הושלמה עסקת רפאל אירונאוטיקס

אירונאוטיקס נמחקה מהבורסה ועוברת באופן רשמי לחברת רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע”מ ואיש העסקים אביחי סטולרו השלימו את תהליך רכישת קבוצת אירונאוטיקס, זאת לאחר דיווח על המהלך על-ידי אירונאוטיקס לבורסה בתל אביב. החברה קיבלה לידה באופן רשמי את תעודת המיזוג ע”י רשם החברות, אשר הכריז על מחיקתה של אירונאוטיקס מהבורסה (“מיזוג משולש הופכי”), ובעקבות כך כל מניותיה יועברו לאחזקת הרוכשות.

רכישת אירונאוטיקס הינה עסקת  הרכישה הגדולה   ביותר שביצעה רפאל  והיא פועל יוצא של תהליך אסטרטגי שהחל ברפאל בשנת 2017, במסגרתו נבחנו מספר כיווני פעולה להרחבת פעילות רפאל, בין השאר על-ידי מיזוגים ורכישות. כמו כן, לראשונה רפאל תייצר ותפתח פלטפורמות בלתי מאוישות, צעד אשר צפוי להרחיב את יכולותיה ומכירותיה של החברה, אך גם יצמיח יכולות חדשות ועליונות מבצעית וטכנולוגית של מערכת הביטחון  הישראלית.

הפתרונות הטכנולוגיים של רפאל ואירונאוטיקס יתנו מענה מבצעי מקצה לקצה לאתגרים הביטחוניים באוויר, בשכבות הבינוניות והנמוכות, באמצעות שילוב בין פלטפורמות בלתי-מאוישות ומערכות תקשורת, אלקטרו-אופטיקה ויכולות מתקדמות נוספות.

קבוצת אירונאוטיקס מורכבת מחברות העוסקות בפיתוח ובייצור של פתרונות מודיעיניים מבוססי מערכות בלתי-מאוישות, עבור השוק הביטחוני בארץ ובעולם, וכן גם בתחומי טכנולוגיה משיקים. מאז הקמתה בשנת 1997, מפתחת אירונאוטיקס מערכות מטוסים ללא טייס הנמצאות בחזית הטכנולוגיה, ומשרתת כ-70 לקוחות, צבאיים וביטחוניים, ביותר מ-50 מדינות. אירונאוטיקס תמשיך להתפתח כחברה עצמאית, תוך גידול ופתיחת תחומי מחקר ופיתוח חדשים, להרחבת הפוטנציאל השיווקי ותהווה חלק אינטגרלי במגוון פרויקטים משותפים עם רפאל.

מנכ”ל רפאל, האלוף (במיל’) יואב הר-אבן: “אני מודה לכל מי שעסק בתהליך הרכישה מראשיתו, לעובדי רפאל ואירונאוטיקס, לשותף שלנו לרכישה, מר אביחי סטולרו ולכל מי שהיה שותף להצלחת המהלך. אירונאוטיקס מביאה ניסיון רב ויכולות טכנולוגיות ייחודיות, מהטובות בארץ ובעולם בתחומה, ויתרה מכך, היא גם בעלת משאב אנושי מצוין במגוון תחומים. החיבור בין יכולות אלה, לבין העושר הטכנולוגי, המערכות המוכחות, הניסיון, התשתיות והמשאבים ברפאל, כמו גם האיתנות העסקית, ייצרו סינרגיה גבוהה וערך טכנולוגי ואסטרטגי משמעותי לחיזוק פעילותנו ולמימוש היכולות המשותפות, ויהוו מכפיל כח עבור שתי החברות.”

יו”ר רפאל, הד”ר עוזי לנדאו: “אני מברך על סיום תהליך הרכישה ומודה להנהלות רפאל ואירונאוטיקס, לחברי הדירקטוריון של שתי החברות ולכל העובדות והעובדים, על שיתוף הפעולה ועל העבודה המאומצת בכל שלבי התהליך. בעקבות הרכישה תזנק רפאל אל תחומי הפעילות המודיעינית ברום הנמוך, ותרחיב את יכולות התחרות של החברה בארץ ובעולם. לפנינו אתגרים חדשים ורבים, ואני מאחל לכולנו הצלחה רבה בדרכנו החדשה יחד.”

תגובות סגורות