שמקדמים את היעדים שרלוונטים לפעילותנו”.

אינטל היא חברת ההיי-טק הרב לאומית היחידה שמוציאה במשך 13 שנים בישראל דו”ח אחריות תאגידית מקומי. במסגרת הדוח עולים נתונים כלכליים חברתיים נוספים. אינטל מעסיקה כ-12,800 עובדים ויוצרת תעסוקה עקיפה בהיקף של 42 אלף עובדים ובסך הכל משפיעה על 55 אלף בתי אב במשק הישראלי. בנוסף, יצוא החברה הסתכם בכ-3.9 מיליארד דולר ב-2018, כ-1% מהתל”ג של מדינת ישראל וכ-7.5% מכלל היצוא של ההיי-טק הישראלי. אינטל מציינת בדוח כי ההשקעה המצטברת בהקמה ושדרוג מרכזי פיתוח וייצור בישראל לאורך השנים הסתכמה ב-20 מיליארד דולר. באינטל מדווחים עוד במסגרת הדו”ח כי אינטל ישראל השקיעה מעל ל-350 מיליון דולר בחברות ובמיזמים בשלבים הראשונים של מחזור חייהם וערך ההשפעה של יוצאי אינטל על הצלחת תעשיית ההיי-טק בישראל מוערכת בלפחות 100 מיליון דולר בשנה.

יניב גרטי, מנכ”ל אינטל ישראל, אמר כי “אינטל חוגגת השנה 45 שנה לפעילותה בישראל כשדב פרוהמן, המנכ”ל הראשון של אינטל ישראל, הקים את הפעילות הראשונה של אינטל מחוץ לארה״ב בחיפה עם  חמישה עובדים”. גרטי הוסיף כי “כיום, 45 שנה אחרי, החזון והיסודות שהניח דב פרוהמן גדלו לחברה המעסיקה מעל ל-12 אלף עובדים, ומספקת תרומה אדירה לישראל ולאינטל העולמית. אנחנו עוסקים בפיתוח טכנולוגיות ומוצרים בחזית החדשנות העולמית בתחומים כגון מחשוב, תקשורת, בינה מלאכותית, סייבר וייצור מתקדם. אינטל ישראל היא גורם בעל השפעה מהותית על הכלכלה הישראלית, על האקוסיסטם הטכנולוגי ועל החברה בישראל. אנו מציעים לעובדינו סביבת עבודה מכילה ומעצימה, הכוללת הזדמנויות לצמיחה אישית ומקצועית, גיוון אנושי, אתגר ועניין – והם הכח המניע את התרומה הטכנולוגית, העיסקית, הכלכלית והחברתית שלנו”.

גלית כהן, סמנכ”לית בכירה לתכנון מדיניות ואסטרטגיה במשרד להגנת הסביבה אמרה הבוקר במהלך במהלך כנס מעלה, בו הושק הדוח, כי “הממשלה אמנם הובילה. את הכנת הדוח של ישראל על יישום יעדי האו”ם לפיתוח בר קיימא 2030 אך לסקטור העסקי ובמיוחד לחברות המובילות במשק יש תפקיד לא פחות חשוב. זו השפה הבינלאומית החדשה, המדדים והנתונים הם בנצ’מרק שבאמצעותו משווים ביצועים בין מדינות וחברות. לישראל יש מה לתרום לעולם באמצעות הפתרונות החדשניים לבעיות הגלובליות, ולכן המשרד להגנת הסביבה מוביל בשנה האחרונה מהלכים רבים לעידוד החדשנות הטכנולוגית הסביבתית. בין היתר, המשרד מאפשר לחברות ליישם טכנולוגיה שטרם הוכחה תעשייתית במסגרת פיילוטים, וכן תומך כספית באמצעות מסלולים של רשות החדשנות לאורך כל שלבי ההתפתחות של הטכנולוגיות”

תגובות סגורות